اینستاگرام ممکن است محبوب ترین پلتفرم رسانه اجتماعی برای بسیاری از ما باشد. با ویژگیهای تفریحی فراوان، هر گونه ارتباط و تبادل تجربه را بسیار ارزشمندتر میکند. علاوه بر این، به نظر میرسد کل سیستم روز به روز در ارائه یک سرویس سفارشی به هر کاربر ماهرتر میشود. بنابراین ممکن است کاملاً کنجکاو باشید که چگونه این به خوبی کار میکند. بگویید، آن هزاران فعالیت روزانه چگونه مرتب می شوند؟ چگونه پلتفرم یاد میگیرد که عادتهای آنلاین شما را ردیابی کند؟
چگونه تصمیم میگیرد که چه چیزی را میخواهید ابتدا در فید خود ببینید؟ دو کلمه کلیدی: الگوریتم اینستاگرام. آنها کسانی هستند که به ما در پاسخ به تمام این سؤالات در طول مقاله کمک میکنند.
تعداد زیادی پردازنده وجود دارد که اجزای مختلف پلتفرم را اجرا میکنند. با این وجود، برای وضوح بیشتر به توضیحی در شرایط الگوریتمی خواهیم پرداخت.
ما با ارائه کوتاهی از مفهوم الگوریتم شروع خواهیم کرد. سپس روی دو مثال خاص با پستهای Feed و Stories تمرکز خواهیم کرد. در نهایت، خواهیم فهمید که چگونه الگوریتم را به نفع شما انجام دهیم.
مروری بر الگوریتم اینستاگرام
همانطور که احتمالا میدانید، یک الگوریتم به سادگی مجموعه ای از قوانین است که برای محاسبات یا فرآیندهای حل مسئله استفاده میشود. در زمینه رسانههای اجتماعی، بیش از همه به عنوان یک سازمان دهنده محتوا عمل میکند. به عبارت سادهتر، به شما امکان میدهد به جای یک آشفتگی تصادفی، محتوای اجتماعی را مشاهده کنید که احتمالاً از آن لذت خواهید برد و طبق گفته تیم توسعه دهندگان اینستاگرام، از ترتیب زمانی قبلی که در پلتفرم داشتیم نیز بهتر است و دریافت مشاوره اینستاگرام به شما به درک بهتر این موارد کمک شایانی خواهد کرد.
با این وجود، برخی از کاربران از زمان تغییر به الگوریتم جدید اینستاگرام در سال 2020 هنوز سردرگم هستند. ما فقط دو مثال معمولی را انتخاب میکنیم: پستهای فید و استوریها. هنگامی که متوجه شدیم که چگونه برای آنها کار میکند، میتوانیم تقریباً همان استدلال را برای بقیه (IGTV، Reels، صفحه کاوش و غیره) اعمال کنیم.
الگوریتم فید اینستاگرام
بیایید با اولین و قابل مشاهده ترین قسمت شروع کنیم که فید اینستاگرام است. هر زمان که برنامه را باز میکنید یا وارد حساب خود می شوید، صفحه اول را به عنوان یک صفحه خوش آمد گویی میبینید. الگوریتم اینستاگرام با به روز رسانی عکسها و فیلمهای نمایش داده شده، ماموریت خود را از همان جا آغاز میکند. شما دقیقاً در آن لحظه به نقطه ای از محتوایی که باید کشف کنید، میرسید. در اینجا معیارهای اصلی تعیین کننده ظاهر فید شما هستند:
اطلاعات پست: این اساساً تمام چیزی است که در مورد هر پست داده شده باید بدانید. این میتواند نوع پست (عکس یا ویدیو)، طول مدت آن (برای ویدیوها) یا زمان ارسال باشد. همچنین نشانههایی در مورد میزان محبوبیت آن (تعداد لایک) وجود دارد.
اطلاعات فعالیت: آن را بهعنوان فعالیت خودتان در اینستاگرام بدانید. این شامل انواع پستهای مورد علاقه شما و زمان صرف شده شما با آنها میشود، به عنوان مثال، تعداد دفعاتی که لایک کردهاید و کامنت گذاشتهاید.
اطلاعات تعامل: این یک ترکیب است. بر نگرش شما در مورد فعالیت یک پیج خاص تمرکز دارد. یک مثال معمولی زمانی است که شما با تمام یا بیشتر محتوای آنها تعامل دارید. مثلا بیشتر پستهای برند شما توسط یک کاربر به شدت دنبال شده و لایک دریافت میکند از این طریق درصد تعامل با کاربر بالا رفته و اینستاگرام با توجه به نوع برند برای کاربران دیگر با چنین سلیقه در اکسپلور آنها قرار میدهد، که ما البته به شما خرید لایک را به شما پیشنهاد میدهیم زیرا تا حد زیادی درصد تعامل با کاربران بیگانه را افزایش میدهد.
الگوریتم اینستاگرام تمام آن عناصر اطلاعات را جمع آوری میکند تا امتیاز مورد علاقه را به دست آورد. بنابراین محتوای موجود در فید شما بر اساس آن امتیاز طراحی و اولویت بندی میشود.
الگوریتم استوری اینستاگرام
اکنون که ایدهای در مورد اصل الگوریتمی داریم، بیایید ببینیم الگوریتم استوری اینستاگرام چگونه کار میکند. به جرات میتوان گفت که واقعاً با الگوریتم Feed تفاوتی ندارد. بنابراین بدیهی است که اولین استوریهایی که در صفحه خود میبینید مربوط به حسابهای مورد علاقه شما هستند.
به یاد داشته باشید، هرچه بیشتر با یک حساب ارتباط برقرار کنید یا به آن علاقه نشان دهید، سیستم بیشتر شما را به آن متصل میکند. منطق ساده… روی کاغذ. زیرا ممکن است متوجه شده باشید که پویایی واقعی در اینستاگرام کمی پیچیده تر از آن است.
آیا تا به حال بخشی از وقت آزاد خود را صرف تماشای داستانهایی از حسابهایی نکردهاید که رسما آنها را دنبال نمیکنید؟ از این گذشته، رسانههای اجتماعی با یک واگن یا محتوا همیشه به واگن دیگری منتهی میشود، قابل مقایسه هستند. در غیر این صورت، کل ایده یک شبکه بی معنی خواهد بود.
منظور ما این است که الگوریتم اینستاگرام توانایی محاسبات جهانی بیشتری را دارد. دائماً روی گسترش ارتباطات متقابل و ایجاد ارتباطات جدید کار میکند. این نیز به لطف دادههای جمع آوری شده از طریق Stories امکان پذیر شده است. الگوریتم موارد زیر را در نظر میگیرد:
- زمان تماشا:این تعیین میکند که آیا کاربر یک داستان را تا پایان تماشا کرده یا پس از چند ثانیه رد شده است. یعنی، اولین سطح علاقه.
- کلیک روی پروفایل: اگر داستان به اندازه کافی جذاب بود، کاربر ممکن است روی پروفایل کلیک کند تا درباره حساب بیشتر بداند. میتوانیم این مورد را سطح دوم علاقه بنامیم.
- پیام مستقیم (DM):کاربر هم داستان و هم سازنده آن را جالب دید که منجر به تعامل میشود. سطح سوم مورد علاقه است.
این الگوریتم از چند پارامتر دیگر برای ارزیابی عملکرد Stories استفاده میکند. افرادی که اعلانهای استوری را روشن میکنند یا استوریها را از حساب دیگری به اشتراک میگذارند، نشانههای خوبی هستند.
نحوه کنترل الگوریتم اینستاگرام
از عنوان تعجب نکنید درست است؛ میتوانید از الگوریتم IG نهایت استفاده را ببرید و عملکرد حساب خود را به طور سرسام آوری مشاهده کنید که ما در ترفندهای افزایش فالوور اینستاگرام توضیحات کاملی در این زمینه دادهایم. به شما مطمئناً در بخشهای قبلی مقاله دیدهاید که به هیچ وجه به مهارتهای ریاضی پیشرفته نیاز ندارد. نیازی به نگرانی در مورد نامرئی شدن یا گم شدن نیست. اگر الگوریتمهای اینستاگرام تغییر کردهاند، شما هم میتوانید. تنها چیزی که لازم است کمی انگیزه و تنظیم مجدد است.
DM های خود را هر روز بررسی کنید
ارسال در زمان مناسب یکی از عواملی است که میتواند الگوریتم اینستاگرام را تحت تاثیر قرار دهد. این به طور منطقی در مورد دسترسی به مخاطبان شما در زمانی است که آنها در دسترسترین هستند. آن را به عنوان ساعاتی درک کنید که آنها مشغول کار نیستند و بنابراین می توانند روی پستهای شما تمرکز کنند. گرایشها میتواند بسته به منطقه زمانی متفاوت باشد.
وقت شناس باشید
ارسال در زمان مناسب یکی از عواملی است که می تواند الگوریتم اینستاگرام را تحت تاثیر قرار دهد. این به طور منطقی در مورد دسترسی به مخاطبان شما در زمانی است که آنها در دسترس ترین هستند. آن را به عنوان ساعاتی درک کنید که آنها مشغول کار نیستند و بنابراین می توانند روی پست های شما تمرکز کنند. گرایش ها می تواند بسته به منطقه زمانی متفاوت باشد.
هشتگها را در روال اجتماعی خود ادغام کنید
هشتگ ها یکی از موارد نادری هستند که قدیمی نمیشوند. برعکس، آنها همچنان زبان مورد علاقه کاربران رسانههای اجتماعی هستند. بر اساس ترکیبهای هوشمند از چند کلمه و فرمول ساده، آنها میتوانند شما را وادار کنند در زمان کمتری چیزهای زیادی بگویید. برای ساختن نمونه های اصلی خود وقت بگذارید. به ما اعتماد کنید؛ هنوز هم یکی از بهترین راهها برای آگاه کردن مخاطبان در مورد انتظارات است.
میتواند آنها را وادار کند تا ماهیت محتوای شما را در یک چشم به هم زدن پیش بینی کنند و آیا لازم است یادآوری کنیم که الگوریتم به فرآیندهای تصمیم گیری اقتصادی علاقه دارد؟ هشتگهای کارآمد میتوانند تعاملات سریعتری و در نتیجه تعامل بیشتر ایجاد کنند.
1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید
به نظرتون واقعا اینستاگرام الگوریتم داره یا مارو مسخره کردن؟ چون یه پسرس تو اینستاگرام همش الگوریتم الگوریتم میکنه و خسته کرده مارو