افزایش میزان فروش در اینستاگرام

افزایش میزان فروش در اینستاگرام

همان طور که در جریان هستید، فروش در گذشته امری نسبتا دشوار بود. مردم به سختی می‌توانستند کالاهای خود را به دست مردم برسانند؛ چرا که فقط در مغازه یا محل کار قادر به معرفی آن‌ها بودند. امروزه با پیشرفت فناوری و ظهور اپلیکیشن‌های گوناگون، فروشندگان این توانایی را دارند که محصولاتشان را در آن‌ها معرفی کرده و از همان طریق نیز به فروش برسانند.

فروش در اینستاگرام

بی‌شک بهترین برنامه‌‌ای که ایرانی‌ها در آن می‌توانند محصولات یا آموزش‌های خود را بفروشند، اینستاگرام است. این برنامه از ابتدای عرضه خود، محلی برای فروش بهتر فروشندگان شد و آن‌ها به سودهای جالب توجهی در این خصوص دست پیدا کردند. اکنون اگر نگاهی به این برنامه داشته باشید، با کسب و کارهای اینترنتی مختلفی مواجه خواهید شد که درصد بالایی از آن‌ها رو به رشد هم هستند.

پس شما هم می‌توانید این کار را بعد از مدتی انجام دهید. مسلما ابتدای انجام هر کاری دشوار است و باید زحمت فراوانی بکشید، اما در ادامه همه چیز برایتان راحت‌ می‌شود و به فروش خواهید پرداخت. بعضی راهکارها در خصوص بازاریابی اینستاگرام یا همان اینستاگرام مارکتینگ وجود دارند که نباید از آن‌ها غافل شد.

حال ما در این مقاله آمده‌ایم تا شما را با مهم‌ترین این راهکارها برای افزایش فروش در اینستاگرام آشنا کنیم. البته در گذشته هم چنین مطالبی را در وب سایتمان عرضه کردیم که توصیه می‌کنیم سری به آن‌ها نیز بزنید. چنان چه از طرفداران اینستاگرام و فروش در آن هستید، تا پایان این بخش همراه ما باشید.

راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام

1- حساب خود را به صورت بیزینسی در بیاورید

در روز ممکن است حساب‌های شخصی فراوانی را در اینستاگرام مشاهده کنید. بدیهی است که این حساب‌ها برای افراد و نه کسب و کارها به وجود آمده‌اند و فروشی در آن‌ها رخ نمی‌دهد. حال در صورتی که قصد آغاز کسب و کار در این برنامه را داشته باشید، باید به بخش تنظیمات این برنامه رفته و حساب خود را بیزینسی کنید. با این کار و با مرور زمان، قطعا افراد بیشتری از حساب شما بازددی خواهند کرد.

نکته دیگر این است که بعد از انجام این کار، قسمت‌های جدیدی برای حساب شما باز می‌شود. برای مثال می‌توان به بخش Insight اشاره داشت که آمار و ارقامی را از میزان فالوورها و برترین پست‌ها و استوری‎‌هایتان به شما می‌دهد. از بخش‌های دیگر هم می‌توان به اضافه کردن وب سایت یا ایمیل اشاره داشت تا مشتریان بتوانند بهتر با شما ارتباط برقرار کنند.

2- یک پروفایل در خور یک کسب و کار درست کنید

بعد از این که حساب یا همان اکانت خود را به صورت بیزینسی ایجاد کردید، وقت آن می‌رسد که پروفایلی فوق‌العاده را به وجود آورید. برای این منظور، باید حواستان به تصویر، بیوگرافی و موارد این چنینی باشد. شاید شما هم کسب و کارهایی را دیده باشید که برای فروشش محصول از عکس‌های شخصی و یا خانوادگی استفاده می‌کنند. در چنین شرایطی، آیا شما به سراغ محصولات آن کسب و کار می‌روید؟ مسلما خیر.

پس برای خود یک لوگوی حرفه‌ای ایجاد نمایید که با لوگوهای شرکت‌ها و کسب و کارهای هم حوزه تفاوت داشته باشد. سپس نوبت به نام کارتان می‌رسد که به وضوح باید در بخش ائل پروفایل نوشته شود. دقت داشته باشید که این نام هم نباید مشابه با برندهای هم حوزه باشد تا مشتریان بتوانند راحت‌تر شما را پیدا کنند.

علاوه بر این‌ها، قسمت بیوگرافی را هم داریم که باید خلاصه‌ای از کاری باشد که به صورت روزانه برای مردم انجام می‌دهید. شما باید بنویسید که در این پیج چه ارزشی به مخاطبان ارائه می‌دهید و چگونه می‌توانید رضایت آن‌ها را جلب نمایید. این گونه است که قادر به ساخت یک پروفایل فوق العاده خواهید بود. البته برای پروفایل این اکانت می‌توانید کارهای دیگری نیز انجام دهید. برای مثال، لینک وب سایت نیز می‌تواند در بخش بیوگرافی درج گردد.

3- قدم بعدی؛ تولید محتوای حرفه ای

مرحله بعدی برای پیج شما این است که به تولید محتوا مشغول شوید. بسیاری از افراد این طور فکر می‌کنند که از همان ابتدا باید نسبت به انجام تبلیغات اقدام نمایند. در صورتی که این کار اصلا به صلاح اکانت و کسب و کار شما نیست. آیا خود شما پیجی را که ههنوز مطلب خاصی برای ارائه کردن ندارد را دنبال می‌کنید؟ کمتر کسی این کار را انجام می‌دهد.

بنابراین باید تولید محتوا را یاد بگیرید. این کار آن قدرها هم دشوار نیست، اما اگر فرصتی برای یادگیری‌اش ندارید، بهتر است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. عده زیادی هستند که به عنوان تولید کننده محتوا به صورت متنی، تصویری و ویدیویی فعالیت دارند. شما باید مبلغی را به آن‌ها بدهید و در ازای آن، آن‌ها برایتان بهترین مطالبی را می‌سازند.

البته توصیه ما این است که در مراحل ابتدایی، همه چیز بر عهده خودتان باشد. سعی کنید در کنار فروش و قرار دادن پست‌ها و استوری‌هایی با این مضمون، به مخاطبان خود ارزش نیز انتقال دهید. در هر حوزه‌ای که فعال هستید، می‌توانید مطالبی را به آن‌ها آموزش دهید و تا رضایت آن‌ها به مرور زمان جلب شود.

بهترین راه برای دریافت فالوور و تبدیل آن‌ها به مشتری، تولید محتوای اصولی و با کیفیت است. این طور که گفته می‌شود، هنگامی که فالوورهای شما حداقل به هزار نفر رسید، این نشان می‌دهد که پیجی با کیفیت دارید و می‌توانید به انجام تبلیغات هم بپردازید. در غیر این صورت، وقت خود را صرف دریافت فالوور با انجام اموری نظیر هشتگ گذاری، بردن پست به اکسپلور و تولید محتوای درست بگذرانید تا به نتیجه برسید.

4- بهترین پیج ها برای انجام تبلیغات

سوالی که بسیاری از مخاطبان وب سایت ما داشتند، این بود که دقیقا در کجا باید تبلیغ کرد تا بهترین بازدهی نصیبمان شود؟ پاسخ به این سوال تا حدی زمان می‌برد، اما آن را به صورت خلاصه در این قسمت از مقاله می‌آوریم.

امروزه پیج‌هایی در اینستاگرام وجود دارند که فالوورهای آن ‌ها به صورت میلیونی است. حال برای تبلیغ در آن‌ها باید هزینه بسیار زیادی بپردازید. با توجه به این که افراد در ابتدای هر کسب و کار به دنبال دیده شدن با کمترین هزینه ممکن هستند، تبلیغ کردن در این پیج‌ها چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

برای این منظور، پیج‌هایی با فالوورهای کمتر به چشم می‌خورد که می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. البته باید یک بنر فوق‌العاده و جذاب بسازید تا مخاطبان با مشاهده آن، بدون درنگ به سمت صفحه شما بیایند. ساخت یک بنر شاید در حد یک ساعت زمان ببرد و چندان وقت گیر نخواهد بود.

پس شما می‌توانید هزینه کمتری به پیج‌هایی با فالوورهای پایین‌تر بدهید و در عوض، آن‌ها تبلیغ شما را در استوری یا پستشان درج می‌کنند. اگر همه چیز مناسب باشد و بنر خوبی هم درست کرده باشید، بدون شک افراد زیادی وارد پیج شما می‌شوند و از آن بازدید خواهند کرد. بعد از این که فروش در اینستاگرام را آغاز کردید و به سود رسیدید، نوبت به این می‌رسد که به پیج‌های بزرگ‌تر نیز تبلیغ بدهید و فالوورهای بیشتری را جذب نمایید.

نکته دیگری که در این خصوص باید مد نظر داشته باشید، این است که تبلیغات شما حتما باید در پیج‌هایی با موضوع مشترک قرار داده شود. اگر می‌خواهید در این خصوص کمی تنوع هم به خرج بدهید، بهتر است آن پیج حداقل وجه اشتراکی با موضوع صفحه شما داشته باشد. این گونه می‌شود که افراد بیشتری وارد پیج شما خواهند شد.

5- از استوری غافل نشوید.

اوایل انتشار اینستاگرام، دست و پای فروشندگان تا حدی برای معرفی بیشتر محصولاتشان بسته بود. خوشبختانه با تمهیداتی که سازندگان این برنامه در نظر گرفتند، شما اکنون می‌توانید از دیگر قابلیت‌ها نیز برای افزایش فروش خود استفاده نمایید. مطمئنا یکی از برترین این قابلیت‌ها استوری است که هرگز نباید آن را دست کم بگیرید.

شاید شما هم بیشتر به کسب و کارهایی که استوری‌ می‌گذارند، جذب شوید. برای کسب و کارتان، روزانه حداقل باید بین سه تا پنج استوری قرار دهید. پیجی که از استوری استفاده نمی‌کند، این طور به نظر می‌رسد که تمایل چندانی هم برای فروش ندارد.

اگر محصولات خود را در پست‌ها معرفی می‌کند، وقت آن رسیده است که آن‌ها را در استوری نیز قرار دهید و شیوه معرفی خو درا تا حدی تغییر دهید تا فالوورها آن‌ها را از تمام زوایا مورد بررسی قرار دهند. عقیده افراد زیادی در این خصوص این است که اگر استوری‌های زیادی قرار دهند، مخاطبان خسته می‌شوند و به مرور زمان از میزان فالوورهایشان کاسته خواهد شد.

به یاد داشته باشید که فالوورها برای محصولات یا آموزش‌هایتان است که شما را فالو کرده‌اند. پس اگر از استوری استفاده نکنید و پیشنهاد فروش به آن‌ها ندهید، بدیهی است که بعد از مدتی به سراغ رقبای شما خواهند رفت. نکته مهم در این زمینه این است که در کنار معرفی محصول، لینک خرید آن را در انتهاب استوری نیز قرار دهید.

مخاطبان با بالا کشید صفحه استوری، می‌توانند به صفحه خرید آن محصول رفته و اطلاعات بیشتر را مشاهده نمایند. این نیز یکی دیگر از قابلیت‌های ویژه است که شاید از آن خبر داشته باشید. برای استوری خود می‌توانیید از دیگر قابلیت‎‌ها نیز بهره ببرید. به عنوان نمونه، فونت‌ها و رنگ‌بندی‌های آن‌ها را هم هرگز نباید دست کم بگیرید.

6- با مشتری صادق باشید

متاسفانه یکی از مواردی که این روزها به وفور شاهدش هستیم، این است که صاحبان کسب و کارها با مردم صادق نیستند. حتما این روزها تصاویر طنز زیادی را در فضای مجازی در این رابطه مشاهده کرده‌ای که مثلا فردی از لباسی خوشش می‌آید و آن را از طریق یک پیج می‌خرد. حال وقتی که این لباس به درب خانه‌اش می‌رسد، متوجه می‌شود که زمین تا آسمان با چیزی که در ذهنش بود، تفاوت دارد.

چه از نظر کیفیت و چه جنس، رنگ، طراحی و قیمت، لطفا با مخاطبان خود صادق باشید. اگر این کار را انجام دهید، مسلما آن‌ها بیش از پیش به شما اطمینان خواهند کرد. صرفا به دنبال فروش بالا در اینستاگرام نباشید. اینستاگرام فضایی است که اگر با مخاطبان خود صادق نباششید و برای محصولات و آموزش‌های خود اغراق کنید، هیچ گاه به موفقیت نخواهید رسید.

7- هشتگ گذاری؛ راهکاری که همیشه جواب می‌ دهد

اگر به برخی از پیج‌های فروش دقت کنید، می‌بینید که به هیچ عنوان از هشتگ استفاده نمی‌کنند. زمانی که اینستاگرام چنین قابلیتی را برای ما به وجود آورده است، چرا از آن بهره نبریم؟ در ابتدا لازم است که هشتگی ا مناسب با برندتان به وجود آورید که به نوعی امضای خودتان باشد. همچنین می‌توانید از شعار اختصاصی خود نیز به عنوان یک هشتگ استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که به هیچ وجه هشتگ‌هایی که به کسب و کار شما ربطی ندارند را قرار ندهید. خیلی از افراد هستند که از اخبار و اتفاقات روز دنیا استفاده می‌کنند و آن‌ها را در هشتگ‌های پست‌های خود می‌گنجانند که اصلا کار درستی نیست. این کار نه تنها فایده‌ای برایتان نخواهد داشت، بلکه ارزش کارتان از نظر فالوورها پایین خواهد آمد.

به یاد داشته باشید که دنبال کنندگان همگی انسان هستند و احساس دارند. وقتی آن‌ها ببینند که شما چنین امروی را انجام می‌دهید، تصورشان این خواهد بود که صرفا به دنبال فروش به هر قیمتی هستید.

8- کپشن طولانی فراموش نشود

در این جا می‌خواهیم نکته‌ای را به شما بگوییم که به کار بردن آن باعث می‌شود تا زودتر وارد اکسپلور شوید. هنگامی که شما برخی قوانین را برای پست خود رعایت کنید، بی شک فالوورها مدت زمان بیشتری را بر روی پیجتان معطل خواهند شد. این قضیه باعث می‌شود تا وارد بخش ذکر شده شوید.

یکی از این راهکارها که در بالا از آن صحبت کردیم، تولید محتوای با کیفیت است. دیگر راه نیز این است که کپشن‌های شما طولانی باشد تا مخاطبان شروع به مطالعه آن کنند. البته طولانی بودن این کپشن بدان معنا نیست که هر چیزی که در ذهنتان است را وارد کنید. سعی کنید از مطالبی در مورد آن محصول و آموزش‌هایی که می‌توانید به مخاطبان بدهید، استفاده نمایید.

برای نمونه، می‌توانید بنویسید که این محصول برای چه زمانی و چه افرادی مناسب است و مردن با چه سنینی می‌توانند از آن بهره ببرند. در کل کپشن نویسی اصول خاص خود را دارد و حتما باید آن را فرا بگیرید تا بتوانید پیجی ایده‌آل داشته باشید.

سخن پایانی

این مقاله با هدف ارائه راهکارهایی به منظور افزایش فروش در اینستاگرام نوشته شده است. پیشنهاد ما این است که از تمام راهکارهای فوق بهره ببرید تا در نهایت بتوانید به بهترین کسب و کار در حوزه خودتان تبدیل شوید.

نوشتهٔ پیشین
چندروش ساده برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام
نوشتهٔ بعدی
چگونه در اینستاگرام جلب توجه کنیم؟
اینستاگرام نویسنده

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست