چطور برای اینستاگرام تقویم محتوایی بسازیم؟

احتمالا جمله معروف بیل گیتس را در مورد محتوا شنیده اید که می گوید محتوا پادشاه است “Content is king” منظور از این جمله فقط محتوای متنی و محتوای سایت نیست و محتوای شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام نیز پادشاه است، زیرا اینستاگرام می‌تواند یک ابزار عالی بازاریابی برای تجارت شما باشد و تقویم محتوایی اینستاگرام می‌تواند به شما در انجام این کار کمک کند. همچنین شما می‌توانید با فعالیت در اینستاگرام آگاهی از برند را ایجاد کنید، فالوورهای خود را افزایش دهید، یک گروه طرفدار وفادار ایجاد کنید و مردم را از محصول یا خدمات خود هیجان زده و با خبر کنید.

همه‌ی ما به طور خاص روی اینستاگرام وسواس داریم، از خرید فالوور ایرانی اینستاگرام تا خرید لایک اینستاگرام برای افزایش ویو تمام این‌ها لازم و به جا هستند. همچنین وقتی صفحه اینستاگرام خود را ایجاد می‌کنید، متعهد شوید که به طور مداوم در روزها و ساعاتی مشخص اقدام به بارگذاری محتوا کنید اینکار نوعی احترام به مخاطبانی است که شما را دنبال می‌کنند.

برای نوشتن استراتژی تولید محتوای اینستاگرام لازم است تقویم محتوا تهیه کنیم تا به شما در آماده شدن برای ماه آینده و برنامه‌ریزی برای محتوای اینستاگرام‌تان، کمک کند.

تقویم محتوای اینستاگرام

چرا باید از تقویم محتوایی برای شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم؟

  1. در وقت صرفه جویی می‌کنید

در اینستاگرام، با در نظر داشتن این موضوع، که می‌خواهید تبلیغات را به حداقل برسانید، محتوای خود را فقط ۱ تا ۳ پست در روز تهیه کنید. آنچه احتمالاً بیشتر مورد توجه شما قرار می‌گیرد، ترکیبی متعادل از محتوای تبلیغاتی با محتوای تعاملی است.

ایجاد تقویم محتوای اینستاگرام به شما امکان می‌دهد پست‌های خود را از قبل برنامه ریزی کنید و تا پست بیشتری به اشتراک بگذارید. با برنامه‌ریزی انبوه برای پست‌های خود، می‌توانید از وقت خود نهایت استفاده را ببرید و همچنان مرتباً در اینستاگرام خود را نشان دهید.

  1. به طور مداوم محتوا ارسال می‌کنید

اولین نکته برای داشتن یک صفحه اینستاگرام موفق “پست گذاری مداوم” است. ارسال پست به طور مداوم نشان دهنده تعهد و اهمیت شما به مخاطبان خود است و باعث درگیر کردن آن‌ها می‌شود. نظم شما در پست گذاری باعث خواهد شد تا چشمان بیشتری پست‌های شما را ببینند و افراد جدید بیشتری شروع به دنبال کردن شما می‌کنند. ایجاد ارتباطات واقعی با مخاطبان در حال افزایش، یک راه واقعی برای رشد برند شماست.

جمع آوری تقویم محتوای شبکه‌های اجتماعی خود با ارسال مطالب زودتر از موعد، به شما امکان می‌دهد به طور مداوم پست ارسال کنید.

  1. اشتباه تایپی کمتری انجام می‌دهید و همچنین خطر اشتباهات بزرگ را کاهش می‌دهید

برنامه‌ریزی پیش از موعد ارسال‌ها به این معنی است که می‌توانید در روند کار خود دقت بیشتری ایجاد کنید. کپی کردن متن، بررسی اطلاعات، یا حتی تأیید آن با همه کارهایی که در تمام طول روز یا هفته انجام می‌دهید، بسیار راحت تر است.

تقویم محتوایی شبکه‌های اجتماعی (به ویژه تقویمی که اعضای تیم در آن تعبیه شده است) بهترین راه برای جلوگیری از اشتباهات است و به هم سو شدن و اتحاد تیم تولید محتوا کمک می‌کند.

  1. با استراتژی‌های اجتماعی بلند پروازانه تر عمل می‌کنید

بزرگترین برندهای شبکه‌های اجتماعی جهان اغلب در یک زمان کمپین‌های مختلفی را به صورت طولانی ، میان مدت و کوتاه مدت، پولی و ارگانیک اجرا می‌کنند و این کار را فقط با اشتراک‌گذاری پست‌های روزمره انجام می‌دهند.

هنگامی که با تهیه تقویم محتوایی برنامه خود را کاهش می‌دهید، ایده‌های با شکوه شما آزاد می‌شود تا مشکلات بزرگتری را حل کند. آیا باید یک مسابقه اینستاگرام برگزار کنیم ؟ جستجوی شرکای تأثیرگذار را شروع کنیم ؟ این‌ سوالات را زمانی که برنامه کاری کمتر و دغدغه کمتری داشته باشید از خود می‌پرسید  همزمان با تقویم محتوایی از پیش تعیین شده با سرعت به جلو پیش خواهید رفت.

  1. لحظه‌های خاص و مناسبت ها را از دست نمی‌دهید

یک تقویم محتوایی در اینستاگرام به شما امکان می‌دهد لحظه‌های جهانی یا مناسبت های ملی و مذهبی را که به مخاطبان برند شما مربوط می‌شوند، به طور استراتژیک نمایش دهید.

به عنوان مثال مراسم اسکار را در نظر بگیرید که معمولاً در ماه فوریه برگزار می‌شود، بهتر است این را بدانید و برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی خود را در مورد حوادث مهم مانند اسکار برنامه‌ریزی کنید.

هرچه بیشتر با مضامین محبوب و به روز در شبکه‌های اجتماعی خود درگیر شوید و از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید، احتمال اینکه سریع‌تر به تعداد زیادی فالورهای جدید برسید، بیشتر خواهد بود. بنابراین، حتما روزهایی را که ارزش دارند یا تعطیل هستند و یا موضوعات پرطرفدار ماه را داشته باشد، در نظر بگیرید مطمئن باشید ایده‌های جذابی فوراً به شما حمله می‌کنند، که می‌توانید به عنوان محتوای مناسب استفاده کنید.

  1. محتوایی با کیفیت بالاتر تهیه می‌کنید

با توجه به اینکه اهمیت تولید محتوا با کیفیت و ارزشمند در شبکه‌های اجتماعی سر به فلک کشیده، امروزه تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی نیازمند یک تیم کامل می باشد که باید شامل: نویسندگان، طراحان، عکاسان… باشد تا در به ثمر رساندن تقویم محتوایی شبکه‌های اجتماعی به شما کمک کنند و دارایی‌های خود (چه انسانی و چه دیجیتالی) را به طور موثر در میان بگذارند.

  1. آنچه مفید است را پیگیری می‌کنید و آن را بهبود ببخشید

تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی شما که ابزار آنالیز آن را در مقاله “معرفی ابزار آنالیز اینستاگرام” معرفی کردیم به شما کمک بسزایی خواهد کرد. تقویم محتوای شبکه‌های اجتماعی فرصتی برای برنامه‌ریزی در جهت بهبود روند کسب و کار فراهم می‌کند. محتوای خود را برنامه‌ریزی کنید تا زمانی که دستورالعمل مناسب برای نوع محتوا، قالب و بهترین زمان روز برای ارسال را پیدا کنید.

تقویم محتوای شبکه‌های اجتماعی

نحوه ایجاد تقویم محتوای شبکه‌های اجتماعی

۸  مرحله برای ایجاد یک تقویم موثر در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد:

  • شبکه ها و محتوای اجتماعی خود را ممیزی کنید
  • کانال‌های اجتماعی خود را انتخاب کنید
  • تصمیم بگیرید که تقویم شما برای ردیابی چه چیزی نیاز دارد
  • برای دارایی‌های خود یک کتابخانه محتوا درست کنید
  • گردش کار ایجاد کنید
  • شروع به ساختن پست‌های خود کنید
  • از تیم خود برای بررسی دعوت کنید و از بازخورد آنها برای بهبود استفاده کنید
  • شروع به انتشار / زمان بندی کنید
  1. شبکه‌ها و محتوای اجتماعی خود را ممیزی کنید

ایجاد یک تصویر واضح (تقویم محتوایی) از برنامه‌های فعلی و آینده خود در شبکه‌های اجتماعی به شما امکان می‌دهد زمینه‌های پیشرفت و فرصت‌های جدید را شناسایی کنید. برنامه‌ریزی برای تنظیم دقیق استراتژی و به حداکثر رساندن میزان بازگشت سرمایه، نکته کلیدی است.

  1. تم پست‌های خود را انتخاب کنید

اولین قدم برای اجرای یک حساب کاربری موفق اینستاگرام، برنامه‌ریزی مطالب خود است. از آنجا که اینستاگرام یک پلتفرم بصری است، با ظاهری جذاب کسب و کار خود شروع کنید .می‌توانید تصاویر بهم پیوسته و پیچیده را انتخاب کنید تا در کنار هم تشکیل یک تصویر بزرگ را بدهند یا از رنگ‌های سازمانی خود استفاده کنید.

  1. تصمیم بگیرید که تقویم محتوای شبکه‌های اجتماعی شما چه داده‌هایی نیاز دارد

چه چیزی را می‌خواهید که تقویم محتوایی باید به شما بگوید، چه کسی چه کاری را انجام می‌دهد، چه زمانی انجام می‌شود، چه زمانی تصویب می‌شود و چه زمانی منتشر می‌شود و سپس چقدر موفق خواهد بود. بنابراین ما به شما توصیه می‌کنیم که با جزئیات اساسی شروع کنید.

  1. برای منابع محتوای خود یک کتابخانه محتوا درست کنید

برخی از افراد دوست دارند مخازن محتوا یا پایگاه داده منابع رسانه یا… را برای خود ذخیره کنند تا در صرت لزوم به آن‌ها مراجعه کرده و از مطالب آن استفاده کنند.

محتوای بصری شما نباید در یک پوشه دسک تاپ با نام “محتوای اینستاگرام” باشد. (حداقل آن‌ها را به طور دائم در آن‌جا نگه ندارید.)

شما می‌توانید ازDropbox ، Google Drive ، شبکه داخلی شرکت خود یا نرم افزار پایگاه داده مخصوص استفاده کنید. یک کتابخانه محتوای شبکه‌های اجتماعی دارای چند ویژگی اصلی است:

  • برای پرونده‌های بزرگ به اندازه کافی جادار است.
  • از طریق تلفن و همچنین رایانه قابل دسترسی است
  • به راحتی با اعضای تیم قابل اشتراک است، شما می‌توانید به ویژگی‌های حریم خصوصی آن اعتماد کنید.
  • پیوندها را به پرونده‌های جداگانه ارجاع می‌دهد تا بتوانید آن‌ها را در تقویم خود قرار دهید.

نحوه راه اندازی کتابخانه محتوای خود تقریباً به اندازه تقویم محتوای شبکه‌های اجتماعی مهم است.

  1. گردش کار ایجاد کنید

اکنون که تمام اطلاعات ممکن را جمع آوری کرده‌اید، زمان آن فرا رسیده است که طراحی ردیف روزانه، هفتگی و ماهانه تقویم محتوایی شبکه‌های اجتماعی خود را شروع کنید.

  • چند بار در روز یا هفته می‌خواهید پست ارسال کنید.
  • بهترین زمان برای ارسال چه زمانی است.
  • هدف محتوای شما چگونه خواهد بود.
  • چه کسی باید پست ها را تایید کند (به عنوان مثال، ویرایشگر، تیم حقوقی شما، مدیر عامل شرکت شما)
  1. شروع به ساختن پست‌های خود کنید

در این مرحله شما احتمالاً ایده‌ها را آماده کرده‌اید،  حالا باید کمی وقت بگذارید تا آن پوشه قدیمی “محتوای اینستاگرام” را مرور کنید و برخی از پست‌های گسسته را جمع کنید.

هنگام کار، تقویم خود را ارزیابی کنید. اگر چه این کار طاقت فرسا و جزئی است، اما برخی از جزئیات را یادداشت کنید. یشاید جزئیات کافی نداشته باشد و لازم باشد چند ستون اضافه کنید.

  1. تیم خود را به بررسی دعوت کنید و از بازخورد آن‌ها برای بهبود استفاده کنید

اکنون که پایه‌های امپراتوری سازمانی خود را ایجاد کرده‌اید، وقت آن رسیده است که کارهای خود را برای همکاران خود آشکار کنید.

تقویم محتوایی شما باید جلوه بصری متوسط ​​داشته باشد، بنابراین برای افرادی که هر روز (یا هر روز تعطیل) باید از آن استفاده کنند، ارسال کنید.

از آن‌ها بخواهید که بررسی آن را به سرعت انجام دهند و جلسه‌ای را برای همه تعیین کنند تا در مورد تقویم محتواییتان صحبت کنند و نظرات خود را بیان کنند. احتمالاً در این جلسات مشکل‌هایی را پیدا خواهید کرد که قبلا به آن ها فکر نکرده بودید

در پایان این مرحله، شما باید یک تقویم محتوایی کامل و قابل فهم دارید که حتی جدیدترین عضو تیم بتواند آن را درک کند.

  1. شروع به انتشار (یا برنامه ریزی)

تقویم شبکه‌های اجتماعی شما آماده اجرا است. وقتی شروع به انتشار محتوا به صورت مداوم می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که انتشار دستی پست‌های خود زمان زیادی می‌برد. این امر به ویژه در صورت کار با برخی از فیلدهای با حجم بالا صادق است.

در آن صورت، استفاده از تقویمی که دارای عملکرد زمان بندی نیز باشد بهترین کار است.

“در مقالات بعدی ابزار تولید تقویم محتوایی و ابزار انتشار زمان بندی را معرفی خواهیم کرد”