اشتباهات رایج در بازاریابی اینستاگرام

مقدمه-اشتباهات رایج در بازاریابی اینستاگرام برای اینکه بتوانید کسب و کارتان در اینستاگرام رونق پیدا کند، باید قبل از شروع بکار تحقیق کافی انجام دهید. بسیاری از کسب و کارها در اینستاگرام موفق عمل کرده اند و توانسته اند کسب و کار خود را گسترش بدهند، اما این مورد برای بسیاری از کسب و کارها نیز برعکس عمل کرده و باعث شکست خوردن آنها شده است.

خیلی از افراد با خیال اینکه چون افراد زیادی در اینستاگرام حضور دارند، موفقیت کسب و کار در این نرم افزار حتمی خواهد بود. اما این فکر کاملاً اشتباه است. اینستاگرام یک نرم افزار پر طرفدار است و کاربران زیادی در آن حضور دارند. اما به این معنی نیست که موفقیت شما صد در صد است. خیلی از افراد موفقیت در اینستاگرام را فقط در فالوور بیشتر می دانند، به همین دلیل اقدام به خرید فالوور اینستاگرام می کنند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که خرید فالوور اینستاگرام بدون داشتن یک استراتژی بازاریابی کاملاً بی نتیجه خواهد بود.

اشتباهات رایج در بازاریابی اینستاگرام

تحقیق کردن در مورد اینکه چه عواملی باعث رونق کسب و کار آنها و چه عواملی باعث شکست افراد شده است، می تواند به شما کمک بزرگی کند. شما دیگر اشتباهات آنها را تکرار نخواهید کرد. همانطور که از نام این مقاله پیداست می خواهیم به شما کمک کنیم تا اشتباهات رایج در بازاریابی اینستاگرام را تکرار نکنید.

  1. عدم انجام تعامل با کاربران

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از برندها آن را انجام می دهند، منتشر کردن پست های پشت سر هم است. این پست ها بدون هیچ خلاقیت یا هدف خاصی، فقط به منظور بیشتر دیده شدن و بازدید بیشتر از صفحه منتشر می شوند. اما این اشتباه باعث خراب شدن وجه شما در نزد فالوورهایتان می شود و کم کم فالوورهای خود را از دست  می دهید.

برای اینکه میزان بازدید پست شما بالا برود فقط به دنبال پست گذاشتن نباشید. با افرادی که با برند شما علایق مشترک و مرتبط دارند، تعامل برقرار کنید. فقط به پاسخ دادن کامنت ها اکتفا نکنید، بلکه از هشتگ های مرتبط با برندتان نیز استفاده کنید.

  1. عدم استفاده درست و بجا از هشتگ ها

در بازاریابی اینستاگرام، هشتگ ها نقش اساسی را بازی می کنند و یک گزینه عالی برای دسترسی به سایر افراد در حوزه کاری مرتبط با شما است. برای اینکه از هشتگ ها به درستی استفاده کنید، باید عملکرد هشتگ های مورد استفاده خودتان را دنبال کنید. با این کار خواهید فهمید مخاطبین شما با کدام یک از این هشتگ ها بیشتر ارتباط برقرار کرده است. این امر باعث می شود تا شما با مخاطبین خود بیشتر تعامل داشته باشید.

یکی دیگر از اشتباهات استفاده بیش از اندازه و تمرکز بر روی هشتگ ها در اینستاگرام است. برای اینکه کیفیت بهتری ارائه بدهید باید از هشتگ های کمتری در اینستاگرام استفاده کنید.

  1. بیش از حد تبلیغ کردن از خود

برای موفقیت در اینستاگرام لازم نیست از خود تبلیغ کنید. برای موفقیت در اینستاگرام بهترین گزینه تعامل است. زمانی که بیش از اندازه از خود تبلیغ می کنید، در واقع کاری بر ضد خود انجام می دهید. زیرا باعث خسته شدن فالوورها خواهید شد و آنها را از دست خواهید داد. بهتر است محصولات و برند خود را بدون تعریف و تمجید بیش از حد و با استفاده از خلاقیت، تبلیغ کنید.

  1. از منتشر کردن محتوای پر زرق و برق خودداری کنید

بسیاری از برندها جدید یا حتی شناخته شدهدر اینستاگرام، برای اینکه به مخاطبین خود القا کنند که کیفیت برای آنها اهمیت زیادی دارد، مطالب پر زرق و برق منتشر می کنند. این امر می تواند باشکوه باشد اما از طرف دیگر می تواند باعث کاهش بهره وری کاری شما در اینستاگرام شود. زیرا بیشتر افراد تمایل دارند مطالب معتبر و قابل اعتماد را مطالعه کنند و با این مطالب بهتر ارتباط برقرار می کنند. برای اینکه محتوای منتشر شده اعتماد افراد را به خود جلب کند، بهترین روش سادگی است.

  1. برای بدست آوردن فالوور، لایک و کامنت از ربات کمک نگیرید

جذب فالوور  اینستاگرام واقعی کمی سخت شده است و شاید شما هم ترجیح بدهید از روش ساده تری مانند کمک گرفتن از ربات استفاده کنید. شما می توانید با پرداخت هزینه ای کم، اقدام به خرید ربات اینستاگرام یا خرید فالوور اینستاگرام کنید. با این روش در عرض چند ساعت به میزان فالوور دلخواه خود می رسید، اما این روش شما را از هدفتان دور خواهد کرد. زیرا فالوور جعلی و تقلبی هیچ وقت از شما خرید نخواهند کرد.

  1. ایجاد استراتژی بدون فکر و هدف یا نداشتن استراتژی

زمانی که شما در مورد استراتژی خود هیچ فکری نمی کنید و بدون هدف هستید، انگار استراتژی ندارید. به همین دلیل شما در یک زمان چند کار را انجام می دهید، ولی در واقع هیچ کار مفیدی انجام نداده اید. برای موفقیت در کسب و کارتان تنها یک هدف و استراتژی واحد داشته باشید.

جمع بندی

اگر شما بتوانید از این اشتباهات رایج در بازاریابی اینستاگرام بپرهیزید، قطعاً یک اجتماع بزرگ و وفادار برای خود تشکیل خواهید داد. برای اینکه به این هدف دست پیدا کنید، باید با فالوورهای خود تعامل داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

من موافق این قوانین هستم .