معرفی ابزارهای آنالیز صفحه اینستاگرام

اینستاگرام با بیش از ۱٫۰۸میلیارد کاربر جزو محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است و نکته حائز اهمیت برای ما این است که قطعا در بین این تعداد کاربر، مخاطبان بالقوه‌ای هستند که می‌توانند تبدیل به مشتری شده یا پیغام شما را به باقی مشتریان بی‌خبر برساند؛ با توجه به همه‌گیر و سراسری بودن اینستاگرام، این شبکه اجتماعی می‌تواند اطلاعاتی در رابطه با کسب و کار شما از سراسر جهان به شما بدهد؛ همچنین با خرید فالوور اینستاگرام می‌توانید مشتریان بیشتری را اضافه و کسب و کار خود را رونق ببخشید.

حال بدون داشتن ابزارهای آنالیز اینستاگرام این حجم از اطلاعات به صورت بی‌نظم و پراکنده باقی خواهد ماند و نمی‌تواند برای پیشرفت کسب و کارتان مفید باشد.

در واقع آنالیز اینستاگرام مثل مارمالاد یا شکلات روی پنکیک است؛ بدون یکدیگر نمی‌توانند خوب باشند.

معرفی ابزارهای آنالیز صفحه اینستاگرام

با تجزیه و تحلیل داخلی شروع کنید

ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام فقط نمودارهای خوب و معیارهای پوچ نیستند. آن‌ها بهترین راه هستند برای اینکه بفهمید آیا وقت، انرژی و بودجه‌ای که برای این شبکه اجتماعی خرج می‌کنید ارزش دارد یا خیر.

Insight اینستاگرام چیست؟

Insight  ابزار تجزیه و تحلیل داخلی اینستاگرام برنامه‌ای رایگان، قابل فهم و در یک نگاه ساده است و نحوه عملکرد محتوای شما را در حال حاضر به شما نشان می دهد.

به طور کلی:

  • دموگرافیک مخاطبانتان را نشان می‌دهد (روی چه چیزی کلیک می‌کنند)
  • آمار دقیقی از پست‌ها (کدام پست‌ها لایک و کامنت بیشتری گرفته است)
  • تعداد بازدید از پروفایل
  • تعداد کلیک‌های وب‌سایت
  • اطلاعات جمعیتی مخاطبان (مانند شهرها و کشورها، دامنه سنی و جنسیت)

را به صورت کلی به شما نمایش می‌دهد که با توجه به این اطلاعات می‌توانید تقویم محتوایی بسازید تا بیشترین بازخورد را دریافت کنید؛ همچنین می‌توانید نگاه دقیقی بر تعداد فالوور خریده شده اینستاگرام خود داشته باشید.

ابزارهای جانبی آنالیز اینستاگرام

سایت‌ها و نرم‌افزارهای جانبی خارجی و داخلی زیادی برای آنالیز اینستاگرام وجود دارد و هرکدام به نحوی کمک می‌کند تا درک بهتر و عمیق‌تری از مخاطبان و مشتریان خود داشته باشید. در اینجا سعی کردیم تا بهترین و کاربردی‌ترین سایت‌های آنالیز اینستاگرام را معرفی کنیم.

  1. Analisa

analisa یک پلتفرم بازاریابی تأثیرگذار است که بر تجزیه و تحلیل اینستاگرام متمرکز است. analisa نه تنها تمام داده‌های مربوط به فعالیت اینستاگرام شما را در اختیار شما قرار می‌دهد، بلکه آن را برای درک بهتر با اعداد تحلیل می‌کند.

Analisa سرویس رایگانی است که بسیاری از داده‌های خام را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر بخواهید تجزیه و تحلیل عمیق انجام دهید، باید برنامه Premium آن‌ را خریداری کنید.

با آنالیزا می‌توانید دو نوع گزارش دریافت کنید. گزارشAccount  می‌تواند تجزیه و تحلیل عمیقی در مورد مشخصات و فعالیت تأثیرگذار به شما ارائه دهد، در حالی که از گزارش‌های Hashtag می‌توان برای نظارت بر فعالیت ها استفاده کرد.

  1. Quintly

Quintly چندین شبکه اجتماعی را پوشش می‌دهد. همراه با یک داشبورد استاندارد که می‌تواند با ویجت‌ها متناسب با نیاز شما سفارشی شود و معیارهای مورد نظر شما را نمایش دهد.

این ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام را برای فالوورها، پروفایل و رقبای شما، با آمار فالوورهای دقیق ارائه می‌دهد. شما می‌توانید محتوای اینستاگرام خود، تعاملات ایجاد شده از عکس‌ها و فیلم‌ها، و همچنین جزئیات را تجزیه و تحلیل کنید.

یک ابزار رایگان برای تجزیه و تحلیل فیس بوک و یک دوره آزمایشی رایگان ۱۴ روزه برای اینستاگرام دارد. سپس برنامه‌های پرداختی از ۱۲۹ یورو در ماه شروع می‌شود.

  1. Squarelovin

Squarelovinیک ابزار عمیق و تحسین برانگیز برای یک بستر تحلیلیِ رایگان است. معیارهای مربوط به پست‌های اخیر، رشد تجزیه و تحلیل ماهانه و تاریخچه ارسال‌های شما به سال، ماه، روز و ساعت را نشان می‌دهد.

برگه‌هایی وجود دارد که آمار تعامل با عکس‌های اینستاگرام شما را نشان می‌دهد، هم پست‌های متوسط ​​و هم پست‌های برتر و همچنین یک برگه بهینه سازی که بهترین و بدترین زمان ارسال را نشان می‌دهد.

شما می‌توانید حساب اینستاگرام خود را از داخل پلتفرم ایجاد، آلبوم عکس‌ها، لایک‌ها و کامنت سایر پست‌ها، را مدیریت کنید.

  1. Iconosquare

Iconosquare، ۱۴ روز نسخه آزمایشی رایگان از پلتفرم کامل خود ارائه می‌دهد. این اجازه را می‌دهد تا به تجزیه و تحلیل، و همچنین برخی دیگر از ویژگی‌های مفید و جالب دسترسی داشته باشید.

طیف گسترده‌ای از تجزیه و تحلیل در حال ارائه است، که با مروری بر فعالیت در هفت روز گذشته یا ماه گذشته آغاز می‌شود.

قسمتی از آن برای نمایش محتوا، توزیع، تراکم، استفاده از برچسب و فیلتر و موقعیت جرافیایی به کار می‌رود.

برگه بهینه سازی شامل زمان ارسال، متوسط ​​طول عمر رسانه، تأثیر برچسب و … فیلتر است. سرانجام، برای تجزیه و تحلیل یک برگه انجمن وجود دارد که جزئیات فالوورها و فالووینگ‌های شما را نشان می‌دهد.

علاوه بر تجزیه و تحلیل، تصاویر قابل اشتراک بر اساس داده‌های اینستاگرام خود، می‌توانید رسانه‌ها، لایک‌ها و فالوورهای خود را مشاهده کرده و کامنت‌ها را مدیریت کنید.

همچنین یک ویژگی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد از ۵۰ عکس اخیر خود یک کاور و یک ابزارک برای نمایش عکس‌های اینستاگرام خود در وب سایت خود ایجاد کنید.

  1. Union Metrics

Union Metrics یک ابزار بررسی رایگان حساب را شامل می‌شود، شامل ماه گذشته که این گزارش با استفاده از چند الگوریتم از بستر تجزیه و تحلیل داخلی آن‌ها تهیه شده است.

در حالی که گزارش دقیقاً جامع نیست، اما چند کار را به خوبی انجام می دهد.

تمرکز بر انتخاب چند پست برای مقایسه آن‌ها با میانگین شماست و به شما کمک می‌کند الگوها و مضامین را شناسایی کنید. شما می‌توانید هر ۲۴ ساعت گزارش را تازه کنید و به شما امکان می‌دهد عملکرد پست‌های جدید را در برابر میانگین بررسی کنید.

این گزارش همچنین به شما نشان می‌دهد که چند نفر با شما و فالوورهای برتر شما تعامل داشته‌اند.

زمان‌هایی که طی ماه گذشته ارسال کرده‌اید بر روی نمودار نشان داده می شود و بهترین روز و زمان ارسال نمایش داده می‌شود، از جمله جزئیات میزان بازدید بیشتری که این زمان نسبت به میانگین شما دریافت می‌کند خواهد بود.

هشتگ‌ها با همان رفتار، در نمودار پراکندگی رسم می‌شوند تا بیشترین لایک و کامنت را در هر پست مقایسه کنند. در خصوص هشتگ‌ها می‌توانید به مقاله”هشتگ در اینستاگرام چیست” سری بزنید.

حرف آخر

میزان تعامل اینستاگرام بین چهار تا دوازده برابر کانال‌های اجتماعی دیگر می‌باشد. برای استفاده بیشتر از آن، تجارت شما باید بر روی دو چیز تمرکز کند: تولید محتوا و تجزیه و تحلیل محتوا. هر دو این موارد دست به دست هم می‌دهند، تجزیه و تحلیل به بهبود دائمی فرآیند تولید محتوا کمک می‌کند که بهتر است با استفاده از ابزارهای Instagram موجود در بازار انجام شود.

این شبکه اجتماعی در مدت زمان کوتاهی تغییرات فاحشی داشته است در حالی که ابزارهای موجود در بازار وجود دارد تا شما را در این امر آماده نگه دارد. بسیاری از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام وجود دارد که می‌تواند در زمینه های پیشرفت شما متمرکز شود و در صورت لزوم، می توانید با ترکیبی از ابزار تجزیه و تحلیل پرداخت شده و رایگان اینستاگرام از موارد ذکر شده در بالا استفاده کنید برای آنالیز بهتر و دقیقتر می‌توانید از مشاور اینستاگرام سایت نیک فالوور کمک بگیرید.