نرخ تعامل یا Engagement rate در اینستاگرام چیست؟

بازاریابان و کاربران شبکه‌های اجتماعی به طور یکسان تحت تأثیر تعداد فالوورها قرار می‌گیرند. در عوض، محتوای معتبر و تعامل با مخاطبین تأثیرگذار است.

به عبارت دیگر، بسته به نوع روابط رسانه‌های اجتماعی که اینفلوئنسر با فالوورهای خود برقرار می‌کند، تعداد فالوورها ممکن است قابل توجه و تاثیرگذار باشد به همین دلیل است که ما پیشنهاد خرید فالوور اینستاگرام را به شما می‌دهیم. تعامل معتبر و خوب، کیفیت این روابط را نشان می‌دهد، زیرا همه می‌توانند با ارسال لایک، نظر، اشتراک، بازخورد مثبت ببینند.

به همین دلیل ما فرمولی ارائه کردیم و این محاسبات به شما کمک میکند تا ببینید چه چیزی در پیشرفتتان موثر بوده و همچنین به شما درک می‌دهد که چه چیزی مخاطب شما را به وجد آورده است.

نرخ تعامل یا Enegagement rate در اینستاگرام چیست؟

چند نکته مهم برای بهبود نرخ تعامل اینستاگرام

زمانی که شما یک حساب کاربری در اینستاگرام افتتاح می‌کنید، قطعاً بدنبال یک هدف هستید. این هدف برای افراد مختلف متفاوت است. به عنوان مثال می‌توانید صاحب یک کسب و کار باشید یا یک بازایاب یا اینکه می‌خواهید یک حساب شخصی برای خود داشته باشید.

سوالی که برای شما پیش می‌آید این است که چگونه می‌توانید نرخ تعامل اینستاگرام خود را افزایش بدهید؟ در واقع می‌توان به طور شخصی با تمام فالوورهای خود تعامل برقرار کنید. اما این روش پاسخ قطعی نیست. زیرا الگوریتم‌های اینستاگرام جدیداً باهوش‌تر از قبل عمل می‌کنند و این روش نمی‌تواند به شما پاسخ صد در صد بدهد.

برای افراد فعال در اینستاگرام مانند بازاریاب‌ها و اینفلوئنسرها، تعامل با فالوور حرف اول را می‌زند. هر چه میزان تعامل بیشتر باشد میزان لایک، کامنت و تگ شدن نیز بیشتر خواهد شد.  با این کار افرادی که به کسب و کار شما علاقه‌مند هستند، راحت‌تر شما را پیدا می‌کنند.

بر طبق آمار به طور روزانه ۵۰ میلیارد پست به اشتراک گذاشته می‌شود و نزدیک به ۴،۲ میلیارد از این پست‌ها لایک می‌شوند. بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ با استفاده از افزایش تعامل با مخاطبین خود توانسته‌اند موفق شوند. در این مقاله سعی می‌کنیم چند نکته مهم برای بهبود نرخ تعامل اینستاگرام را به شما آموزش دهیم. تا شما با رعایت این نکات بتوانید میزان تعامل خود را با فالوورهای اینستاگرامتان افزایش دهید.

قرار دادن پست ها به صورت منظم و ثابت

یکی از راه‌های که می‌توانید باعث افزایش تعامل در صفحه اینستاگرام خود شوید، قرار دادن پست‌ها به صورت منظم است. با این کار به فالوورهایتان این اطمینان را می‌دهید، که نسبت به آن‌ها متعهد و وفادار هستید.

استفاده از هشتگ

متد اصلی اینستاگرام استفاده از هشتگ است. در کل اینستاگرام بر پایه هشتگ ساخته شده است. در مقاله “هشتگ در اینستاگرام” به اهمیت هشتگ اشاره کرده‌ایم. با استفاده از هشتگ‌های مناسب و مرتبط با کسب و کارتان، افراد بیشتری به سمت صفحه اینستاگرام شما جذب می‌شوند. همچنین میزان تعامل شما افزایش می‌یابد.

قرار دادن استوری به صورت منظم

همه افراد طریقه کارکردن با استوری را به خوبی می‌دانند. میزان ماندگاری یک استوری ۲۴ ساعت است. اما اگر بخواهید می‌توانید به صورت هایلات آن‌ها را ذخیره کنید. با استفاده از استوری به صورت روزانه و مرتب، مخاطبانتان در اینستاگرام همیشه مطالب تازه در مورد برندتان، در اختیار دارند. هر چه میزان استوری‌های شما بیشتر و جذاب‌تر باشد، نرخ تعامل افزایش می‌یابد.

استفاده از نظر سنجی

یکی از راه‌های که می‌توانید در اینستاگرام از آن استفاده کنید، نظر سنجی است. شما می‌توانید در رابطه با محصولاتتان از مخاطبین خود نظر بخواهید. سپس از بازخوردهای آن‌ها در پست‌های آینده استفاده کنید.

دنبال کنندگان خود را خسته نکنید

یکی از مواردی که باعث دلزدگی فالوورهای شما می‌شود، افراط و تفریط است. اگر نسبت به برندتان زیادی تعصب داشته‌باشید و بیش از حد افراطی عمل کنید، قطعاً موجب دلزدگی فالوورهای خود خواهید شد. نباید پست‌های اینستاگرام شما به گونه‌ای باشد که باعث کسل شدن و خسته شدن افراد شود. بهتر است در افراد حس شوق و اشتیاق را به وجود آورید.

معیارهای برای تعریف تعامل در اینستاگرام

چهار معیار مهم، تعامل در اینستاگرام را تعریف می‌کند. این چهار معیار عبارتند از:

دنبال کنندگان یا فالوورهای اینستاگرام

بارها گفته شده‌است که میزان اعتبار یک صفحه در اینستاگرام به تعداد فالوورهای آن است. به همین دلیل بسیاری از افراد در همان ابتدای کار اقدام به خرید فالوور اینستاگرام می‌کنند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که همیشه تعداد بیشتر فالوور اینستاگرام به معنای تعامل زیاد این صفحه نیست.

اگر شما شناخت کافی نسبت به فالوورهای اینستاگرام واقعی خود داشته باشید، لازم نیست که تعداد فالوورهای شما زیاد باشد. بلکه با داشتن همان ۲۰۰۰ فالوور باز هم در کسب و کار خود موفق هستید. زیرا شما شناخت کافی از مخاطب اینستاگرام خود دارید و می‌دانید آن‌ها از شما چه انتظاری دارند.

میزان لایک‌های یک پست در اینستاگرام

یکی از ساده ترین نوع تعاملی که شما می توانید داشته باشید، به دست آوردن لایک است. با توجه به میزان لایک یک پست، شما می‌دانید که چقدر پست منتشر شده در اینستاگرام مورد توجه مخاطبانتان قرار گرفته است.

کامنت‌های قرار داده شده برای پست شما در اینستاگرام

میزان لایک اطلاعات کمی برای ارزیابی پست در اختیارتان قرار می‌دهد. اما کامنت برعکس لایک می تواند اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار بدهد. با خواندن کامنت ها نقاط قوت و ضعف کار را پیدا خواهید کرد. بنابراین ارزشمندترین نوع تعامل کامنت است. زیرا زمانی که یک فالوور برای نوشتن کامنت وقت می‌گذارد یعنی، پست شما ذهن مخاطب را درگیر کرده است.

بازنشر دادن پست های شما

همانطور که قبلاً گفته شد کامنت بهترین نوع تعامل است. اما باز نشر کردن پست شما و اشتراگ گذاری پست اینستاگرام شما با سایرین، می‌تواند میزان محبوبیت شما در بین فالوورهای اینستاگرام را نشان دهد. در واقع زمانی که پست شما توسط فالوورهایتان برای سایر افراد فرستاده می‌شود، یک تبلیغ برای برند شما حساب می‌شود. شما باید به فالوورهایتان به چشم سفیر برند خود نگاه کنید. بنابراین باز نشر دادن و به اشتراک گذاشتن پست‌های اینستاگرام در اینجا اهمیت پیدا می‌کند.

معایب و مزایای نرخ تعاملی

نرخ تعاملی فراتر از شمردن نظرات یا فالوورها است. این در مورد اندازه گیری تعاملات مخاطبان شما با محتوای شما است در نتیجه بسیار حیاتی و مهم خواهد بود که از مزایا و معایب آن باخبر شوید.

مزیت اصلی نرخ تعاملی

نرخ تعامل نمایش دقیق‌تری از عملکرد محتوا را ارائه می‌دهد تا اینکه به اندازه‌گیری‌های فردی مانند تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها، اشتراک‌ها و … بپردازید. همانطور که می‌دانید یک محتوا گرچه بیشترین تعداد زیادی فالوور را به خود جلب می‌کند، اما میزان تعامل آن‌ها بسیار کم است و نشان می‌دهد که محتوا از کیفیت بالایی برخوردار نیست. به همین ترتیب، برای سنجش میزان تعامل مخاطب و برای کسب بینش در مورد کیفیت محتوا، نرخ تعاملی مفید خواهد بود.

عیب اصلی نرخ تعاملی

نمودار نرخ تعامل قادر به تمایز بین تعاملات مهمتر و کم اهمیت‌تر بین دیگران نیست. به عنوان مثال ، ممکن است فردی “اشتراک” در صفحه فیس بوک را مهمتر از “پسندیدن” بداند. با این حال ، نرخ تعامل نمی‌تواند این را حساب کند – هر دو تعامل در محاسبه “برابر” هستند. معیار اندازه گیری باید سفارشی باشد تا بینش عمیق تری داشته باشد.

حرف آخر

استفاده از نسخه نرخ تعاملی اینستاگرام، که شامل پست‌های ذخیره شده به همراه لایک و کامنت است، واقعاً ضرری ندارد! فقط بخاطر داشته باشید که داده‌های مربوط به پست‌های ذخیره شده خصوصی هستند، بنابراین فقط هنگام محاسبه نرخ تعامل شما مفید است.

اگر می‌خواهید چگونگی انعکاس مطالب خود را در مخاطبان خود بیابید‌، میزان تعامل شما یکی از بهترین معیارهای اینستاگرام برای پیگیری است زیرا به شما می‌گوید ارتباط مخاطبان شما با محتوایی که ایجاد می‌کنید چیست و آن‌ها می‌خواهند آن را به اشتراک بگذارند یا با آن درگیر شوند.