امروزه کمتر کسی است که اکانت اینستاگرام نداشته و یا با آن آشنایی نداشته باشد. اینستاگرام به وسیله مایک کریگر و کوین سیستروم برای اولین بار در سال 2010 مخصوص سیستم عاملهای آیفون (IOS) به بازار عرضه شد. پس از دو سال بررسی و حضور در سیستم عامل IOS در سال 2012 بر روی نسخه اندروید نیز عرضه شد. روند پیشرفت و تکامل این شبکه اجتماعی در بستر ویندوز، اندروید و IOS ادامه داشت تا در نهایت در سال 2016 نسخه ویندوز موبایل آن نیز ارائه شد.
اساس کار اینستاگرام بدین گونه است که کاربران و افرادی که در آن فعالیت دارند فیلمها و تصاویر خود را آپلود کرده و افرادی که به اصطلاح آنها را فالو میکنند (دنبال میکنند) میتوانند عکسها و فیلمهای آپلود شده را بببیند.
از سال 2010 تاکنون اینستاگرام آپدیتهای متفاوتی بر روی اپلیکشن خود داده است که از جمله آنها میتوان به اضافه شدن IGTV، قابلیت هشتگگذاری، تگ کردن افراد، استوری، عکسهای اسلایدی و غیره اشاره کرد.
درکشور ما استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام بسیار مرسوم بوده و در سالهای اخیر افراد و بیزینسهای فراوانی اقدام به معرفی برند، محصول و شرکت خود کردهاند. اگر شما در پیج خود اقدام به فروش محصول و یا معرفی برندی میکنید، افزایش ویو اینستاگرام شما ارتباط مستقیمی با میزان فروش و معرفی شما دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا با روشهای تبلیغات در اینستاگرام آشنا شویم. با ما در ادامه همراه باشید.
روشهای متفاوتی در اینستاگرام برای ارائه تبلیغات و معرفی پیج وجود دارد. از جمله این روشها می توان به تبلیغات ویدیویی، استفاده از اینفلوئنسرها، هشتگ گذاری و غیره اشاره کرد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.
شناسایی مخاطبین هدف
اولین و مهمترین راه برای ارائه یک تبلیغات موثر و موفق شناسایی و بررسی مخاطبین هدف است. شما باید بدانید مشتریان و مخاطبین شما چه افرادی هستند تا بتوانید مشتریان بالقوه خود را پیدا کنید. پرسونایی از مخاطبین خود آماده کرده، آنها را شناسایی کنید و نیازمندی و سلیقه آنان را پیدا کنید.
تبلیغات اینفلوئنسر و بلاگرها
یکی از روشهای بسیار موثر و نوین در تبلیغات دیجیتال، استفاده از پیجهای تاثیرگذار و یا به اصطلاح اینفلوئنسرها میباشد. این پیجها به دلیل دنبال کنندههای بالایی که دارند، این شانس را به شما میدهند تا محصول و برند خود را در زمانی کوتاه به جامعهای بزرگ و تعداد زیادی از افراد معرفی کنید.
طبق آخرین تحقیقات ارائه شده، به طور کلی کاربران در اینستاگرام و دیگر شبکههای اجتماعی هنگامی که فردی تاثیرگذار و بلاگری مشهور محصولی را تبلیغ کند تا پنج برابر شانس فروش محصول را افزایش میدهد.
البته توجه داشته باشید اینفلوئنسرها به دستههای گوناگونی تبدیل میشوند. بلاگرها، سلبریتیها و افراد مشهور، واینرها، میکرو اینفلوئسرها، ماکرو اینفلوئنسرها تماما افرادی هستند که میتوانید با ارائه تبلیغات اقدام به معرفی برند و یا شانس فروش محصول خود را افزایش دهید.
استفاده از هشتگهای مناسب
به احتمال زیاد اسم هشتگ برای شما آشنا است اما اگر بخوایم تعریفی سادهتر از آن داشته باشیم میتوان اینطور اشاره کرد که هشتگ در اصل نوعی طبقهبندی و دستهبندی است. شما با استفاده از هشتگها و جستجوی یک هشتگ خاص این قابلیت را دارید تا پست و موضوع مشخص خود را جستجو کرده و آن را پیدا کنید.
هشتگگذاری دو کاربرد مهم برای شما به همراه دارد.
- همانطور که گفته شد باعث دستهبندی و نمایش پست شما در قسمت تگ با نام هشتگ معین خواهد شد.
- اینستاگرام محتوای شما را بهتر تشخیص داده و موجب نمایش پست شما در قسمت اکسپلور اینستاگرام میشود.
- توجه داشته باشید اگر هشتگ گذاری به طور درست و صحیح انجام نشود، موجب شدوبن شدن پیج شما شده و ممکن است مشکلاتی برای شما به همراه داشته باشد. از همین رو پیشنهاد میشود تا با یک مشاور اینستاگرام مشورت نمایید.
اگر قصد دارید بیشتر با هشتگ های اینستاگرام و نحوه کارکرد آن ها آشنا شوید مقاله هشتگ در اینستاگرام چیست را مطالعه کنید.
تبلیغات ویدیویی اینستاگرام
باید بپذیریم عصر امروز عصر تصویر و رسانه است. مخاطبین و مشتریان با دیدن یک محصول و ویدیویی جهت توضیحات و اطلاعات آن محصول بیشتر ترغیب به خرید آن محصول میشوند. شما میتوانید با ساخت ویدیویی کوتاه و جذاب، مخاطبین را به پیج خود جذب کرده و ذهن آنها را درگیر نمایید.
شما برای ارائه تبلیغات ویدیویی خود دو راه پیش رو دارید.
- روش اول تبلیغات بنری است. در این روش ویدیو خود را در یک صفحه معروف با میزان دنبال کنندههای بالا در مدت زمان 24 ساعت و یا کمتر نشر میدهید.
- روش دوم بدین گونه است که میزان هزینه تبلیغات شما با استفاده از میزان بازدید شما محاسبه میشود. به عنوان مثال مقدار مشخصی اکانت خود را نزد پیج تبلیغدهنده شارژ میکنید و آن پیج بر اساس شارژ شما زمانی که بازدید به حد نصاب رسید تبلیغات شما را از پیج حذف میکند.
تبلیغات بنری
یکی از تبلیغات موثر در اینستاگرام ارائه تبلیغات بنری است. تبلیغات بنری به صورت عکس بوده و عکس شما در صفحهای با دنبال کنندههای بالا نشر داده میشود. در تهیه و طراحی این عکس باید به این نکته توجه شود که میزان جذابیت آن عکس بالا بوده تا توانایی جذب مخاطب را داشته باشد.
نیاز نیست حتما شما عکاس و یا طراحی حرفهای باشید، شما میتوانید برای انجام تبلیغات بنری به شرکتهای ارائهدهنده و افرادی که در این زمینه مهارت کافی دارند پیام دهید و از آنان کمک بخواهید.
تبلیغات استوری
استوری یکی از آپدیتهای مهم و جذاب اینستاگرام در سالهای اخیر بوده است. تا قبل استوری، در اینستاگرام فقط قابلیت ارائه پست و نشر پست داشتید و اگر قصد دیده شدن داشتید با گذاشتن پست این کار امکان پذیر بود.
قالب استوری به صورت 24 ساعت بوده و پس از 24 ساعت به صورت خودکار عکس و یا ویدیوی شما از قسمت استوری حذف میشود.
اگر دنبال کنندههای پیجی بالاتر از 10 هزار نفر باشد، این قابلیت را دارد تا با قرار دادن لینک سایت در استوری خود، افراد و مخاطبین را مستقیم و تنها با بالا کشیدن صفحه (Swap up) به سایت خود ارجاع داده و بازدید سایت خود را بالا ببرند.
شما می توانید با ساخت محتوایی مفید و غنی در استوری خود و یا استوری افراد مشهور، صفحات بزرگ و بلاگرها محصولات خود را تبلیغ کنید و دنبال کنندههای زیادی را جذب پیج خود کنید.
نکات تکمیلی
در صفحات و استوریهای خود از مخاطبین درخواست کنید تا دست به کار شوند. میتوانید از جملههایی نظیر همین الان لایک کنید، همین حالا خرید کن، ویدیو را دیدی؟، تخفیفات خوب را از دست نده و غیره استفاده کنید.
پیج خود را به حالت بیزینس تغییر داده و آن را به صورت مدام بررسی کنید. در پیجهای بیزینس قسمتی با نام اینسایت INSIGHT وجود دارد که آنالیز کاملی از میزان لایکها، دنبال کنندهها، کامنتها، اقدامات و بسیاری از موارد دیگر را برای شما ارائه میدهد.
از راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی غافل نشوید.
مسابقات اینستاگرامی راه بیاندازید و دنبال کنندههایتان را تشویق به معرفی پیجتان کنید. افراد و آشنایان را زیر پست شما تگ کنند و یا پست شما را برای دوستانشان ارسال کنند.
لایو، IGTV، GUIDE جز آپدیتهای مهم اینستاگرام میباشد، که شما میتوانید از آنها برای پیشرفت پیجتان بهره ببرید.
در آخر
اینستاگرام یکی از شبکههای اجتماعی موفق و موثر در جامعه ما میباشد. روزانه افراد و بیزینسهای بسیاری هستند که از طریق اینستاگرام اقدام به فروش محصولات و تبلیغات میکنند. داشتن دانش کافی در زمینه اینستاگرام و ارائه محتواهای مفید میتواند فروش محصولات شما را افزایش دهد.
موفقیت در اینستاگرام مستلزم فعالیت روزمره و درگیر بودن شما با پیجتان میباشد. افزایش فالوورها و دنبال کنندهها تاثیر مستقیمی با موفقیت شما دارد.
تخصصی بودن پیج شما، ارائه مطالب مفید و کاربردی، پست گذاشتن به صورت مستمر، استوریهای تعاملی و روزانه، تبلیغات مرتبط با پیج، هشتگگذاری صحیح و پاسخگویی درست به کامنتها و دایرکتها از جمله روشهایی است که به بالا بردن دنبال کنندههایتان کمک میکند و در ادامه فروش محصولات شما را تضمین خواهد کرد.