چطور در اینستاگرام بلاگر شویم؟

استفاده از شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام در سال‌های اخیر در جهان بسیار مرسوم شده است. اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب و مورد استفاده ایرانیان است که روزانه صدها هزار ایرانی درحال استفاده از آن می‌باشند.

محبوبیت بالای اینستاگرام در کشور ما باعث به وجود آمدن صفحات مختلف زیادی شده است، که افراد در آن اقدام به معرفی و فروش محصولات خود می‌کنند. در کنار این پیج‌ها بسیاری از افراد به بلاگر شدن روی آورده‌اند و رویای اینفلوئنسر و بلاگر شدن را در سر دارند. اما باید بدانید بلاگر شدن کار آسانی نیست و نیازمند مهارت‌های مختلفی می‌باشد تا شما بتوانید تبدیل به یک بلاگر محبوب شوید. البته یک راه میانبر و ساده وجود دارد آن هم خرید فالوور ارزان است که ما این راه را پیشنهاد می‌کنیم.

یک بلاگر می‌داند اندوخته اصلی او، رضایت دنبال کنندگان و مردم است. به همین جهت سعی می‌کند همیشه رضایت دنبال کنندگان و افرادی که او را دنبال می‌کنند را جلب کند تا بتواند تبدیل به فردی محبوب و حرفه‌ای شود.

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی و نحوه چگونگی بلاگر شدن اشاره نماییم، تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

بلاگراینستاگرام

بلاگر کیست؟

متاسفانه در کشور ما دیدگاهی اشتباه نسبت به بلاگرها و اینفلوئنسرها وجود دارد. بسیاری از کاربران بر این باور هستند هر فردی که دارای دنبال کننده‌های بالایی می‌باشد، یک بلاگر است. در صورتی که واقعا اینطور نمی‌باشد.

بلاگر در اصل به فردی گفته می‌شود که در زمینه‌ای خاص حرفه‌ای بوده و حرفی برای گفتن دارد. بلاگرها معمولا افرادی می‌باشند که دارای مهارت ارتباطی خوبی هستند و به راحتی می‌توانند ارتباط خوبی با مردم برقرار کنند.

بلاگرها به واسطه دانش و اطلاعاتی که دارند می‌توانند روی دیگران بسیار اثرگذار باشند و با توجه به دانش خود افراد مختلف را متقاعد کنند.

جالب است بدانید هر بلاگر هدفی معین و مجزا از بلاگر دیگری داشته و در زمینه خاصی فعالیت می‌کند. همانطور که گفته شد قدرت اصلی بلاگرها مردم و دنبال کننده‌هایش می‌باشد به همین جهت یک بلاگر همواره سعی دارد تا با تولید محتواهایی با کیفیت و در اختیار گذاشتن مطالب و محتواهایی مفید بتواند نظر و رضایت دنبال کننده‌هایش را جلب کند.

به همین دلیل یک بلاگر حرفه‌ای و خوب سعی می‌کند اگر قصد تبلیغ برندی را دارد، آن برند و محصول، محصولی معتبر و برندی قابل اطمینان بوده و آن را به طور شفاف و صریح نقد و بررسی کند. تمام زوایای محصول را ببیند و علاوه بر مزایا، معایب آن محصول را نیز بگوید.

هرچه میزان فالوور واقعی یک بلاگر بالاتر باشد، ارزش آن بلاگر به مراتب بیشتر است.

ویژگی های یک بلاگر

بلاگر شدن و تبدیل شدن به بلاگری محبوب، کار هرکسی نمی‌باشد و آیتم‌ها و ویژگی‌های مختلفی وجود دارد که یک بلاگر باید آن‌ها را داشته باشد. مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی یک بلاگر دانش و اطلاعات کافی او در کنار مهارت ارتباطیش می‌باشد که می‌تواند از مهم‌ترین مولفه‌های یک بلاگر حرفه‌ای باشد. البته بلاگر شدن فقط به همین جا ختم نشده و در ادامه به ویژگی‌های یک بلاگر اشاره شده است.

  • ایده پرداز.
  • دارای مهارت ارتباطی موثر و قوی.
  • فردی اجتماعی و خون گرم.
  • دارای ظاهری زیبا و موجه.
  • دانش و اطلاعات کافی در حوزه مورد نظر.
  • فن بیان و صدایی رسا.
  • داشتن چهره و صورتی مطلوب و دلنشین.
  • دارای اعتماد به نفس.
  • صدایی زیبا و قابل قبول.
  • داشتن خلاقیت.
  • داشتن وقت کافی و فعالیت پیوسته.
  • توانایی تولید و خلق محتوا.
  • نفوذپذیری و گذاشتن تاثیر بر دیگران.

موارد گفته شده، از مهم‌ترین موارد و ویژگی‌های یک بلاگر می‌باشد. البته ممکن است بلاگرهایی وجود داشته باشد که در چند مورد از ویژگی‌های ذکر شده بسیار عالی باشند و در برخی کمی ضعف داشته باشند. اما به طور کلی داشتن مهارت‌های بالا از کامل‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های یک بلاگر حرفه‌ای است.

انواع بلاگرها

همانطور که گفته شد با توجه به دانش و توانایی بلاگرها، بلاگرهای متعددی در زمینه‌های مختلف در اینستاگرام وجود دارد.

از مهم‌ترین تقسیم‌بندی بلاگرها می‌توان به بلاگرهای غذا و خوراک، بلاگرهای سفر و عاشقان سفر، بلاگرهای طنز، بلاگرهای گیم و استریم، بلاگرهای زیبایی و بیوتی، بلاگرهای دکوراسیون و طراحی داخلی و بسیاری دیگر از بلاگرها اشاره کرد.

همانطور که از نام بلاگرها پیدا است، هرکدام فیلد مشخص خود را دارند. به عنوان مثال بلاگرهای غدا و خوراک، به نقد و بررسی رستوران‌ها، غذاها و کافی شاپ‌های مختلف می‌پردازند و اقدام به معرفی یک رستوران و نقد آن می‌کنند.

بلاگرهای زیبایی، به معرفی لوازم و برندهای مختلف آرایشی بهداشتی می‌پردازند و درکنار محصولات به معرفی سالن‌های زیبایی و افرادی که در حوزه آرایشگری فعالیت دارند، می‌پردازند.

درنتیجه یک بلاگر غذا در زمینه بلاگرهای زیبایی فعالیت نمی‌کنند و این کار متضاد با کار و حرفه او می‌باشد. نه تنها تاثیرگذار نمی‌باشد بلکه موجب بی‌اعتمادی و کم شدن اعتماد افراد نسبت به آن بلاگر می‌شود.

حال که با انواع بلاگر و ویژگی‌های یک بلاگر آشنا شدیم، به بررسی و نحوه چگونگی بلاگر شدن خواهیم پرداخت، با ما در ادامه همراه باشید.

بلاگر غذا

چگونه یک بلاگر شویم؟

همانطور که گفته شد، افراد با نصب اینستاگرام و گذاشتن چند پست نمی‌توانند تبدیل به یک بلاگر شوند. گذاشتن چند عکس، نوشته و ویدیو به صورت بی‌هدف نمی‌تواند شما را تبدیل به یک بلاگر کند.

برای اینکه بلاگر شوید نیاز است تا ابتدا هدف خود را مشخص کنید. اولین قدم برای اینکه بلاگر شوید این است تا حوزه مورد نظر خود را مشخص کنید و بدانید می‌خواهید تا در چه زمینه‌ای فعالیت کنید؟

اگر قصد بلاگر شدن در حوزه طراحی داخلی و دکوراسیون را دارید، پس نیاز است تا اطلاعات خود را در این حوزه قوی کنید و به طور کامل در حوزه دکوراسیون داخلی و طراحی اطلاعات کسب کنید. پس از اینکه هدف خود را مشخص کردید، باید بدانید در چه پلتفرمی قصد فعالیت دارید. اگر قصد فعالیت در اینستاگرام را دارید، پس نیاز است تا یوزر و اسم مورد نظر خود را در اینستاگرام ایجاد کنید و یک حساب کاربری باز کنید.

پس از ایجاد حساب کاربری و کسب اطلاعات کافی در حوزه مورد نظر، بهتر است دوره‌های عکاسی، طراحی‌های عکس و فیلم، ادیت‌های عکس و ویدیو و به طور کلی دوره‌های گرافیک را بگذرانید تا بتوانید با تولید محتوایی حرفه‌ای و به روز در کنار ادیت‌های زیبا نظر مخاطبین خود را جلب کنید.

در این بین می‌توانید با خرید فالوور واقعی یا خرید فالوور ایرانی با افزایش تعداد فالوورهایتان احساس امنیت و اعتماد را به ماطب خود القا کنید.

پس از اینکه هدف، مشتریان و مخاطبین و ،محل فعالیت خود را مشخص کردید نوبت به تولید محتوا می‌رسد. (قبل از پرداخت به تولید محتوا سری به مقاله”چطور تقویم محتوایی اینستاگرام بنویسیم؟” بزنید) کیفیت عکس‌ها و ویدیوهای ساخته شده یکی از مواردی است که به طور بالقوه باعث جلب شدن افراد و جذب شدن مخاطبین بیشتری می‌شود. البته برنامه‌های متعدد و مختلف زیادی جهت ادیت فیلم و ویدیو وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

پس از انجام کارهای فوق باید در نظر داشته باشید یک بلاگر باید همواره و همیشه با مخاطبین خود در ارتباط باشد و سوالات آن‌ها را پاسخ دهد. سعی کنید هر روز یک پست با کیفیت و جذاب داشته باشید و آن را در صفحه خود آپلود کنید. آنلاین باشید، به کامنت‌ها و دایرکت‌ها پاسخ دهید تا بتوانید ارتباط نزدیکی با مخاطبین برقرار کنید.

حرف آخر

اگر شما قصد بلاگر شدن را دارید، باید بدانید که کار آسانی در پیش ندارید. بسیاری از بلاگرها از کار، تفریح و روزمرگی‌های خود گذشته‌اند تا بتوانند تبدیل به بلاگری حرفه‌ای شوند.

باید بدانید همواره نیاز است با مخاطبین خود در ارتباط باشید و آن‌ها را با پست‌ها و محتواهایی مفید درگیر کنید. به مخاطبین خود اطلاعات کافی و درست بدهید و سعی کنید تا اعتماد آن‌ها را نسبت به صفحه خود جلب کنید.

پس از اینکه اعتماد آن‌ها را جلب کردید، می‌توانید از آن‌ها بخواهید تا شما را به دوستانشان و دیگران معرفی کنند و در صورت تمایل محتواها، عکس‌ها و ویدیو‌های شما را با دیگران به اشتراک بگذارند.