بازاریابی ذر اینستاگرام

آیا بازاریابی در رسانه های اجتماعی واقعا کار می‌کند؟

وقتی صحبت از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مشاغل کوچک می‌شود، شک و تردیدهای زیادی وجود دارد. بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک، کارآفرینان و مدیران رسانه های اجتماعی برای ماه ها و حتی سال ها کار کرده‌اند و یک دنبال کننده اختصاصی در رسانه های اجتماعی ایجاد کرده اند. با این حال، حتی اگر قلب و روح خود را در کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی خود قرار دهید، ممکن است این تلاش ها را با چیزی که واقعاً به آن اهمیت می دهید.

از آنجا که در حالی که فالوورها، لایک‌ها، ریتوییت‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها می‌توانند بسیار رضایت‌بخش باشند، اکثر صاحبان کسب‌وکار هزاران لایک را با یک مشتری جدید مبادله می‌کنند.

اگر نتایج محدودی از تلاش‌های کسب‌وکارتان در رسانه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنید، ممکن است این سؤال را بپرسید: «آیا بازاریابی رسانه‌های اجتماعی واقعاً کار می‌کند؟» بنابراین بیایید در مورد اینکه چه زمانی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌تواند موفق باشد و چند نکته ساده که باید در نظر داشته باشید صحبت کنیم.

رسانه‌های اجتماعی به اهداف شما بستگی دارد

اول از همه، داشتن برنامه ای برای درک بازگشت سرمایه رسانه‌های اجتماعی بسیار مهم است. اگر برای هر تاکتیک بازاریابی زمان و پول سرمایه گذاری می‌کنید، باید مطمئن شوید که ارزش هزینه را دارد. شما باید درک کنید که چگونه تلاش‌های رسانه‌های اجتماعی شما به تبدیل و فروش کلی شما کمک می‌کند و معمولا در این زمینه گرفتن مشاوره فضای مجازی برای رسانه های اجتمایی، می‌تواند شمارا با استراتژی‌های جدیدی از کسب کار آشنا کند. در حالی که ممکن است “لایک” و “اشتراک گذاری” مورد نظر خود را دریافت کنید، ممکن است شاهد افزایش واقعی در فروش نباشید. اگر اینطور باشد، اگر تصمیم بگیرید تمام تلاش‌های بازاریابی خود را به سمت رسانه‌های اجتماعی متمرکز کنید، ممکن است در نهایت زمان و پول خود را تلف کنید.

چه زمانی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی واقعا کار می‌کند؟

برند سازی

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌تواند برای برندسازی بسیار موثر باشد. مصرف کنندگان می‌توانند رسانه‌های اجتماعی کسب و کار را بررسی کنند تا درباره شرکت اطلاعات بیشتری کسب کنند. به طور متوسط، برای تبدیل شدن به یک مشتری احتمالی 6 تا 8 تماس با مشتری بالقوه لازم است.

رسانه‌های اجتماعی گامی محبوب در مسیر خرید مصرف کننده است. این مورد به آن‌ها اجازه می‌دهد ببینند آیا کسب‌وکار هنوز فعال است، چگونه با دنبال‌کنندگان تعامل دارند، نظرات مشتریان قبلی را بررسی کنند و به سرعت سؤال بپرسند.

اگر شما یک سلبریتی هستید…!

تجارت بازیگران، ورزشکاران و سایر افراد مشهور به دنبال‌کردن آن‌ها بستگی دارد و به همین دلیل است که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی واقعاً برای آن‌ها کار می‌کند. در موقعیت‌های افراد مشهور، رسانه‌های اجتماعی باعث می‌شوند مخاطبانشان احساس کنند که بخشی از زندگی پرمخاطب آن‌ها هستند. از آنجایی که فالوورهای آن‌ها بازار هدف خاصی هستند که دوست دارند از افراد مشهوری که دنبال می‌کنند الگوبرداری کنند، محصولات یا خدماتی که آنها به دنبال کنندگان خود ارائه می‌دهند بیشتر به فروش تبدیل می‌شوند.

کسب‌وکارهایی که تازه وارد رسانه‌های اجتماعی شده‌اند، وقتی به حساب‌های افراد مشهور نگاه می‌کنند و فکر می‌کنند که به سرعت از یک سلبریتی پیروی می‌کنند، تصور اشتباهی از موفقیت آن دارند. وقتی صاحبان مشاغل از مشاوران می‌پرسند که چقدر طول می کشد تا فالوورهای رسانه‌های اجتماعی خود را افزایش دهند. سوال فوری من این است، آیا شما کارداسیانی هستید؟ وقتی نه می‌گویند به سرعت متوجه می‌شوند که حساب کاربری آن‌ها به طور ناگهانی با فالوورها و فالوورها پررونق نخواهد شد.

روبدادهای مهم

ما موفقیت‌های زیادی را در رسانه‌های اجتماعی با مشتریان خود که میزبان رویدادها هستند، دیده‌ایم. هنگام ارسال رویدادهای خود در فیس بوک، به طور کلی افزایش حضور و فروش بلیط وجود دارد. این به این دلیل است که رویدادهای فیس بوک دارای ویژگی‌های زیر است:

  • امکان دعوت مستقیم دوستان فیس بوک به یک رویداد.
  • امکان تقویت رویداد از طریق تبلیغات پولی
  • قرار دادن رویداد در یک تقویم محلی برای جامعه نزدیک.

اگر شما یک سلبریتی هستید، موفقیت یک رویداد فیس بوک دو برابر است. به عنوان مثال، ما با نوازندگانی کار کرده‌ایم که به راحتی کنسرت‌ها را با تبلیغ نمایش‌هایشان برای طرفداران رسانه‌های اجتماعی هدف‌مندشان به فروش رساندند.

کمپین‌های تبلیغاتی پولی رسانه های اجتماعی

هر مدل تجاری باید تبلیغات پولی در رسانه های اجتماعی مانند تبلیغات اینستاگرام، تبلیغات فیس بوک و حتی تبلیغات لینکدین را در نظر بگیرد. بر اساس نظرسنجی GWI، کاربران اینترنت در حال حاضر به طور متوسط 2 ساعت و 22 دقیقه در روز را در شبکه های اجتماعی و پلتفرم های پیام رسان سپری می‌کنند. وقتی مردم زمان زیادی را در رسانه های اجتماعی صرف می کنند، احتمالاً پست های پولی را مشاهده می‌کنند.

با این حال، ممکن است بپرسید: چرا باید پول خرج کنم در حالی که می‌توانم یک به روزرسانی را رایگان ارسال کنم؟ به این سوال، من پاسخ می‌دهم: اینستاگرام نمی‌خواهد شما پول در بیاورید، مگر اینکه آن‌ها ابتدا پول در بیاورند. این موضوع در مورد همه حساب‌هایی که کمپین‌های تبلیغاتی پولی در رسانه‌های اجتماعی را مدیریت می‌کنیم، ثابت شده است.

شاید متوجه شده باشید که وقتی یک به روزرسانی وضعیت را از صفحه اینستاگرام خود ارسال می‌کنید، هیچ پاسخی دریافت نمی‌کنید؟ این به الگوریتم اینستاگرام مربوط می‌شود. در گذشته، اینستاگرام هر پستی را از هر حسابی که دنبال می‌کنید به ترتیب پست نشان می‌داد. این برای صفحات تجاری فوق العاده بود. هرکسی که یک صفحه کسب و کار را دنبال می‌کرد، احتمال دیدن هر پست را بالا می‌برد. بای این وجود برای افزایش سطح اعتبار پیج کسب و کار خود می‌توانید با خرید لایک، فالوور و ویو برند خود را نسبت به قبل بیشتر کنید.

با این حال، زمان تغییر کرده است. اینستاگرام از آن زمان الگوریتمی ایجاد کرده است که بر اساس آنچه فکر می‌کند کاربران می‌خواهند ببینند، محتوایی را برای نمایش کاربران انتخاب می‌کند. متأسفانه، به ندرت محتوایی از صفحات کسب و کار است. البته به جز پست‌های بسیار جذاب، صفحات پرطرفدار یا زمانی که پست برای دیده شدن در فیسبوک هزینه می‌کند.

پست‌ها و تبلیغات پولی می‌توانند تلاش‌های بازاریابی شما را یک قدم جلوتر ببرند، زیرا در واقع می‌توانند مشتریان خاصی را هدف قرار دهند، چیزی مانند رویدادهای محلی را می‌توان فقط برای افراد داخل منطقه هدف قرار داد و شانس فروش واقعی را افزایش داد.

مسابقات رسانه‌های اجتماعی

مسابقات رسانه های اجتماعی، با جایزه مناسب، ثابت کرده اند که یکی از موثرترین راه ها برای جذب فالوور، جذب طرفداران و افزایش لیست های بازاریابی ایمیلی است. در واقع، بر اساس Giveaway Promotion، درصد جذب کاربر در مسابقات رسانه های اجتماعی 7 برابر بیشتر از تبلیغات گوگل، فیس بوک و اینستاگرام کلیک می‌کنند.

علاوه بر بازاریابی شبکه های اجتماعی چه کارهایی باید انجام دهید؟

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که بازاریابی رسانه های اجتماعی زمانی که با انواع دیگر بازاریابی آنلاین مانند بازاریابی ایمیلی، بهینه سازی موتور جستجو، مدیریت فهرست محلی و تبلیغات جستجوی پولی استفاده می شود، می تواند به خوبی کار کند. البته مقاله ترفندهای افزاییش فالوور در اینستاگرام، شیوه‌های جذابی برای دریافت فالوور و پیشرفت کسب و کار در زمینه بازاریابی می‌شود.

گری واینرچوک، کارشناس محبوب بازاریابی دیجیتال، به دلیل تبلیغ بازاریابی رسانه های اجتماعی شناخته شده است. با این حال، حتی در کتاب #AskGaryVee، او به نکته ای اشاره می‌کند که باید SEO و PPC شما در اولویت اول باشد.

تشویق به نقد و بررسی

86٪ از مردم نظرات مربوط به مشاغل محلی را می‌خوانند. به علاوه، گوگل رتبه بندی بررسی آنلاین برای کسب و کارها را در نتایج جستجو نشان می دهد. این دو واقعیت به تنهایی اهمیت تشویق مشتریان راضی به نظرات خود را در پروفایل‌های آنلاین شما مانند Google Business، Facebook، Yelp یا BBB نشان می‌دهد.

بدترین کاری که می توانید با هر استراتژی بازاریابی انجام دهید این است که بر موفقیت کمپین خود نظارت نکنید. این برای بازاریابی رسانه های اجتماعی نیز صدق می‌کند. در حالت ایده‌آل، باید از یک سیستم اپتیک استفاده کنید که به شما می‌گوید کدام دسته محتوا، نوع پست و زمان بهینه ارسال برای محتوای رسانه‌های اجتماعی شما بهترین کارایی را دارد. به این ترتیب، می‌توانید بدانید چه چیزی کار می‌کند، چیزهایی را که کار نمی‌کنند کاهش دهید، و چیزهایی را که نیاز به بهبود دارند بهبود ببخشید.

هر پلتفرم رسانه اجتماعی دارای تجزیه و تحلیل هایی است که در آن ادغام شده است یا می‌توانید از نرم‌افزار رسانه‌های اجتماعی مانند سیستم Hootsuite، SproutSocial یا Marketing Magintude استفاده کنید که آمارهای شما را جمع‌آوری می‌کند تا خواندن آنها آسان باشد. برای محدود کردن موفقیت خود در رسانه های اجتماعی، می توانید یک سیستم ردیابی تماس را پیاده سازی کنید تا بدانید کدام تماس های تلفنی از تلاش های رسانه های اجتماعی شما حاصل می شود.

نوشتهٔ پیشین
علت ریزش فالوور اینستاگرام
نوشتهٔ بعدی
دلایل کاهش فالوور اینستاگرام

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست