تولید محتوا در اینستاگرام یکی از شغلهای مهم در سال 2021 پیشبینی شده بود و امروز حتی بیش از آنچه که تصور میشد، اهمیت دارد. واقعیت این است که مخاطب امروز کمترین حوصله را دارد و همین کار تولید محتوا را نیازمند به تخصص و مهارت میکند که با علم به نیاز مخاطب و آگاهی از سلیقه و انتظار بازار و برندها یک محتوای جذاب تهیه کند.
تولید محتوا در ابتدا به ذوق و سلیقه و علاقه به بودن و کار در این فضا، در جریان ترندهای روز بودن و به روز کردن مدام اطلاعات و رویکرد کاری احتیاج دارد. پس از همهی اینها تولید محتوا یک کار تخصصی است و مهارتهای آن هم قابل آموزش است.
محتوا میتواند عکس، متن، ویدیو یا صدا باشد. با پیشرفت رسانهها، نیازهای مخاطبان دیجیتال هم توسعه پیدا کرده اند؛ این روزها برای تولید هرکدام از این محتواها به یک متخصص تولید محتوا نیاز داریم. با توجه به گسترش فضاهای دیجیتال، تولید محتوا برای هر کدام از این فضاها مهارتهای مختص به خودش را نیاز دارد.
اهمیت تولید محتوا اینستاگرام برای فارسی زبان
اینستاگرام که نیازی به معرفی ندارد و یکی از بهترین و پرطرفدارترین شبکههای اجتماعی جهانی است. فضای اینستاگرام، برای تبلیغ و رشد کسب و کارها یک فرصت طلایی است و خصوصا برای برندهای ایرانی اهمیت زیادی دارد. همچنین به دلیل اپیدمی و قرنطینههای طولانی، محتواهای اینستاگرام بیش از پیش مورد توجه قرار گرفتند.
کاربران اینستاگرام بسیار گسترده، از هرگروه و طبقه و سن و سال ساعتهای زیادی از روز خود را در این فضا میگذرانند. اینستاگرام بیش از 24 میلیون کاربر ایرانی دارد که 38 درصد از این جمعیت روزانه در اینستاگرام انلاین میشوند.
اهمیت اینستاگرام انقدر زیاد است که به خصوص در دوسال اخیر، تبدیل به یکی از مهمترین منابع تولید فرهنگی برای ایرانیان شده است. اینستاگرام قدرت تاثیر نامحدود را به شما میدهد. با تولید محتوای حرفهای و مستمر میتوانید به طور نامحدود مخاطب جذب کنید و روی آنها اثر بگذارید:
- شما میتوانید با تولید محتوای جذاب حتی افرادی را هم که نیازی به محصولات یا خدمات شما ندارند را به صفحهی خود جلب کنید. اصلیترین تکنیک پیروزی در رقابت برای موفقترین و سود دهترین برندها در یک جملهی کلیدی خلاصه میشود: توجه یعنی سود.
- تولید محتوای مرتب و منظم در اینستاگرام کمک میکند که به راحتی برند خود را پرزنت کنید، تغییرات و اخبار جدید را به گوش مخاطبان خود برسانید و امکان دسترسی راحت و آسان را برای مشتریهای خود ایجاد کنید.
- به تازگی موفقترین برندها هم شبکههای مجازی هم که در زمینهی تولید محتوا حرفهای عمل میکنند در محتواهای خود ارتباط دو طرفه را با مخاطبان خود برقرار میکنند و در میان محتواهای خود فرصت نظر دهی از مخاطبان خود را برقرار میکنند تا در برخی از تصمیمات شرکت کنند.
پیشنهاد میکنم برای درک کامل این موضوع، مقاله مزایای استفاده از اینستاگرام برای برندها را مطالعه بفرمایید.
زمینههای شغلی تولید محتوا برای اینستاگرام
تولید محتوا برای اینستاگرام یک شغل ایده آل در این سالها است و با وجود سختیها و مهارتهایی که نیاز دارد، دلایل زیادی هم وجود دارد که عدهی زیادی مشغول به این کار شده اند و هنوز هم جا برای کار و متفاوت بودن وجود دارد.
تولید محتوا هم یک فرصت شغلی فوق العاده برای کار در بهترین برندها تا کسب و کارهای نو پا برای شما ایجاد میکند، کمک میکند که در زمینهی بلاگری پیشرفت کنید و یا اینکه از ابتدا حرفهای و قوی شروع کنید.
شغل بلاگری یکی از شغلهای مطرح در دنیای امروز است و هر کسی حداقل یک بار به این فکر کرده که با استفاده از این فضا، خلاقیتی به خرج دهد و بدون اینکه برای شخص دیگری کار کند، درآمد بالا داشته باشد.
این روزها همه شاهد هستیم که درآمد و امکانات بلاگرهای فعال روز به روز درحال افزایش است و عدهی زیادی فعال در حوزههای مختلف وجود دارد و همین نکته چالش کار در این فضا را بیش از چند سال گذشته کرده است.
وضعیت فعلی اینستاگرام ایرانی، کار بلاگری را با رقابتیتر میکند و به دلیل ذات سریع التغییری این شبکههای اجتماعی، حتی برای بلاگرهای قدیمی نیز این تهدید وجود دارد که جایگاه خود را از دست بدهند.
آموزش تولید محتوای اینستاگرامی فرصت خوبی هم برای کسانی است که میخواهند کار بلاگری را شروع کنند، و هم برای دو گروه کاربرانی که سالها قبل کار در این حوزه را شروع کرده اند و موفق شدند و میخواهند مهارتهای خود را تقویت و بروز کنند وکسانی که در این حوزه موفق نبوده اند و میخواهند ایراد کار خود را بشناسند تا مهارت بلاگری خود را بهبود ببخشند.
بیشنر بخوانید:
نقش محتوای اینستاگرامی در رشد کسب و کارها
در فرایند تولید محتوا برای اینستاگرام، به مهارتهای متنوعی مثل مهارت نوشتن و تصویر پردازی احتیاج داریم که کمک میکند که برند جایی در روزمرگی مخاطبان عام پیدا کند.
کپشن زیرنویسی برای عکس یا ویدیویی که پست کرده اید است، که علاوه بر کلمات، با ابزارهای دیگری همچون تگها و اموجیها به طور هدفدار مرتبط با تصویر یک مفهومی را منتقل میکند. این محتواها کمک زیادی به رشد و توسعه هویت برند میکنند.
در واقع شبکههای اجتماعی به این کسب و کارها کمک کرده اند که هر کدام زبان و فرهنگ خود را داشته باشند که محتوای نوشتاری هم بخش مهمی از این هویت فرهنگی را تشکیل میدهد. این هویت عنصر اصلی در توسعه ارتباط برند با مخاطبان خود است.
کسب و کارها خیلی زود به این نتیجه رسیدند که موفقیت در گروی حضور در عرصهی اجتماعی و ارتباط گرفتن با مخطبان است؛ مخاطبانی که ممکن است هنوز هم در دایره مشتریان ما قرار نگرفته باشند. شبکههای مجازی یکی از راههای اصلی ورود برند به عرصه ارتباطات مستمر است.
البته کار در شبکههای مجازی و مدیریت صفحات هم نیاز به تخصص و مهارتهای مختلف دارد. یکی از مهمترین و حیاتیترین مهارتها که هر کسب و کاری برای رشد اینستاگرام خود به آن نیاز دارد، مهارت تولید محتوای اینستاگرامی است.
محتوا و سرمایه گذاری در این حوزه رمز موفقیت برند در شبکههای اجتماعی است. هرچند که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور است اما فراموش کردن تاثیر و قدرت هشتگها، کپشنها و نوشتهها در معرفی برند و تعامل با مشتریان یک اشتباه بزرگ است.
محصولاتی که باعث می شود تا رشد بهتری در اینستاگرام داشته باشید: