وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام از آن دست پلتفرم‌هایی است که می‌تواند ساعت‌ها کاربران را سرگرم خود کند. کسی در این پلتفرم برنده است که بتواند محتوای جذاب‌تری را بارگذاری کند و به طرفداران خود ارائه نماید. قطعا بسیاری از کسب و کارها به قدری پر مشغله هستند که نمی‌توانند وقت خود را صرف پیدا کردن فالوئر در اینستاگرام کنند‌. این‌کسب و کارها بیشتر به فردی نیاز دارند تا بتواند در نقش ادمین اینستاگرام، آن‌ها را در جذب بیشتر مشتری یاری کند.

البته ادمین اینستاگرام تنها برای کسب و کارها مناسب نیست. افراد مشهور و سلبریتی‌ها و کسانی که پروفایل اینستاگرام و راهبردهای آن یکی از دغدغه‌های اصلی‌شان است گاه نیاز دارند تا فردی به عنوان ادمین آنان را در این مسیر همراهی نماید‌ .

ادمین اینستاگرام، در واقع فردی است که با دنبال کردن مسیرها و انجام وظایف خاص سعی دارد تا صفحه‌ی اجتماعی مورد نظر را به محل مطلوبی که مد نظر دارد برساند. اما این مسیر کجاست و وظایف ادمین اینستاگرام چیست. با ما همراه باشید.

وظایف ادمین اینستاگرام

ادمین شبکه‌ی اینستاگرام

مدیریت شبکه‌ی اینستاگرام مانند یک چاقوی سوئیسی تیز و برنده است. باید به قدری فرد در این امر بازاریابی خبره باشد که بتواند همچون یک چاقوی سوئیسی تیز و برنده حرف خود را در مغز کاربر هک نماید.

وظایف ادمین اینستاگرام که در ادامه با آن آشنا خواهید شد، بسیار گسترده است. اگر تصور می‌کنید که یک فرد نمی‌تواند از پس آن برآید، باید این وظایف را در میان چندین نفر تقسیم کنید. اما این وظایف چیست؟ با ما همراه باشید.

ایجاد استراتژی‌های راهبردی

اگر برای صفحات اجتماعی خود استراتژی نداشته باشید، هر کاری که در این شبکه‌ها انجام می‌دهید مانند آب در هاون کوبیدن است. یکی از اصلی‌ترین وظایف ادمین اینستاگرام این است که برای فعالیت در این شبکه استراتژی داشته باشد و بداند دقیقا قرار است از کدام مسیر به کجا برسد. برای یافتن استراتژی بهتر است این‌کارها را انجام دهید:

  • تدوین استراتژی: هدف شما از ایجادصفحه‌ی اجتماعی در شبکه‌ی اینستاگرام چیست؟ از چه مسیری قرار است این راه را بپیمایید
  • تنظیم بودجه: قطعا برای این که به مقصد خود برسید باید بودجه‌ای را هزینه‌ کنید. بر اساس بودجه می‌توانید تعیین کنید از چه مسیری باید به مقصد برسید.
  • استفاده از افراد ذینفع: در نظر داشته باشید که بازاریابی تنها صرف هزینه نیست، بلکه نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. به همین دلیل به فردی به عنوان ادمین نیاز دارید که از تلاش‌های شما پشتیبانی و حمایت کند.
  • تعیین روند تبلیغاتی: حال که کمی پیش رفته‌اید وظیفه‌ی اصلی ادمین شروع می‌شود‌. ادمین باید تعیین کند با بودجه‌ای که در اختیار دارد چه کارهایی قرار است انجام دهد و چه برنامه‌هایی را به طور روزمره انجام خواهد داد؟
  • تعیین تیم بازاریابی: ادمین اینستاگرام، قطعا نمی‌تواند به تنهایی کار کند‌ اگر کسب و کار شما بسیار گسترده است، بهتر است تیم بازاریابی داشته باشید و وظایف را میان آنان تقسیم کنید.
  • کمک گرفتن از سایر کارمندان: ادمین اینستاگرام برای بتواند سایر کارمندان کسب و کار شما را هم در این راه هم مسیر خود کند و آنان را درگیر‌کند. این کار باعث جذب همدلی میان اعضا شده و باعث می‌شود تا فعالیت‌های این کسب و کار با خوبی در این شبکه دیده شود. اگر ادمین اینستاگرام شما، قرار است کسب و کارتان را پیش ببرد، پس بهتر است با سایر اعضای بازاریاب آشنا شود‌. به این صورت بسیاری از کارها به صورت همپوشانی کوتاه‌تر شده و مسیر هموارتر می‌شود.

حضور در شبکه‌ی اجتماعی

یکی دیگر از وظایف ادمین اینستاگرام این است که در شبکه‌های اجتماعی از طرف پروفایل شما حضور داشته باشد و نام صفحه‌ی اجتماعی مورد نظر را در همه‌جا اعلام کند. برای این کار باید راه های زیر را طی نماید.

  • مدیریت فعالیت‌های روزمره: یکی از اصلی‌ترین وظایف اینستاگرام این است که از به بیراهه رفتن صفحه جلوگیری کند. پویایی به معنای رفتن به هر مسیری که می‌بینید نیست. ادمین نباید اجازه دهد تا سایر همکاران با ایجاد حاشیه صفحه را از مسیر اصلی خود خارج کنند.
  • حضور موثر در صفحات اجتماعی: این کار شامل ارسال محتوای جدید، تبادل نظر در صفحات دیگر و با سایر کاربران و به اشتراک گذاری مطالب جالب افراد مهم یا حتی طرفداران است.
  • هواداری از نام تجاری: ادمین اینستاگرام باید بتواند در کاربران دیگر این حس را ایجاد نماید که بخشی از این ساز و کار هستند‌. به این وسیله آن‌ها حس مشترکی با کسب و کار پیدا می‌کنند و خود به سفیری تبدیل می‌شوند که نام تجاری شما را همه‌جا تبلیغ می‌کنند
  • ارتباط با اینفلوئنسرها: یکی از کارهایی که ادمین می‌تواند انجام دهد این است که با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کند و به وسیله‌ی صفحات آنان بتواند نام تجاری خود را بر سر زبان‌ها بیندازد.

ایجاد محتوا

این وظیفه، محوری‌ترین کاری است که ادمین اینستاگرام انجام می دهد‌. همه با این کار آشنایی دارند و از پیچ و خم مسیر آن آشنایی دارند‌ به همین دلیل این وظیفه را جزو آخرین وظایف قرار دادیم. قطعا ادمین ابتدا باید استراتژی راهبردی خود را پایه‌گذاری کند و در خلال بارگذاری محتوا بتواند جذب مخاطب را نیز انجام دهد‌. به اتدازه‌ی بارگذاری محتوا و حتی برتر از آن باید بتواند مخاطبینی را جذب کند که به دنبال خدمات تازه هستند و این خدمات برایشان جذابیت دارد.

ایجاد محتوا، بارگذاری روزانه محتوای متنی و تصویری و به روز نگه داشتن صفحه از وظایف اصلی یک ادمین اینستاگرام است. اگر ایجاد استراتژی مانند سر اینستاگرام است، اما بارگذاری و تولید محتوا دو پایی هستند که به وسیله‌ی آن صفحه‌ی اجتماعی شما به سمت مقصد حرکت می‌کند.

کلام آخر

پس از این‌که استراتژی را در کنار تولید و بارگذاری محتوا در مسیر درست هدایت کردید، زمان آن رسیده که نتایج را بررسی کنید. نتایج به شما نشان می‌دهد که آیا ادمین اینستاگرام، به خوبی توانسته اهداف شما را در یابد و شما را در مسیر موفقیت هموار کند، یا تنها بودجه و وقت شما را هدر داده است؟

بهتر است قبل از انتخاب ادمین اینستاگرام رزومه‌ی او را بررسی کنید و خودتان دورادور مسیری که طی می‌کند را بررسی نمایید. به این ترتیب می توانید از کارآیی ادمین اینستاگرام مطمئن شوید. به این ترتیب می‌توانید دریابید که آیا کسب و کارتان به مسیری که تمایل دارید هدایت می‌شود با خیر. اگر از کارآیی ادمین رضایت کافی نداشتند، بیش از این بودجه صرف نکنید. استراتژی و ادمین خود را یک‌جا تغییر دهید. ما در نیک فالوور با داشتن ادمین های حرفه ای در این زمینه، میتوانیم کسب و کار شما را گسترش دهیم.