چگونه وارد اکسپلور اینستاگرام شویم؟

چگونه وارد اکسپلور اینستاگرام شویم؟

در این محتوا در ابتدا می‌خواهیم که بدانیم اکسپلور اینستاگرام چیست و کجاست؟ سپس در ارتباط با اهمیت آن می‌گوییم و در آخر از راه‌های ورود به اکسپلور اینستاگرام صحبت می‌کنیم. زیرا همانطور که می دانید ما نیک فالوور، آموزش های اینستاگرام رایگانی را برای همراهان خود آماده می کنیم که از آنها استفاده کنند. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت اکسپلور در اینستاگرام

اکسپلور در اینستاگرام

اگر بخواهیم کسب و کار خود را گسترش بدهیم و یا بخواهیم که بهتر و بیش تر در شبکه ی مجازی اینستاگرام دیده شویم، پست های ما باید وارد اکسپلورر اینستاگرام شوند. در واقع اکسپلورر بسیار به رشد کسب و کار مجازی و فیزیکی شما کمک می کند. چرا که با ورود پست های پیج شما به اکسپلور اینستاگرام، کسانی می توانند پست های شما را ببینند که فکرش را هم نمی توانید بکنید. این در حالی است که خود اینستاگرام به پیج هایی که وارد اکسپلور می شوند، اعتبار بیش تری می دهد.

همچنین با خرید ویو اینستاگرام نیز میتوانید در دیده شدن بیشتر پیج خود کمک کنید.

اکسپلور در اینستاگرام چیست

اکسپلور در اینستاگرام چیست

اکسپلور اینستاگرام یا همان explore اینستاگرام قسمتی از اینستاگرام می باشد که بسیاری از کاربران روزانه به آن سر می زنند. در این قسمت پست های پیج هایی قرار دارد که هیچ ارتباطی به فالوور یا فالوینگ های طرف مقابل ندارد. به این معنا که لزومی ندارد پست هایی که در اکسپلور اینستاگرام یک کاربر قرار می گیرند لزوماً پست های پیج هایی باشند که آن کاربر فالو داشته است. در نتیجه اگر شما می خواهید پست های پیج تان در معرض دید کسانی قرار بگیرد که حتی فالوور شما نیستند، راه حل شما همین می باشد.

اینستاگرام مانند سایر شبکه‌های مجازی در تلاش است که عمل و عکس و العمل‌های کاربرهای خود را از طریق الگوریتم های مختلف شناسایی کند.  در نتیجه اکسپلور اینستاگرام نیز از دارا بودن این الگوریتم بی بهره نمی باشد. یعنی در قسمت خانه یا home شما محتوای پیج هایی که فالو دارید نشان داده می شود. در قسمت اکسپلور نیز محتواهایی که طبق الگوریتم اینستاگرام رشد بهتری داشته اند و متناسب با سلیقه ی شما بوده اند، قرار می گیرند.

اکسپلور در اینستاگرام کجاست ؟

اکسپلور در اینستاگرام کجاست ؟

اگر خوب به نرم افزار اینستاگرام دقت کنید اکسپلورر اینستاگرام در قسمت ذره بین آن قرار گرفته است. طبق تعریف خود اینستاگرام این بخشی از اپلیکیشن است که محتواهایی را نشان شما می دهد که حس می کند می تواند برای شما جالب باشد. این که اینستاگرام از کجا متوجه می شود که شما به چه چیزی علاقه دارید به همان بحث قسمت قبل مربوط می شود. چرا که الگوریتم های اینستاگرام مدام در پی یافتن سلیقه ی کاربر می باشند. در واقع سعی اینستاگرام بر آن است که محتوای مورد علاقه شما را بیش تر به شما نشان دهد. با این کار شما زمان بیش تری را در اپلیکیشن اینستاگرام صرف خواهید کرد. این افزایش زمان به معنای برد و پیروزی برای آن اپلیکیشن می باشد.

بیشتر بخوانید:

اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

رفتن به اکسپلورر اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام در خصوص اکسپلور اینستاگرام به این گونه عمل می کند که تلاش می کند در ابتدا سلیقه ی شما را بشناسد. حال چگونه به دنبال تشخیص سلیقه ی شما می رود؟ از طریق های زیر:

  • پست هایی که لایک کرده اید.
  • پست هایی که شما کامنت گذاشته اید.
  • پست هایی که ذخیره کرده اید.
  • هشتگ هایی که جست و جو می کنید یا فالو دارید.
  • افرادی که شما آن ها را فالو می کنید.
  • فیلم هایی که تماشا می کنید.

به عنوان مثال می توان گفت اگر اینستاگرام مشاهده کند شما پیج های ورزشی زیادی دنبال می کنید به شما پست های ورزشی بیش تری نشان می دهد. یا اگر متوجه شود شما ویدئوهای فیلم خاصی را دنبال می کنید از آن فیلم بیش تر به شما نمایش می دهد.

چه سنجشی برای چیدمان اکسپلور اینستاگرام وجود دارد؟

از سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید این می باشد که ترتیب و اولویت هر ویدئو در اکسپلور اینستاگرام چگونه تعیین و مشخص می شود. یک سری معیار در این جهت وجود دارند که شامل موارد زیر می شوند:

پست هایی که در گذشته لایک یا ذخیره کرده اید:

از مهم ترین معیار های اینستاگرام محتوای پست هایی است که شما قبلاً آن ها را قبلاً لایک یا سیو کرده اید. چرا که این پست ها بیش تر از هر چیز سلیقه ی شما را برای الگوریتم های اینستاگرام مشخص و معین می کند.

پست هایی که بسیار دیده شده اند:

از دیگر معیار های الگوریتم اینستاگرام، پست ها و محتواهایی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. این مورد توجه قرار گرفتن شامل لایک شدن، کامنت گذاشتن و سیو شدن پست ها می باشد.

پیج هایی که آن ها را فالو دارید:

واضح است که شما صفحه ای را به زور دنبال نمی کنید. این دنبال کردن از سر علاقه به محتواهای آن پیج می آید. در نتیجه اگر شما پیج آشپزی را دنبال کنید مشخص که به محتوای آشپزی علاقه مند هستید.

پست ها و محتواهایی که با دوستان تان به اشتراک می گذارید:

در این مورد هم مانند مورد های قبلی مشخص است که شما پست ها و محتوا هایی را بین دوستان تان به اشتراک می گذارید که خود به آن موضوع علاقه دارید یا آن موضوع برای شما جالب است. پس از طریق همین پست ها و محتوا های به اشتراک گذاشته شده نیز می توان بخشی از سلیقه ی شما را تشخیص داد.

موقعیت مکانی شما:

بیش ترین تأثیر را بر روی چیدمان صفحه اکسپلور اینستاگرام همین موقعیت مکانی و جغرافیایی می گذارد. چرا که قطعاً عامل های فرهنگ و زبان و سنت نقش بسیار مهمی در شکل گیری سلیقه ی شما دارند. برای مثال هر چقدر هم که یک پست مرتبط با کشور ایتالیا لایک بخورد و تعامل بالایی داشته باشد باز هم احتمال مورد پسند واقع شدنش توسط فرهنگ و سنت ایرانی کم تر می باشد.

چه کارهایی باید برای ورود به اکسپلور اینستاگرام انجام داد؟

آموزش اکسپلور در اینستاگرام

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که « چیکار کنم پستم بره تو اکسپلور ؟». جهت آن که پست های شما در اکسپلور اینستاگرام دیده شوند و شما از این طریق بتوانید تعاملات پیج خود را بالا ببرید می توانید از راه کار های زیر استفاده کنید:

مارکت نهایی خود را به طور کامل بشناسید:

همان طور که صحبت کردیم اینستاگرام مدام در حال پیدا کردن علایق کاربران خود می باشد. در نتیجه پست های اکسپلور هر فرد بر اساس علایق او مرتب می شوند. حال سعی شما باید بر این گونه باشد که محتواهایی تولید کنید که مناسب علاقه مندان حوزه ی شما می باشد. به زبان دیگر شما باید مارکت خود را به خوبی بشناسید. تمام سعی خود را در راستای رشد کسب و کارتان در آن مارکت بگذارید

. به این فکر کنید که یک نفر علاقه مند به حوزه ی شما در حال مشاهده ی پیج شما می باشد. به نظر شما او ترجیح می دهد که در صفحه ی شما چه چیزی را ببیند ؟ آیا پیج شما شامل محتوایی هست که او به دنبالش است ؟ در ضمن لحن و طرز بیان محتوای خود را متناسب با کاربر مارکت خود تنظیم کنید. به گرافیک محتوای خود دقت کنید. آیا این نوع از گرافیک با روحیه ی کاربرهای هدف سازگاری دارد؟ در آخر به کپشن نویسی خود نیز دقت داشته باشید. همه ی این موارد باید متناسب با مارکت نهایی و شخصیت علاقه مندان به آن مارکت باشد. مقاله کپشن خوب در اینستاگرام را مطالعه کنید.

محتواهایی مانند Reels استفاده کنید:

اگر می خواهید وارد اکسپلور اینستاگرام شوید بهتر است که محتوایی بر فرمت ریلز استفاده کنید. تجربه ی اخیر نشان داده شده است که اینستاگرام همه جوره از محتوای ریلز حمایت می کند. در ضمن این گونه تولید محتوا نزد مخاطبان بسیار محبوب شده است. اگر هنوز به تولید محتوای ریلز دسترسی ندارید بهتر است که اینستاگرام خود را آپدیت کنید.

به زمان انتشار پست های خود دقت کنید:

بله زمان انتشار پست هم بر روی وارد شدن پست داخل اکسپلور اینستاگرام تأثیر گذار است. جهت رعایت این نکته نیز باید مخاطب هدف خود را بشناسید. بیش تر آن ها در چه تایم زونی قرار دارند؟ بیش ترین زمانی که در آن تایم زون به اینستاگرام سر می زنند چه ساعاتی می باشد؟ پس از آگاهی از این سوالات تلاش کنید پست های خود را در ساعاتی که به دست آوردید ، بگذارید. این کار باعث می شود محتوا سریع تر و بهتر دیده شود. نتیجه ی این سریع تر دیده شدن ورود بهتر شما به اکسپلور اینستاگرام می باشد.

محتوای خوب تولید کنید:

این موضوع که جهت ورود به اکسپلور اینستاگرام باید محتوای خوب تولید کنید ، بدیهی است. همین موضوع با وجود بدیهی بودن باز هم نکته ی اصلی و شرط کلیدی برای ورود پست های شما به اکسپلور می باشد. اگر دقت کنید روزانه تعداد محتواهای بسیار زیادی در اینستاگرام تولید می شوند. آیا همه ی این محتواها به اکسپلور می رسند؟ واضح است که جواب خیر می باشد. تنها محتواهایی به اکسپلور راه می یابند که از کیفیت لازم برخوردار باشند.

توجه داشته باشید که اگر ابتدای فعالیت خود در جهت تولید محتوا هستید انتظار لایک و کامنت زیادی نداشته باشید. در این موقعیت می توانید میزان اشتراک گذاری و تعداد ذخیره ی پست ها را نگاه کنید. از روی همین دو مورد می توانید تا حد زیادی متوجه شوید که آیا محتوای شما از کیفیت لازم برخوردار است یا خیر؟ مخاطبان صفحه ی شما هر چند هم که کم باشند اگر به محتوای شما علاقه داشته باشند چنین واکنش هایی مثل ذخیره یا اشتراک گذاری را انجام می دهند. پس نتیجه ی نهایی آن می باشد که تلاش همه جانبه شما باید جهت تولید محتوای با کیفیت باشد. اگر می خواهید از طریق گوشی تلفن همراه محتوای با کیفیت تولید کنید می توانید از اپلیکیشن های مختلفی نیز استفاده نمایید.

خدمات دیده شدن پست:

با اینفلوئنسر ها تعامل کنید:

همان طور که مشاهده می کنید تعداد اینفلوئنسر ها روزانه در حال افزایش می باشد. جالب است که با وجود افزایش تعداد اینفلوئنسر ها باز هم سطح انگیجمنت در پیج هایشان بالا می باشد. شما به چه نیاز دارید؟ همین سطح تعامل بالا. در نتیجه در وهله ی اول می توانید با اینفلوئنسر ها در ارتباط باشید. آن ها را در پست ها و استوری های خود تگ کنید. در قدم بعدی می توانید تبلیغات خود را به آن ها بسپارید. به عنوان مثال اگر محصولی تولید می کنید ، چند نمونه ی رایگان آن را برایشان بفرستید.

بسیار دقت داشته باشید که با اینفلوئنسری در ارتباط باشید که مرتبط با حوزه ی کاری شما و بازار هدف تان باشد. چرا که شما به دنبال کاربرانی علاقه مند به حوزه ی کاری خود هستید. به عنوان مثال فرض کنید حوزه ی کاری شما آشپزی می باشد. در این حال اگر با اینفلوئنسری در حوزه ی بیوتی و میکاپ تعامل داشته باشید نباید انتظار داشته باشید که تأثیر چشم گیری در میزان تعاملات شما بگذارد.

در جهت تقلب کردن در الگوریتم اینستاگرام تلاشی نکنید:

از نکات کلیدی دیگر برای ورود پست هایتان به اکسپلور اینستاگرام ، حرکت کردن در جهت الگوریتم های این شبکه ی مجازی می باشد. مثلاً یک سری از ادمین های پیج ها هستند که فکر می کنند با خرید فالوور اینستاگرام می توانند تعاملات خود را بالا ببرند. این تصور بسیار درست است اما کامل نمی باشد. ممکن است که در کوتاه مدت سودی داشته باشد اما در بلند مدت باید با تولید محتوای خوب پیج را بزرگ کنید. پس از خرید فالوور باید محتوای خود را هم اصولی تولید کنید.

به تجزیه و تحلیل ها دقت داشته باشید:

از ابزاری مانند Insight که برای خود شرکت اینستاگرام است استفاده نمایید. این ابزار جهت تجزیه و تحلیل میزان تعاملات و مشارکت های صفحه ی شما طراحی شده است. در واقع به شما نشان می دهد که در مسیر درستی قرار گرفته اید یا خیر. شما به صورت پیوسته باید مشاهده کنید که در کجای راه قرار گرفته اید. اگر راه درست است که آن را ادامه دهید. اگر هم راه را درست نمی روید به دنبال راه حل و منشاء مسئله باشید. پس توصیه ی نهایی ما به شما بررسی و تجزیه و تحلیل راهی است که در نیمه ی مسیر آن قرار گرفته اید.

2 دیدگاه

  1. مرتضی گفت:

    سلام وقت بخیر
    ریلز بهتره بزاریم بریم اکسپلورر یا تصاویر اسلایدی؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • aminniknasrian گفت:

      سلام وقت بخیر
      مسلما ریلز این روزها بازدید عالی رو از طریق اکسپلورر بهتون میده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *