نقش اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ

مقدمه-نقش اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ یکی از مکان های که امروزه به محل رقابت برای کسب و کار تبدیل شده است، اینستاگرام است. فضای اینستاگرام به گونه ای است که شما به راحتی می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید. به همین دلیل باعث ایجاد رقابت در بین برندها شده است. بسیاری از افراد با توجه به گران بودن اجاره مغازه ها، به کسب و کار آنلاین روی آورده اند.

اگر شما به دنبال موفقیت در اینستاگرام هستید، باید بتوانید با استفاده از بهترین روش فالوور جذب کنید. خیلی از افراد، از خرید فالوور اینستاگرام، خرید فالوور اینستاگرم واقعی و خرید فالوور اینستاگرام ایرانی، برای موفقیت بیشتر در کسب و کار خود استفاده می کنند. این روش به طور قطع جوابگو نیست، اما می تواند تا حدودی شما را به خواسته تان نزدیک کند.

نقش اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ

یکی از جدیدترین نرم افزارهای که صاحبان کسب و کار آنلاین استفاده می کنند، اینستاگرام است. در ابتدا تلگرام در بین مردم ایران دارای طرفدارهای زیادی بود. اما بعد از فیلتر شدن تلگرام، اینستاگرام توانست رتبه اول نرم افزار محبوب ایرانیان را بدست آورد. اینستاگرام سرویس های زیادی را مانند اشتراک گذاری تصویر و ویدیو را در اختیار کاربرانش قرار داده است.

افرادی که در این نرم افزار فعالیت دارند به محتوای تصویری و ویدئوی علاقه بیشتری دارند بنابراین بهتر است، دائماً در حال قرار دادن محتوای تصویری و ویدئوی برای فالوورهای خود باشید. با این کار می توانید افراد را به دنبال کردن پیج خود ترغیب کنید.

یکی از دلایل محبوبیت اینستاگرام به عنوان یک ابزار دیجیتال مارکتینگ، انجام تزئینات و قراردادن جزئیات بیشتر است. یکی از راه های که شما برای جذب فالوور اینستاگرام باید انجام دهید، قراردادن عکس ها و ویدئوهای باکیفیت خوب است. هر چه میزان کیفیت عکس و ویدئو اشتراکی شما در اینستاگرام بهتر باشد، میزان تأثیرگذاری آن بر روی فالوورهایتان بیشتر خواهد بود.

عکس و ویدئو چه تأثیری بر روی نقش اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ دارد؟

عکس، عامل اصلی محبوبیت اینستاگرام است. یکی از روش های پیغام رساندن یا تولید محتوا، عکس است. استفاده از عکس با کیفیت خوب تأثیر زیادی بر روی مخاطبان شما می گذارد. در ادامه به چند تأثیر عکس بر روی فالوورهایتان می پردازیم:

  1. محتوای تصویری راحت تر می تواند باعث به غلیان در آمدن احساسات فالوورهای شما شود.
  2. باعث ایجاد حس صمیمیت در بین فالوورهایتان می شود. زیرا می توانید با عکس جنبه های مختلفی از کسب و کارتان را به نمایش بگذارید. بنابراین بسیار تأثیرگذار است.
  3. برگزاری مسابقات و کمپین ها، به کمک عکس ها جذاب تر و لذت بخش تر شده است. در نتیجه تأثیر بیشتری بر روی کسب و کار شما می گذارد.

نکات مهم در مورد کاربردهای بازاریابی و نقش اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ

  • بهتر است از سایر شبکه های اجتماعی خود مانند فیسبوک، تلگرام یا وب سایتتان، برای تبلیغ اینستاگرام استفاده کنید و از دنبال کنندهای خود بخواهید که شما را در اینستاگرام دنبال کنند. در واقع باید مشتری های خود را به سمت اینستاگرام هدایت کنید.
  • اگر از اینستاگرام به درستی استفاده کنید، قطعاً بر روی کسب و کار شما تأثیر مثبت می گذارد. بنابراین این نرم افزار می تواند کانال اصلی یا یکی از کانالهای اصلی شما باشد.
  • اینستاگرام باید با سایر کانالهای شما در تعامل باشد.
  • می توانید از اینستاگرام برای بدست آوردن ترافیک برای وب سایت خود استفاده کنید.

مراحل جذب مشتری و فروش محصول

استفاده از اینستاگرام به منظور جذب ترافیک برای وب سایتتان، یک روش مناسب است. به همین دلیل باید آمار افرادی که از طریق لینک اینستاگرام به وب سایت شما هدایت می شوند را داشته باشید. با این کار یک ارزیابی کلی از عملکرد خود بدست می آورید. مراحل جذب مشتری به این صورت است که در ابتدا، باید با مشتری ارتباط برقرار کنید و سعی کنید تأثیرگذار باشید. قدم دوم، هدایت مشتری به سمت خرید است و در آخر فروش محصول به مشتری است.

نقش ها و کاربردهای دیگر اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ

همه ما به خوبی می دانیم که اینستاگرام می تواند به عنوان یک میانجی برای فروش محصول به شما کمک کند و باعث افزایش ترافیک شما شود. همچنین نیز می تواند به صورت مستقیم باعث فروش محصولات شما شود. اما این تمام کاربرد اینستاگرام نیست. اگر شما در مراحل اولیه کسب و کار خود هستید و هنوز قصد فروش محصول ندارید، می توانید در مراحل اولیه فقط به تبلیغ محصول خود بپردازید. همچنین به جذب فالوور دلخواه خود بپردازید.

با قراردادن پست ها و محتوای جذاب می توانید اعتماد مخاطبین خود را جلب کنید. بهتر است اول فالوورهای خود را بشناسید. شناخت فالوورها از طریق تعامل با آنها میسر می شود.

حفظ مشتری های فعلی، یکی دیگر از کاربردهای اینستاگرام دیجیتال مارکتینگ است. شما از اینستاگرام به منظور افزایش ترافیک وب سایت یا فروش مستقیم محصولات خود استفاده می کنید. شما می توانید از اینستاگرام برای حفظ مشتری خود استفاده کنید. در واقع حفظ مشتری فعلی از بدست آوردن مشتری جدید سودآورتر است.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم در مورد نقش اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ صحبت کنیم. تا حدودی با کاربردهای اینستاگرام آشنا شده اید. امیدواریم این کاربردها بتواند به شما برای رسیدن به هدفتان کمک لازم را بکند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

من موافق این قوانین هستم .