کپشن خوب در اینستاگرام

شاید از خودتان بپرسید کپشن خوب در اینستاگرام به چه معنی است؟ چرا به جز خرید فالوور اینستاگرام باید به موارد دیگری نیز توجه کرد؟ در این مقاله به تمامی پرسش های شما پاسخ خواهیم داد. همچنین با توجه به نکات زیر آموزش اینستاگرام در این مقاله به پیش می بریم. پس با ما همراه باشید.

آنچه را که در این مقاله خواهید آموخت به شرح زیر است:

  • کلمات چقدر در اینستاگرام و فضای مجازی مهم هستند؟
  • چگونه یک کپشن خوب در اینستاگرام بنویسیم؟
  • چگونه بعد از خرید فالوور اینستاگرام ایرانی، مخاطبان را با پست هایمان درگیر کنیم؟
  • چگونه با یک کپشن مناسب برای اینستاگرام، فالوور های واقعی و ایرانی جذب کنیم؟
  • چگونه پست ما به اکسپلور می رود؟
کپشن خوب در اینستاگرام

کپشن

به متنی که در زیر عکس هایمان می نویسیم کپشن می گویند. در این متن هم میتوانیم از هشتگ ها استفاده کنیم و هم ایموجی ها. اما نکته ی مهمی که وجود دارد. آن هم این است که چرا کپشن در اینستاگرام اینقدر مهم است اما کسی آن را جدی نمیگیرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت همه مثل هم نیستند. اما نکته ی بسیار مهمی که وجود دارد. کپشن باید دقیقا عکس و حال و هوای آن را توصیف کند. به عنوان مثال در این قسمت نمی شود متنی نامربوط نوشت. اما گاهی پیش می آید که کلمات نا مربوط نوشته می شود اما بازدهی لازم را ندارد. زیرا اینستاگرام همه ی این ها را متوجه خواهد شد.

اما چرا وقتی کپشن هم می نویسیم باز هم بازدهی لازم را نداریم؟ جواب آن بسیار واضح است. شما اصول یک کپشن خوب در اینستاگرام را نمی دانید. برخی فقط به دنبال خرید لایک اینستاگرام و یا افزایش فالوور هستند. اما نمی دانند که همه چیز این ها نمی باشند. به همین منظور باید تمام امکانات را استفاده کنیم تا موفق شویم. به عنوان مثال می شود در رانندگی فرمون را بیخیال شد و فقط گاز داد؟ مسلما خیر. از این رو با نکاتی که به شما گفته می شود و اجرا کردن آنها می توانید موفق شوید. در پایین به نکات مهمی که باید در کپشن خوب در اینستاگرام به آن توجه کنیم پرداخته ایم.

طولانی ننویسید

کپشن اینستاگرام جایی برای نوشتن رمان و داستان رسایی نیست. در نوشتن متن حتما دقت کنید. زیرا بیشتر از ۲۲۰ کاراکتر اجازه نوشتن ندارید. پس خلاصه نویسی کنید. زیرا هیچ کس علاقه مند به خواندن متن های طولانی نیست. اما اگر صفحه ی شما درباره یک دانش خاصی است، حتما نکات مهم را بازگو کنید. کپشن شما باید حتما یک عکس مناسب داشته باشد. همچنین کپشنی که می نویسید حتما و حتما با عکس یا فیلمی که قرار داده اید هم سو باشد. درباره آسمان عکس نگذارید و راجع به بدلیجات صحبت کنید. از این رو حتما دقت نمایید.

سبک نوشتن کپشن را مناسب با شخصیت خود و یا برند خویش قرار دهید. در آن ارتباط با فالوور ها را نیز فراهم کنید. جوری نباشد که فالوور ها احساس خوبی نسبت به شما نداشته باشند. آنها را دوست خود بپندارید. اینستاگرام جایی برای وبلاگ نویسی همانند وب سایت نیست. پس راحت باشید. اساس تاسیس اینستاگرام ارتباط دوستانه در کنار تولید محتوای مناسب بوده است. پس از این مسیر دور نشوید. حتما در کنار آنکه نگارش مناسب را رعایت می کنید، از غلط نوشتن نیز خودداری نمایید. نکته ی مهم که وجود دارد از زبان محاوره و شوخی سعی کنید زیاد استفاده کنید. تاثیر فوق العاده ای دارد.

استفاده از ایموجی ها

همانگونه که بالاتر گفتیم، کپشن خوب در اینستاگرام مانند مقالات نباشد. زیرا مخاطب را خسته می کند. از این رو استفاده از ایموجی های جذاب باعث افزایش بازدهی پست شما می شود. این ایموجی را باید با توجه به حس و حالی که در کپشن نوشتید هماهنگ باشد. اما در استفاده از آن زیاده روی نکنید. اگر از ایموجی آتش و یا فلش در اول کپشن خود استفاده کنید، فوق العاده مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد. اما همانطور که می دانید استفاده بدون دانش از آن نیز تاثیر منفی می گذارد. پس دقت لازم را در این زمینه داشته باشید.

افزایش تعامل مخاطبین

دلیل ما برای خرید فالوور اینستاگرام چیست؟ برای چی روی به خرید لایک اینستاگرام می آوریم؟ چرا افزایش ویو اینستاگرام تاثیرگذار است؟ جواب این سوالات مشخص است. نرخ تعامل در پیج ما پایین است. با انجام دادن خرید این نرخ را بالا می بریم. شما با نوشتن یک کپشن که مغز مخاطب را درگیر کند، میتوانید موفق شوید. فقط کافی است در اول کپشن از او یک سوال بپرسید.  نکته ی دیگری که وجود دارد این است که پست چیزی است که باعث می شود مردم شما را لایک کنند اما برای کامنت گذاشتن باید کپشن خوب در اینستاگرام بنویسید. سوال پرسید از فالوور ها فراموش نشود.

مسابقه اینستاگرامی

شرایط موجود در اینستاگرام این اجازه را به شما میدهد که مسابقات مختلفی را برگزار کنید. به عنوان مثال بگویید دوستان خود را در کامنت منشن کنند یا استوری های شما به اشتراک بگذارند تا برنده ی مسابقه ی شما شوند. این کار به شما برای افزایش فالوور اینستاگرام کمک می کند. اما نکته ای که در این بخش وجود دارد این است که حتما در ابتدای کپشن از کلماتی نظیر مسابقه، چالش و قرعه کشی استفاده کنید. این کار بسیار در افزایش کامنت اینستاگرام تاثیر گذار است.

ارتباط با مخاطبین

یک کپشن خوب در اینستاگرام میتواند برای شما مشتری نیز بیاورد. میتوانید در کپشن از فالوورهایتان بخواهید برای اطلاعات بیشتر به لینکی که در پروفایتان قرار داده اید رجوع کنند. داشتن یک سایت خوب و یک نام خوب میتواند همیشه در ذهن مخاطب بماند و همیشه شما را پیدا کنند. مورد بعدی که میتوانید از آن استفاده کنید این است که از مخاطبان خود سوال بپرسید. مانند آنچه در بالا تر توضیح دادیم، یا از آنها بخواهید دوستان خود را در زیر پستتان منشن کنند. این کار باعث می شود افراد جدید به پیج شما اضافه شوند. قبل از انجام هر کاری، به کلماتی که میخواهید استفاده کنید توجه کنید تا افراد فقط برای گرفتن جایزه و شرکت در مسابقه در پیجتان نیامده باشند.

نکته ی دیگری که وجود دارد، نوشتن کپشن برای طرز استفاده از محصول برای فروش بیشتر آن است. شما میتوانید در کپشن اینستاگرام خود طریقه ی مصرف محصول خود را آموزش دهید و از کسانی که از محصول استفاده کرده اند درخواست کنید تا برای شما نظراتشان را بگذارند. از کلمات جنجالی استفاده کنید. میتوانید با این کار مردم را وادار به واکنش و کامنت گذاشتن کنید. این یک حرکت عالی برای افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام است و اولین قدم برای ایجاد یک پیج قوی و برند شما می شود.

از مخاطبان خود قدرانی کنید.

آخرین مورد اما حیاتی ترین نکته که به افزایش نرخ تعامل کاربران کمک می کند محتوای ایجاد شده برای تشکر از کاربران است. هنگامی که که از فالوور های خود قدردانی می کنید و به آنها جایزه می دهید به نوعی میتوان گفت در بحث برند سازی نیز پیشی می گیرید. سعی کنید عکس کسانی که در مسابقه ی شما برنده شده اند یا کسانی که برای شما بیشتر کامنت را گذاشته اند در استوری خود قرار دهید. با این کار شما بیشتر دیده خواهید شد. همه دوست دارند پیج مورد علاقه شان از آنها قدرانی کند.

نکته ای وجود دارد این است که اگر میخواهید مطلبی کپی را قرار دهید قبل از آن از نویسنده ی آن اجازه بگیرید. بهترین کار این است که حقوق کپی رایت را رعایت کنید و در کپشن نام نویسنده را خطاب قرار دهید و او را نیز تگ کنید. با این کار قوانین اینستاگرام را نقض نکرده اید. اشتراک گذاری مطالب خوب با مخاطبان خود، ایده ای عالی است.

نتیجه گیری

در اینجا لیستی را برای شما قرار داده ایم که قبل از نوشتن کپشن آن ها را چک کنید و از آن استفاده کنید.

  • خلاصه نویسی در کپشن
  • دستورات نگارشی را رعایت کنید.
  • غیر رسمی و استفاده از شوخ طبعی و همچنین نشان دادن شخصیت نام تجاری
  • از ایموجی به مقدار کافی استفاده کنید.
  • کپشن خود را با کلمات جنجالی و سوالی شروع کنید
  • برگزاری مسابقات و چالش ها
  • رعایت کپی رایت

کپشن خوب در اینستاگرام یعنی بازی با کلمات و ایموجی ها. بخشی از آن نیز مربوط به هشتگ است که میتواند به دیده شدن شما کمک کند. برای آنکه بدانید هشتگ در اینستاگرام چیست به مقاله مربوطه مراجعه کنید.