چگونگی ایجاد یک استراتژی بازاریابی اینستاگرام

مقدمه

چگونگی ایجاد یک استراتژی بازاریابی اینستاگرام یک اشتباه بزرگ که اکثر افراد آن را انجام می دهند، حضور و فعالیت در اکثر شبکه های اجتماعی است. این کار باعث می شود تا موضوع مهمی مانند استراتژی تبلیغاتی کاملاً نادیده گرفته شود. اگر می خواهید در کسب و کارتان موفق باشید نباید این اشتباه را تکرار کنید. در این مقاله سعی می کنیم در مورد چگونگی ایجاد استراتژی بازاریابی اینستاگرام بیشتر توضیح دهیم.

استراتژی بازایابی در اینستاگرام

تلگرام و اینستاگرام دو نرم افزار محبوب هستند، که بیشترین میزان دانلود و نصب را داشته اند. اما در کشور ما بعد از فیلتر شدن تلگرام کمی از محبوبیت آن کاسته شد. اما اینستاگرام هنوز با قدرت به فعالیت خود ادامه می دهد. همچنین به دلیل تفاوت موجود در اینستاگرام با سایر شبکه های اجتماعی، مکان مناسبی برای بازاریابی به وجود آورده است.

از ویژگی های مشترک بین تلگرام و اینستاگرام می توان به خرید دنبال کننده اشاره کرد. همانطور که شما مجاز به خرید فالوور جدید اینستاگرام هستید می توانید در تلگرام نیز دنبال کننده خریداری کنید. البته در اینستاگرام باید خرید فالوورهای اینستاگرام واقعی انجام دهیم تا به نتیجه مثبت برسیم.

بازاریابی در اینستاگرام با سایر شبکه های اجتماعی تفاوت بسیار زیادی دارد. بنابراین استراتژی که برای بازاریابی در اینستاگرام انجام می دهید با سایر شبکه های اجتماعی باید متفاوت باشد.

اما برای اینکه بتوانید یک استراتژی بازاریابی خوب برای اینستاگرام خود تهیه کنید باید چند نکته مهم و اساسی را رعایت کنید. این نکات که به شما کمک بزرگی برای یک بازاریابی موفق خواهد داشت. با ما همراه باشید.

۱_شناخت و مشخص کردن مخاطبین مناسب برای برندتان

برای اینکه بتوانید مخاطبین خود را بهتر بشناسید باید به فاکتورهای مهمی مانند، سن، موقعیت جغرافیایی، جنسیت، درآمد، علایق، انگیزه‌ها و مشکلات مخاطبین، توجه ویژه ای داشته باشید. قبل از اینکه بخواهید شروع به بازاریابی اینستاگرام کنید، باید مخاطبین خود را مشخص کنید.

اگر هنوز اول کار هستید و نمی دانید که چگونه باید کار خود را آغاز کنید، بهتر است از بررسی رویدادها و هشتگ های مربوط با موضوع کسب و کار خودتان شروع کنید. این کار به شما کمک می کند تا بدانید چه کسانی از این هشتگ ها استفاده کرده اند. همچنین یکی دیگر از ویژگی های اینستاگرام همان چک کردن فالوورهای رقبا است. که شما می توانید به سادگی این کار انجام بدهید و فالوورهای رقبایتان را چک کنید.

۲_بررسی نحوه کار رقبایتان

می توانید از طریق جستجوی کلماتی که به موضوع کاری شما مربوط است، اکانت های رقبای خود را بررسی کنید، یا اینکه اگر رقبای اصلی خود را می شناسید می توانید، پروفایل آنها را بررسی کنید. در واقع تحلیل رقبا قدم دوم بعد از شناخت و مشخص کردن مخاطبین مناسب برای برندتان، به حساب می آید.

با بررسی سریع پست هایی که بیشترین نرخ تعامل را دارند، یا اینکه چه هشتگ هایی در پست های خود استفاده می کنند، از چه کپشن های استفاده می کنند، هر چند وقت یکبار پست به اشتراک می گذارند و … . این اطلاعات می تواند کمک بزرگی به شما برای رسیدن به موفقیت کند.

۳_تهیه و تنظیم یک تقویم محتوا

برای بازاریابی در اینستاگرام هر برند باید در هفته حدود شش پست با فالوورهای خود به اشتراک بگذارد. به طور میانگین در سال حدود ۳۰۰ پست به اشتراک گذاشته می شود. بنابراین یکی از سختی های کار نظارت بر پست ها است، که بدانید قبلاً چه چیزی را پست کرده اید و در حال حاضر باید چه پستی را به اشتراک بگذارید که تکراری نباشد.

به همین دلیل تهیه و تنظیم یک تقویم محتوای می تواند به شما کمک بزرگی کند. شما با استفاده از این تقویم می دانید که چه پست های را قبلاً به اشتراک گذاشته اید و از تکرار می پرهیزید. حتماً برای نوشتن کپشن ها، هشتگ ها و زمان انتشار مطالب برای خود یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید، تا بتوانید به موفقیت برسید.

۴_ایجاد یک برند یکپارچه و ثابت در اینستاگرام

به هیچ عنوان یک محتوای تصادفی یا بی ربط را منتشر نکنید، هیچ وقت این اشتباه را انجام ندهید. این کار باعث می شود فالوورهای خود را از دست بدهید. به همین منظور باید یک برند یکپارچه و ثابت در اینستاگرام ایجاد کنید.

برای اینکه این کار را به خوبی انجام دهید، باید شناخت کاملی نسبت به برند خودتان داشته باشید. اول باید خوب فکر کنید که ارزش های برند شما چیست؟ به عنوان مثال می توانید از کارمندان های خود بخواهید تا در این مورد نظر بدهند و بگویند که نسبت به این برند چه احساسی دارند، یا اینکه برندتان را چگونه تعریف می کنند؟ این روش ها می تواند برای ایجاد یک برند یکپارچه و ثابت در اینستاگرام به شما کمک کند.

۵_چگونه فالوورها اینستاگرام را به مشتری تبدیل کنیم؟

بعد از جذب فالوور اینستاگرام که می تواند به صورت خرید فالوور ایرانی اینستاگرام باشد، حال باید این فالوورها را به مشتری تبدیل کنیم. برای اینکار باید چند نکته مختلف را رعایت کنید.

  • تبلیغ در اینستاگرام: شما می توانید در تبلیغات خود ذکر کنید طی یکسری شرایط، به مشتریان خود تخفیف می دهید. برای انجام شرایط حتماً یک بازه زمانی ذکر کنید، اینکار باعث می شود تا افراد برای انجام آن شرایط بیشتر ترغیب شوند.
  • مسابقه: اجرا و برگزاری مسابقه یک روش عالی برای تبدیل کردن فالوورها به مشتری هستند. با برگزاری شما آنها را ترغیب به استفاده از یک محصول خود می کنید. همچنین می توانید از آنها بخواهید که اکانت شما را فالو کنند یا اینکه یکی از پست های شما به استوری داخل اکانت شخصی خود قرار دهند، یا با استفاده از یک هشتگ خاص پستی به اشتراک بگذارند و از این طریق وارد مسابقه شما شوند.
  • شرکت در خیریه: یکی از مواردی که در محبوب شدن به شما خیلی کمک می کند، شرکت در خیریه ها است. با این کار افرادی که با شما هم نظر و هم عقیده هستند، بیشتر به برند شما علاقمند شده و احتمال مشتری شدن این افراد بسیار بیشتر است.

چگونه برای اکانت خود فالوور جمع اوری کنیم؟

تعداد فالوور، برای تمام افراد، چه تازه کاران و چه افرادی که صاحب کسب و کار اینترنتی هستند، بسیار مهم و حائز اهمیت است. بدست آوردن فالوور یک کار بسیار پر حوصله است و باید صبر زیادی داشته باشید. گاهی اوقات خرید فالوور اینستاگرام یک راه آسان برای بدست آوردن فالوور است. اما خرید فالوور اینستاگرام نمی تواند به رونق کسب و کار شما کمک کند.

امری که باعث موفقیت شما در کسب و کار می شود، تعامل داشتن با فالوورها است. اما خرید فالوور جدید اینستاگرام منجر به تعامل با افراد نمی شود. بنابراین نمی تواند برای شما سودی داشته باشد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم در مورد چگونگی ایجاد یک استراتژی بازاریابی اینستاگرام موفق، با هم صحبت کنیم. اگر شما موارد بالا را به درستی رعایت کنید و کمی هم صبر و حوصله داشته باشید، قطعاً در کار خود موفق خواهید شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

من موافق این قوانین هستم .