کپشن خوب در اینستاگرام

جذب مخاطب یکی از اهداف مهمی است که اکثر افراد فعال در اینستاگرام به دنبال آن هستند. برای بسیاری از افراد رسیدن به میزان فالوور دلخواه به قدری اهمیت دارد، که با خرید فالوور اینستاگرام سعی می‌کنند به هدف خود برسند. خرید فالوور اینستاگرام راه حل خوب و سریع برای رسیدن به میزان فالوور دلخواه است. اما اگر این فالوورها فیک باشند و پست‌های شما را لایک نکنند یا برای پست‌های شما کامنت قرار ندهند، خرید فالوور اینستاگرام چه فایده‌ای دارد؟

شاید از خودتان بپرسید کپشن خوب در اینستاگرام به چه معنی است؟ چرا به جز خرید فالوور اینستاگرام باید به موارد دیگری نیز توجه کرد؟ در این مقاله به تمامی پرسش های شما پاسخ خواهیم داد. در این مقاله خواهید خواند:

  • آشنایی با کپشن
  • طریقه نوشتن کپشن در اینستاگرام
  • “پ.ن” استفاده شده در کپشن های اینستاگرام چه معنای دارند؟
  • نکات مهمی که در هنگام نوشتن کپشن اینستاگرام باید رعایت کنید
کپشن خوب در اینستاگرام

آشنایی با کپشن

به متنی که در زیر عکس هایمان می‌نویسیم کپشن می‌گویند. در این متن هم می‌توانیم از هشتگ‌ها استفاده کنیم و هم ایموجی‌ها. اما نکته‌ی مهم این است که چرا کپشن در اینستاگرام اینقدر مهم است اما کسی آن را جدی نمی‌گیرد؟ کپشن باید دقیقا عکس و حال و هوای آن را توصیف کند. به عنوان مثال در این قسمت نمی شود متنی نامربوط نوشت. اما گاهی پیش می آید که کلمات نا مربوط نوشته می شود اما بازدهی لازم را ندارد. زیرا اینستاگرام همه ی این ها را متوجه خواهد شد.

اما چرا وقتی کپشن هم می نویسیم باز هم بازدهی لازم را نداریم؟ جواب آن بسیار واضح است. شما اصول یک کپشن خوب در اینستاگرام را نمی دانید. برخی فقط به دنبال خرید لایک اینستاگرام و یا افزایش فالوور هستند. اما کافی نیست، مثل اینکه در رانندگی فرمان را رها و فقط پدال گاز را فشار دهید. از این رو با توجه به نکاتی که به شما گفته می‌شود و اجرا کردن آن‌ها می‌توانید موفق شوید.

طریقه نوشتن کپشن در اینستاگرام

زمانی که شما عکس و ویدئو مورد نظر خود را انتخاب کرده اید، گزینه بعدی نوشتن کپشن است. برای اینکه کپشن شما به درستی نوشته شود و به آیدی اینستاگرام شما نچسبد، بهتر است اول دکمه اینتر را فشار بدهید.

یکی از نکاتی که باید نسبت به آن دقت کافی داشته باشید، دو سه خط اول است. این قسمت کپشن حکم برگ برنده شما را دارد. در صورتی که دارای جذابیت کافی باشد، کاربر به خواندن ادامه آن ترغیب می شود. اما اگر نتواند نظر فالوورهایتان را جذب کند، پست شما را رد می کنند و به سراغ پست بعدی خواهند رفت.

شناسایی مخاطب

همه پیج‌ها یک سری گروه مخاطب خاص دارند که کارهای آن‌ها را دنبال می‌کنند. شما باید مشخصات این گروه مخاطب‌ها را بنویسید و متناسب با شخصیت آن‌ها شروع به نوشتن کپشن و اشتراک‌گذاری پست کنید.

هدف هویت پیجتان را شناسایی کنید

زمانی که شما اقدام به ایجاد پیج در اینستاگرام می‌کنید قطعاً یک هدف برای این کار در نظر دارید. این پیج به شما هویت می‌دهد. سعی کنید برای نوشتن کپشن از لحن دوستانه (محاوره) استفاده کنید. بیشتر کاربران اینستاگرام حوصله خواندن کلمات فلسفی و متن‌های طولانی را ندارند. داشتن لحن مناسب و جذاب باعث جذب مخاطب می‌شود.

جادوی دو خط اول کپشن خود را فراموش نکنید

همیشه در دو سه خط اول کپشن موثرترین و مهم‌ترین حرف‌های خود را بنویسید. زیرا باقی کلمات در قسمت بیشتر بخوانید قرار دارد. بنابراین برای اینکه بتوانید مخاطب خود را جذب کنید فقط دو سه خط اول حکم برگ برنده شما را دارد.

استفاده هوشمندانه از هشتگ اینستاگرام

در حال حاضر اینستاگرام تغییر الگوریتم داده است. با توجه به الگوریتم جدید اینستاگرام بهتر است ۴ یا ۵ هشتگ برای پست خود بیشتر استفاده نکنید. زیرا اگر بیشتر از این تعداد هشتگ استفاده کنید، اینستاگرام پست شما را به عنوان اسپم یا هرزنامه در نظر می‌گیرد. قبلاً شما می‌توانستید به راحتی سی هشتگ برای هر پست خود استفاده کنید. همیشه هشتگ‌ها را در انتهای پست خود قرار دهید. برای اینکه به متن شما نچسبد از دکمه اینتر یا نیم‌فاصله استفاده کنید.

محدودیت اینستاگرام برای نوشتن کپشن

بیشترین میزان کاراکتری که در کپشن اینستاگرام می‌توانید استفاده کنید، ۲۲۰۰ کاراکتر است. اما بهتر است کپشن‌های اینستاگرام شما کوتاه و جذاب باشد.

تعداد هشتگی که می‌توانید استفاده کنید، ۳۰ عدد است. البته با توجه به آپدیت جدید اینستاگرام بهتر است، همان ۴ یا ۵ هشتگ را استفاده کنید.

“پ.ن” استفاده شده در کپشن های اینستاگرام چه معنای دارند؟

بسیاری از افراد در انتهای کپشن خود از این کلمه استفاده می‌کنند. حتی ممکن است خود شما نیز از این کلمه استفاده کرده باشید. “پ.ن” علامت اختصاری پی نوشت است، که شما با استفاده از این علامت اختصاری، اگر شک و شبهه یا حرفی در متن جا مانده باشد را توضیح می‌دهید.

چگونه کپشن خوبی بنویسیم؟

برای اینکه مطابق با الگوریتم‌های اینستاگرام پیشرفت کنید، لازم است نکاتی را برای نوشتن یک کپشن عالی و جذاب رعایت کنید. در ادامه چند نکته مهم که به شما کمک می‌کند تا کپشن‌های  عالی برای پست‌های خود بنویسید را معرفی می‌کنیم.

کپشن در اینستاگرام

کپشن در اینستاگرام

طولانی ننویسید

کپشن اینستاگرام جایی برای نوشتن رمان و داستان رسایی نیست؛ بیشتر از ۲۲۰ کاراکتر اجازه نوشتن ندارید. پس خلاصه نویسی کنید. زیرا هیچ کس علاقه‌مند به خواندن متن‌های طولانی نیست. فقط در صورتی که صفحه ی شما درباره یک دانش خاصی است، حتما نکات مهم را بازگو کنید. کپشن شما باید حتما یک عکس مناسب داشته باشد. همچنین کپشنی که می‌نویسید حتما با عکس یا فیلمی که قرار داده‌اید هم سو باشد. درباره آسمان عکس نگذارید و راجع به بدلیجات صحبت کنید.

سبک نوشتن کپشن را مناسب با شخصیت خود و یا برند خویش قرار دهید. در آن ارتباط با فالوورها را نیز فراهم کنید. آن‌ها را دوست خود بپندارید. اینستاگرام جایی برای وبلاگ‌نویسی نیست، اساس تاسیس اینستاگرام ارتباط دوستانه در کنار تولید محتوای مناسب بوده است. پس از این مسیر دور نشوید. حتما در کنار رعایت نگارش، از غلط نوشتن نیز خودداری نمایید. نکته‌ی مهم که وجود دارد از زبان محاوره و طنز سعی کنید زیاد استفاده کنید. تاثیر فوق العاده‌ای خواهد داشت.

استفاده از ایموجی ها

کپشن خوب در اینستاگرام نباید مانند مقالات باشد. زیرا مخاطب را خسته می‌کند. از این رو استفاده از ایموجی‌های جذاب باعث افزایش بازدهی پست شما می شود. این ایموجی را باید با توجه به حس و حالی که در کپشن می‌نویسید هماهنگ کنید. اما در استفاده از آن زیاده روی نکنید. اگر از ایموجی آتش و یا فلش در اول کپشن خود استفاده کنید، فوق العاده مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما همانطور که می دانید استفاده بدون دانش از آن نیز تاثیر منفی می‌گذارد. پس دقت لازم را در این زمینه داشته باشید.

افزایش تعامل مخاطبین

دلیل ما برای خرید فالوور اینستاگرام چیست؟ برای چی روی به خرید لایک اینستاگرام می آوریم؟ چرا افزایش ویو اینستاگرام تاثیرگذار است؟ جواب این سوالات مشخص است. نرخ تعامل در پیج ما پایین است. با انجام دادن خرید این نرخ را بالا می بریم. شما با نوشتن یک کپشن که مغز مخاطب را درگیر کند، میتوانید موفق شوید. فقط کافی است در اول کپشن از او یک سوال بپرسید.  نکته‌ی دیگری که وجود دارد این است که پست چیزی است که باعث می شود مردم شما را لایک کنند اما برای کامنت گذاشتن باید کپشن خوب در اینستاگرام بنویسید. سوال پرسید از فالوور ها را فراموش نکنید.

مسابقه اینستاگرامی

شرایط موجود در اینستاگرام این اجازه را به شما می‌دهد که مسابقات مختلفی را برگزار کنید. به عنوان مثال بگویید دوستان خود را در کامنت منشن کنند یا استوری های شما به اشتراک بگذارند تا برنده‌ی مسابقه‌ی شما شوند. این کار به شما برای افزایش فالوور اینستاگرام و تعامل بیشتر کمک می‌کند، اما نکته‌ای که در این بخش وجود دارد این است که حتما در ابتدای کپشن از کلماتی نظیر مسابقه، چالش و قرعه‌کشی استفاده کنید. این کار بسیار در افزایش کامنت اینستاگرام تاثیر‌گذار است.

ارتباط با مخاطبین

یک کپشن خوب در اینستاگرام می‌تواند مخاطب را تبدیل به مشتری کند. می‌توانید در کپشن از فالوورهایتان بخواهید برای اطلاعات بیشتر به لینکی که در پروفایتان قرار داده اید رجوع کنند. داشتن یک سایت خوب و یک نام خوب میتواند همیشه در ذهن مخاطب بماند و همیشه شما را پیدا کنند. مورد بعدی که میتوانید از آن استفاده کنید این است که از مخاطبان خود سوال بپرسید. مانند آنچه در بالاتر توضیح دادیم، یا از آن‌ها بخواهید دوستان خود را در زیر پستتان منشن کنند. این کار باعث می شود افراد جدید به پیج شما اضافه شوند. قبل از انجام هر کاری، به کلماتی که میخواهید استفاده کنید توجه کنید تا افراد فقط برای گرفتن جایزه و شرکت در مسابقه در پیجتان نیامده باشند

نکته‌ی دیگری که وجود دارد، نوشتن کپشن برای طرز استفاده از محصول برای فروش بیشتر آن است. شما میتوانید در کپشن اینستاگرام خود طریقه ی مصرف محصول خود را آموزش دهید و از کسانی که از محصول استفاده کرده‌اند درخواست کنید تا برای شما نظراتشان را بگذارند. از کلمات جنجالی استفاده کنید. میتوانید با این کار مردم را وادار به واکنش و کامنت گذاشتن کنید. این یک حرکت عالی برای افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام است و اولین قدم برای ایجاد یک پیج قوی و برند شما خواهد بود.

از مخاطبان خود قدرانی کنید.

آخرین مورد اما حیاتی ترین نکته که به افزایش نرخ تعامل کاربران کمک می‌کند محتوای ایجاد شده برای تشکر از کاربران است. هنگامی که از فالوورهای خود قدردانی می‌کنید و به آن‌ها جایزه می‌دهید به نوعی میتوان گفت در بحث برند سازی نیز پیشی می‌گیرید. سعی کنید عکس کسانی که در مسابقه ی شما برنده شده‌اند یا کسانی که برای شما بیشتر کامنت را گذاشته‌اند در استوری خود قرار دهید. با این کار شما بیشتر دیده خواهید شد. همه دوست دارند پیج مورد علاقه‌شان از آن‌ها قدرانی کند.

نکته‌ی دیگری که وجود دارد این است اگر میخواهید مطلبی کپی را قرار دهید از نویسنده‌ی آن اجازه بگیرید. بهترین کار این است که حقوق کپی رایت را رعایت کنید و در کپشن نام نویسنده را خطاب قرار دهید و او را نیز تگ کنید. با این کار قوانین اینستاگرام را نقض نکرده‌اید. اشتراک گذاری مطالب خوب با مخاطبان خود، ایده‌ای عالی است.

حرف آخر

به طور کلی کپشن خوب در اینستاگرام یعنی بازی با کلمات و ایموجی ها. بخشی از آن نیز مربوط به هشتگ است که میتواند به دیده شدن شما کمک کند. برای آنکه بدانید هشتگ در اینستاگرام چیست به مقاله مربوطه مراجعه کنید. در این مقاله سعی کردیم ابتدا به شما بگوییم که کپشن چیست. همچنین نکاتی که برای نوشتن کپشن‌های جذاب‌تر باید رعایت کنید را با شما در میان گذاشتیم. آشنایی با کپشن اینستاگرام، به شما کمک می‌کند تا برای عکس‌ها و یا ویدئوهای که می‌خواهید با فالوورهایتان به اشتراک بگذارید، مطالب تکمیل کننده و جذابی را بنویسید. برای نوشتن کپشن جذاب و کاربردی، باید یکسری نکات را رعایت کنید، که در این مقاله به بیان این نکات پرداختیم.