آشنایی با کپشن اینستاگرام

مقدمه-آشنایی با کپشن اینستاگرام کپشن در پست ها دارای اهمیت خاصی است. زمانی که پست را در اینستاگرام منتشر می کنیم، یک عکس به تنهایی نمی تواند باعث جذب مخاطب شود. بنابراین برای جذابیت بیشتر از کپشن های جالب و جذاب استفاده می کنیم.

جذب مخاطب یکی از اهداف مهمی است که اکثر افراد فعال در اینستاگرام آن را دنبال می کنند. برای بسیاری از افراد رسیدن به میزان فالوور دلخواه به قدری اهمیت دارد، که با خرید فالوور اینستاگرام سعی می کنند به هدف خود برسند. خرید فالوور اینستاگرام راه حل خوبی برای رسیدن سریع  به میزان فالوور دلخواه است. اما اگر این فالوورها فیک باشند و پست های شما را لایک نکنند یا برای پست های شما کامنت قرار ندهند، خرید فالوور اینستاگرام چه فایده ای دارد.

کپشن ها همان نوشته های هستند که زیر عکس قرار می گیرد و در مورد عکس توضیحاتی را به مخاطبین می دهد. در این مقاله سعی شده تا مطالبی که باعث آشنایی با کپشن اینستاگرام می شود برای شما جمع آوری شده باشد، تا شما بتوانید از آنها به نحوه درست استفاده کنید.

آشنایی با کپشن اینستاگرام

در مقدمه سعی کردیم در مورد کپشن با شما صحبت کنیم و در مورد آن به شما اطلاعاتی بدهیم. حال که با مفهوم کپشن آشنا شده اید، می خواهیم در مورد اینکه کپشن در اینستاگرام چیست؟ بیشتر صحبت کنیم. شما با استفاده از اینستاگرام، به راحتی می توانید با مخاطبین خود بیشتر تعامل کنید. همچنین نوشتن کپشن جذاب باعث جذب مشتری بیشتر خواهد شد.

بیشترین میزان کاراکتر و حرفی که در کپشن اینستاگرام می توانید استفاده کنید، ۲۰۰۰ کاراکتر است. کپشن های که برای پست خود انتخاب می کنید نباید زیاد طولانی باشد. زیرا باعث می شود حوصله مخاطب سر رفته و پست شما را رد می کند. همچنین کپشن نوشته توسط شما نباید تکراری و بدون جذابیت نوشتاری باشد.

طریقه نوشتن کپشن در اینستاگرام

زمانی که شما عکس و ویدئو مورد نظر خود را انتخاب کرده اید، گزینه بعدی نوشتن کپشن است. برای اینکه کپشن شما به درستی نوشته شود و به آیدی اینستاگرام شما نچسبد، بهتر است اول دکمه اینتر را فشار بدهید.

یکی از نکاتی که باید نسبت به آن دقت کافی داشته باشید، دو سه خط اول است. این قسمت کپشن حکم برگ برنده شما را دارد. در صورتی که دارای جذابیت کافی باشد، کاربر به خواندن ادامه آن ترغیب می شود. اما اگر نتواند نظر فالوورهایتان را جذب کند، پست شما را رد می کنند و به سراغ پست بعدی خواهند رفت.

پ.ن استفاده شده در کپشن های اینستاگرام چه معنای دارند؟

بسیاری از افراد در انتهای کپشن خود از این کلمه استفاده می کنند. حتی ممکن است خود شما نیز از این کلمه استفاده کرده باشید. پ.ن علامت اختصاری پی نوشت است، که شما با استفاده از این علامت اختصاری، اگر شک و شبهه یا حرفی در متن جا مانده است را توضیح می دهید.

محدودیت اینستاگرام برای نوشتن کپشن

  • بیشترین میزان کاراکتری که در کپشن اینستاگرام می توانید استفاده کنید، ۲۲۰۰ کاراکتر است. اما بهتر است کپشن های اینستاگرام شما کوتاه و جذاب باشد.
  • تعداد هشتگی که می توانید استفاده کنید، ۳۰ عدد است. البته با توجه به آپدیت جدید اینستاگرام بهتر است، همان ۴ یا ۵ هشتگ را استفاده کنید.

نکات مهمی که در هنگام نوشتن کپشن اینستاگرام باید رعایت کنید

برای اینکه مطابق با الگوریتم های اینستاگرام پیشرفت کنید، لازم است نکاتی را برای نوشتن یک کپشن عالی و جذاب رعایت کنید. در ادامه چند نکته مهم که به شما کمک می کند تا کپشن های  عالی برای پست های خود بنویسید را معرفی می کنیم.

  1. شناسایی مخاطب

همه پیج ها یک سری مخاطب خاص دارند که کارهای آنها را دنبال می کنند. شما باید مشخصات این مخاطب های خود را بنویسید و متناسب با شخصیت آنها شروع به نوشتن کپشن و اشتراک گذاری پست کنید.

  1. هدف هویت پیجتان را شناسایی کنید

زمانی که شما اقدام به ایجاد پیج در اینستاگرام می کنید قطعاً یک هدف برای این کار در نظر دارید. این پیج به شما هویت می دهد. سعی کنید برای نوشتن کپشن از لحن خودمانی استفاده کنید. بیشتر کاربران اینستاگرام حوصله خواندن کلمات فلسفی و متن های طولانی را ندارند. داشتن لحن مناسب و جذاب باعث جذب مخاطب می شود.

  1. جادوی دو خط اول کپشن خود را فراموش نکنید

همیشه در دو سه خط اول کپشن موثرترین و مهم ترین حرفهای خود را بنویسید. زیرا باقی کلمات در قسمت بیشتر بخوانید قرار دارد. بنابراین برای اینکه بتوانید مخاطب خود را جذب کنید فقط دو سه خط اول حکم برگ برنده شما را دارد.

  1. استفاده هوشمندانه از هشتگ اینستاگرام

در حال حاضر اینستاگرام تغییر الگوریتم داده است. با توجه به الگوریتم جدید اینستاگرام بهتر است ۴ یا ۵ هشتگ برای پست خود بیشتر استفاده نکنید. زیرا اگر بیشتر از این تعداد هشتگ استفاده کنید، اینستاگرام پست شما را به عنوان اسپم یا هرزنامه در نظر می گیرد. اما قبلاً شما می توانستید به راحتی سی هشتگ برای هر پست خود استفاده کنید. همیشه هشتگ ها را در انتهای پست خود قرار دهید. برای اینکه به متن شما نچسبد از دکمه اینتر یا نیم فاصله استفاده کنید.

  1. به کار بردن ایموجی ها را فراموش نکنید

استفاده از ایموجی در متن، باعث می شود مخاطب در هنگام مطالعه متن خسته نشود. با  استفاده از ایموجی ها کپشن های شما جذابتر شده و باعث می شود فالوورهایتان احساس بهتری نسبت به پیج شما داشته باشند.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم ابتدا به شما بگوییم که کپشن چیست. همچنین نکاتی که برای نوشتن کپشن های جذاب تر باید رعایت کنید را با شما در میان گذاشتیم. آشنایی با کپشن اینستاگرام، به شما کمک می کند تا برای عکس ها و یا ویدئوهای که می خواهید با فالوورهایتان به اشتراک بگذارید، مطالب تکمیل کننده و جذابی را بنویسید. برای نوشتن کپشن جذاب و کاربردی، باید یکسری نکات را رعایت کنید، که در این مقاله به بیان این نکات پرداختیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

من موافق این قوانین هستم .