مسابقه اینستاگرام برای افزایش فالوور و جلبتوجه افراد به نام تجاری شما راهی بسیار عالی و اثربخش است که در بستری با بیش از یک میلیارد کاربر اجرا میشود. یادگیری قوانین مسابقه اینستاگرام جالبترین قسمت راهاندازی مسابقه نیست اما درک و پیروی از قوانین یکی از مهمترین کارهایی است که میتوانید برای اطمینان از موفقیت در مسابقه خود و محافظت از نام تجاری خود انجام دهید.
قانونهایی برای اجرای مسابقه در اینستاگرام
مطمئناً، این امر واضح به نظر میرسد و اکثر مارکها هنگام اجرای قرعهکشی اینستاگرام عمداً قصد ندارند قانون را نقض کنند.
اما قوانین و مقررات حاکم بر مسابقات کاملاً پیچیده است بهویژه در جاهایی که مردم از سراسر جهان میتوانند مسابقه شما را ببینند.
اطمینان حاصل کنید که قوانین و مقررات کشور خود را درک میکنید. اگر قصد دارید افرادی را از خارج منطقه و بهویژه خارج از کشور وارد مسابقه کنید، این کار قدری پیچیدهتر میشود و بهتر است از یک وکیل بخواهید تا در تهیه قوانین مسابقه اینستاگرام به شما کمک کند.
مجموعه روشنی از قوانین رسمی ایجاد کنید بهعنوانمثال، شما میتوانید قوانین مسابقه اینستاگرام خود را در وبسایت خود قرار دهید و برای مدتزمان مسابقه خود پیوندی را در پروفایل اینستاگرام خود قرار دهید.
همچنین میتوانید این قوانین را بهعنوان اولین نظر در مورد پست خود ارسال کنید. درهرصورت، حتماً به مردم بگویید که در کجا قوانین کامل این مسابقه را پیدا کنند.
اگر مسابقه شما فقط برای افرادی در یک منطقه خاص جغرافیایی آزاد باشد، ممکن است بخواهید این اطلاعات را دقیقاً در پست خود قرار دهید، زیرا بسیاری از ورودیهای بیصلاحیت افرادی را که زحمت خواندن بقیه قوانین شما را ندارند، از بین میبرد.
قوانین مسابقه اینستاگرام خود را از هرجایی که ارسال میکنید، باید شامل بیانیهای باشد که اینستاگرام را از هرگونه مسئولیت مسابقه رها میکند. روشن کنید که اینستاگرام در این مسابقه دخیل نیست.
مطابق با دستورالعملهای تبلیغات اینستاگرام، شما باید به شرکتکنندگان احتمالی توصیه کنید که مسابقه شما بههیچوجه توسط اینستاگرام حمایت مالی نمیشود.
برچسبگذاری نادرست را تشویق نکنید
اشکالی ندارد اگر از افراد بخواهید خود یا دوستشان را در نظرات یک پست برچسبگذاری کنند، اما نمیتوانید از آنها بخواهید برچسبهای غیردقیق را بهعکس اضافه کنند.
بهعنوانمثال، شما نمیتوانید از کسی بخواهید که مارک شما را در عکسی که شامل محصولات یا خدمات شما نیست نشان کند. (از آنها بخواهید بهجای آن از هشتگ مارکدار استفاده کنند.) همچنین نمیتوانید از آنها بخواهید که دوست خود را در عکس نشان کنند، مگر اینکه دوست واقعاً در آن عکس ظاهر شود.
درخواست پشتیبانی اینستاگرام را نکنید
اگر تصمیم دارید از پلتفرم اینستاگرام برای یک مسابقه استفاده کنید، باید خودتان مسائل را کشف کنید. آنها به طور خاص میگویند که “در مدیریت تبلیغات به شما کمک نخواهند کرد و نمیتوانند در موردنیاز به رضایت برای استفاده از محتوای کاربر یا نحوه کسب رضایت لازم به شما مشاوره دهند.”
ایدههای مسابقه اینستاگرام
اکنون که از قوانین نحوه اجرا مسابقه اینستاگرام مطلع شدید، باید در نظر بگیرید که کدام نوع مسابقه برای برند شما و اهداف شما برای این تبلیغ خاص اینستاگرام بیشتر منطقی است و میتواند فالوورهای بیشتری را جذب پیج شما کند.
برای برنده شدن لایک کنید و یا نظر دهید
این یکی از رایجترین ایدههای مسابقه اینستاگرام است. همچنین ورود به سیستم یکی از سادهترین آنهاست بهویژه اگر همه موارد لایک لازم باشد.
سهولت ورود به این نوع رقابتها در واقع میتواند چالشی را برای بازاریابان ایجاد کند. اگر از یک مسابقه بهعنوان یک استراتژی تولید استفاده میکنید، میتوانید تعداد زیادی فالوور را به ارمغان بیاورید.
درخواست یک نظر مستقیماً مربوط بهعکس، به شما کمک میکند تا افراد از طریق مسابقه چیزی در مورد نام تجاری شما یاد بگیرند.
مسابقه زیرنویس عکس
این طبیعت انسانی است که میخواهد شوخطبعی ما را به نمایش بگذارد. آنچه شما نیاز دارید یک عکس جالب یا غیرمعمول است. آن را در فید اینستاگرام خود ارسال کنید و از طرفداران بخواهید عنوان خود را در نظرات ارسال کنند.
یک مسابقه برچسب
یک مسابقه برچسب میتواند یک روش عالی برای نشاندادن نام تجاری شما در معرض افرادی باشد که ممکن است قبلاً در مورد شما چیزی نشنیده باشند یا هنوز ممکن است شما را در اینستاگرام دنبال نکنند.
مفهوم ساده است از کاربران بخواهید تا دوستان خود را در نظرات پست شما برچسبگذاری کنند تا فرصتی برای برنده شدن جایزه داشته باشند.
هر شخصی که برچسبگذاری شود، اعلانی دریافت میکند و احتمالاً پست شما را کلیک کرده و میبیند. اگر آنها آنچه را میبینند دوست دارند، ممکن است در آخر با یک فالوور جدید مواجه شوید.
افرادی که از قبل اطلاعات زیادی در مورد شما ندارند، ممکن است در پایان درمورد جوابها تحقیق کرده و در مورد مارک شما اطلاعات کسب کنند.
درخواست از هواداران برای نشاندادن مهارت مربوط به محصول یا نام تجاری شما گزینه عالی دیگری است. خصوصاً اگر محصولات یا منابعی را ارائه میدهید که به مردم کمک میکند مهارتهای مشابه را یاد بگیرند یا رشد دهند.
تعداد فالوورهای جدید که وارد میشوند میتواند اثبات اجتماعی عملکرد محصولات شما باشد. چالشهای منظمی را در حساب اینستاگرام خود ارسال کنید، و فالوورهایتان را تشویق کنید تا مهارتهای خود را به نمایش بگذارند تا فرصتی برای عضویت یکماهه در سرویس شما داشته باشند.
به این نحو بهجای انتخاب تصادفی برنده، شخصی را انتخاب میکنید که بهترین مهارت را از خود نشان دهد.
مسابقه محتوای تولید شده توسط کاربر
شما میتوانید از کاربران بخواهید که خود را با استفاده از محصول شما نشان دهند و یک استوری در مورد چگونگی بهبود زندگی با محصولات شما به اشتراک بگذارند.
شکار لاشخور میتواند روشی سرگرمکننده برای درگیرکردن جامعه اینستاگرام با برند شما باشد. شما میتوانید از خوراک اینستاگرام خود برای تهیه سرنخهایی استفاده کنید.
افراد برای یافتن جایزه باید آنها را دنبال کنند. لیستی از کارهای لازم را برای تکمیل و ارسال به فید اینستاگرام یا استوری اینستاگرام خود به افراد بدهید.
نحوه اجرای مسابقه اینستاگرام
اهداف مشخصی تعیین کنید
دانستن آنچه میخواهید با مسابقه خود به پایان برسانید اولین قدم است. ممکن است بخواهید حساب خود را در معرض هواداران بالقوه جدید قرار دهید و یا فالوور اینستاگرام بیشتری دریافت کنید.
پاسخ به این سؤال به شما کمک میکند چه نوع مسابقه اینستاگرام را برگزار کنید تا فالوورهای بیشتری را جذب کنید و به شما امکان میدهد نتایج خود را اندازه بگیرید.
برنامهریزی جزئیات
هنگامی که اهداف واضح و قابلاندازهگیری داشته باشید، میتوانید برنامهای برای دستیابی به آنها ایجاد کنید. در اینجا چند سؤال اساسی وجود دارد که باید در نظر بگیرید
میخواهید متقاضیان چه کاری انجام دهند؟ وقتی جواب این سؤال را دانستید، یک جمله ساده بنویسید تا نحوه ورود افراد را توضیح دهد.
بهعنوانمثال، اگر میخواهید کاربران عکسی با هشتگ خاص به اشتراک بگذارند، این را به شکل واضحی بگویید. قوانین و پارامترها چیست؟ قوانین کامل مسابقه را بهصورت آنلاین در دسترس قرار دهید.
نتیجهگیری
مسابقه اینستاگرام برای افزایش فالوور یک روش جالب و هیجانانگیز برای کاربران است که میتوانید از طریق کانالهای اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. در طی این مسابقه اطمینان حاصل کنید که شرایط مسابقه شما کاملاً واضح است و میتوانید عکسها و متنی را که افراد ارسال میکنند به اشتراک بگذارید.