آشنایی با اصطلاحات اینستاگرام

مقدمه-آشنایی با اصطلاحات اینستاگرام شاید کمتر کسی باشد که از اینستاگرام استفاده نکرده باشد. یکی از نرم افزارهای که اکثر افرادی که از گوشی اندروید یا ios استفاده می کنند، حتماً بر روی گوشی خود نصب می کند، اینستاگرام است. اینستاگرام توانسته نظر مخاطبین زیادی را به سمت جلب کند. دلیل این امر عکس محور بودن اینستاگرام است.

شما می توانید در اینستاگرام با توجه به سلیقه و نیاز خود هر چیزی را که دوست دارید، دنبال کنید. بسیاری از صاحبان کسب و کار با افتتاح یک حساب در اینستاگرام، توانسته اند به موفقیت چشم گیری برسند. دلیل این امر این است که شما دنیای بزرگ تری برای تبلیغ کالای خود دارید.

به عنوان مثال اگر شما کالا یا خدمات خود را بر روی یک بیلبورد تبیلغ کنید، فقط افرادی که از آن محدود عبور می کنند، تبلیغ کالای شما را خواهند دید. اما شما در اینستاگرام می توانید از سر تا سر ایران برای خود مخاطب جذب کنید. بنابراین قطعاً اینستاگرام یک محیط بهتر برای تبلیغ کالا یا خدمات شما خواهد بود.

آشنایی با اصطلاحات اینستاگرام

قطعاً زمانی که از اینستاگرام استفاده می کنید با واژه ها و اصطلاحات گوناگونی رو به رو می شوید. گاهی اوقات در بکار بردن این این اصطلاحات گیج می شوید و نمی دانید که معنی هر کدام از این اصطلاحات در اینستاگرام چه می تواند باشد. آشنایی با اصطلاحات اینستاگرام می تواند به شما کمک کند تا بتوانید از ویژگی های این برنامه بیشتر استفاده کنید. در ادامه برخی از اصطلاحات رایج در اینستاگرام را به شما معرفی می کنیم.

  1. پست

منظور از پست همان عکس یا ویدئوی جدید است که در صفحه خود با دوستانتان به اشتراک می گذارید. برای دیدن پست های خود باید به صفحه پروفایلتان بروید. پست های جدیدی که فالوورهایتان نیز با شما به اشتراک می گذارند در فید برای شما قابل مشاهده خواهد بود.

  1. فالو (follow)

معنی لغوی فالو، دنبال کردن است. زمانی که این کلمه بکار می رود، یعنی این فرد یا افراد به پست های شما علاقمند هستند و کارهای شما را پیگیری و دنبال می کنند. همچنین اگر شما به پیج خاصی علاقمند هستید می توانید آن را دنبال کنید.

  1. فالوور (follower)

به افرادی که پیج شما را دنبال می کنند، فالوور می گویند. داشتن فالوور برای پیج های مختلف بسیار مهم است. صاحبان کسب و کار برای بدست آوردن فالوور از روش های مختلفی استفاده می کنند. بعضی از آنها برای به دست آوردن تعداد فالوور دلخواه اقدام به خرید فالوور اینستاگرام می کنند، بعضی ها با برگزاری کمپین و مسابقه اقدام به جذب مخاطب می کنند و غیره.

  1. فید (Feed)

زمانی که وارد اینستاگرام می شوید، اولین صفحه ای که با آن رو به رو می شوید، به آن صفحه فید گفته می شود. در این صفحه تمامی استوری و پست های جدید فالوورهایتان به نمایش گذاشته می شود.

  1. استوری (story)

یکی از قابلیت های پرطرفدار که در سال ۲۰۱۷ به اینستاگرام اضافه شد، استوری بود. معنی کلمه استوری، داستان گفتن و روایت کردن است. دلیل پرطرفدار بودن این قابلیت این است که شما می توانید عکس یا ویدئوی به اشتراک بگذارید، اما مدت زمانی که باقی می ماند فقط ۲۴ ساعت است. البته شما می توانید استوری خود را در قسمت highlight یا هایلایت اضافه کرده و نگهداری کنید.

  1. لایو (live)

همه به خوبی می دانند که معنای کلمه لایو، پخش زنده است. یکی دیگر از قابلیت های اینستاگرام که باعث جذابیت زیاد آن شده است، این است که شما می توانید بدون محدودیت فیلم بگیرید و به صورت زنده با فالوورهایتان به اشتراک بگذارید. افرادی که در لایو شما حضور دارند می توانند به صورت آنلاین برای شما کامنت بگذارند و لایک کنند.

زمان ماندگاری لایو نیز مانند استوری ۲۴ ساعت است. برای اینکه لایو برای شما باقی بماند می توانید آن را به بخش هایلایت ها اضافه کنید. به این صورت در صفحه شما باقی می ماند و هر فردی که به صفحه شما مراجعه می کند می تواند لایو شما را مشاهده کند.

  1. نوتیفیکیشن (Notification)

زمانی که فردی بخواهد شما را فالو کند، یا پست ها شما را لایک می کند یا برای پست های شما کامنت قرار می دهد، تک تک این موارد به شما اطلاع داده می شود. معنی کلمه نوتیفیکشن، اطلاعات رسمی درباره یک موضوع، است.

  1. هشتگ (Hashtags)

اگر بخواهیم به زبان ساده هشتگ را برای شما توضیح بدهیم، هشتگ همان برچسبی است که برای دسته بندی پست ها بکار می رود. زمانی که از هشتگ استفاده می کنید، می توانید به راحتی مطلب مورد نظر خود را بیابید. همچنین می توانید برای بیشتر دیده شدن پست هایتان از هشتگ استفاده کنید.

  1. اکسپلور (Explore)

این صفحه پست ها را از سرتا سر اینستاگرام برای شما جمع آوری می کند. انتخاب این پست ها براساس فعالیت های است که قبلاً انجام داده اید. یک الگوریتم در اینستاگرام وجود دارد که فعالیت شما و دوستانتان را زیر نظر دارد، براساس همین الگوریتم در صفحه اکسپلور برای شما پست های مختلفی به نمایش گذاشته می شود.

  1. تگ (Tag)

به برچسب زدن و علامت زدن در لغت تگ می گویند. ممکن است شما عکسی را به اشتراک بگذارید و قصد دارید افرادی که در عکس وجود دارند را معرفی کنید. به این قابلیت تگ کردن می گویند و شما می توانید از این علامت @ قبل از آیدی اینستاگرام شخص مورد نظر استفاده کنید.

  1. دایرکت (Direct)

زمانی که شما بخواهید برای فردی در اینستاگرام پیام بفرستید، می توانید از طریق دایرکت این کار را انجام دهید. در واقع دایرکت همان پیام رسان اینستاگرام است. دایرکت در لغت به معنای مستقیم و بدون واسطه است. جدیداً قابلیت ساخت گروه نیز در دایرکت ایجاد شده است.

  1. منشن (mention)

منشن کردن نیز مانند تگ کردن، زمانی که بخواهید به نام یک فرد در عکس اشاره کنید، با قرار دادن علامت @ قبل از نام آن فرد، می توانید دوستانتان را منشن کنید. معنی کلمه منشن، همان اشاره کردن، ذکر کردن و نام بردن است.

  1. کپشن

زمانی که شما می خواهید عکس یا ویدئوی را منتشر کنید، در زیر آن یک نوشته ای که به موضوع عکس مربوط است، قرار می دهید. این متن همان کپشن است.

نتیجه گیری

آشنایی با اصطلاحات اینستاگرام باعث می شود دیگر در زمان شنیدن آنها گیج نشوید. در این مقاله سعی کردیم با مهم ترین اصطلاحات اینستاگرام شما را آشنا کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

من موافق این قوانین هستم .