هشتگ در اینستاگرام چیست

در این بخش از آموزش اینستاگرام قصد داریم تا ببینیم هشتگ در اینستاگرام چیست و کاربرد های آن چه می باشد. برچسبی است که موضوعات خاص و پست ها را در شبکه های اجتماعی تفکیک می کند. همچنین نماد آن نیز # می باشد. اگر دقت کرده باشید در قسمت سرچ اینستاگرام یک بخش وجود دارد که میتوان در آن تگ ها را نیز جستجو کرد. به عنوان مثال شما سرچ کردن کلمه ی لباس میتوانید لباس های گوناگونی را در این هشتگ ها مشاهده کنید.

تا اینجای کار فهمیدیم که هشتگ ها چه هستند و یک تعریف ساده و ابتدایی برای آن ارائه کردیم. از این به بعد قصد داریم تا کاربرد آن و چگونگی استفاده از آن را برای شما بازگو کنیم. بعد از خرید فالوور اینستاگرام ایرانی مهم است که محتوای پیج را نیز مدیریت کنید. زیرا مهمترین بخش ها محتوای استفاده شده در اکانت شما است. شما ۱۰ هزار فالوور واقعی نیز داشته باشید، با نداشتن محوای کاربرد پسند نمیتوانید موفقیت شوید. پس بحث تولید محتوا در اینستاگرام یک بحث داغ و مهم است.

هشتگ در اینستاگرام

کاربرد hashtag در اینستاگرام

مهمترین کاربرد این ویژگی منحصر به فرد در شبکه های اجتماعی بیشتر دیده شدن و کسب رتبه ی بهتر است. اگر در قسمت هشتگ های اینستاگرام دقت کنید مشاهده می کنید که دو بخش به عنوان recent و top دارد. بخش recent یعنی اینکه پست های جدیدی که این هشتگ را استفاده کرده اند مشاهده می توانید کنید. اما بخش top مهمترین بخش آن است. شما هنگامی که در این بخش قرار گیرید می توانید بازدید فوق العاده نیز کسب کنید. برای top شدن در این بخش شما باید حتما خرید لایک اینستاگرام را انجام دهید. زیرا اگر دقت کنید اکثر پست هایی که در آن قرار گرفته اند لایک ها و کامنت های بالایی دارند.

پس از قرار گرفتن در این بخش سیر مخاطب است که به پیج شما سرازیر می شود. زیرا با این کار دقیقا شما مخاطب هدف خود را پیدا می کنید. اما توجه کنید که رقابت در این بخش بسیار سخت است. زیرا همه ی کاربران مانند شما می خواهند در این بخش دیده شوند به همین دلیل هزینه های زیادی برای آن خواهند کرد. پس بهترین راه استفاده از هشتگ های ترکیبی است که در مطالب قبلی به آن به طور مفصل پرداختیم. به طور کلی هشتگ در اینستاگرام یک نعمت فوق العاده است که باید طرز استفاده از آن را حتما بلد باشید.

استفاده از هشتگ در اینستاگرام

قبل از هر چیز به شما این را بگویم که حتما و حتما برای همه ی پست هایتان از هشتگ استفاده کنید. اگر تا الان استفاده نمی کرید اشتباه بزرگی را مرتکب شده اید. زیرا یک بخش مهم از بازدید اینستاگرام را از دست داده اید. قبل از استفاده از هشتگ بدانید که پیجتان باید حتما پابلیک یا عمومی باشد. اگر اکانت شما قفل باشد به هیچ عنوان پست شما در هشتگ ها دیده نمی شود. پس این نکته را نیز دقت کنید. سعی کنید بین ۷ تا ۹ هشتگ استفاده کنید در هر پست که با موضوع پست هماهنگ باشد. در مطالب قبلی عرض کردیم که وقتی شما از بهترین سایت خرید فالوور اینستاگرام هم خرید کنید اما نکات را رعایت نکنید فایده ندارد.

هوش صنوعی اینستاگرام بسیار قدرتمند تر از آن است که شما فکرش را می کنید. پس برای پست هایی که قرار می دهید به صرف آنکه فلان هشتگ پر بازدید است از آن استفاده نکنید. مثلا اگر موضوع پست شما درباره لباس است از هشتگ پر بازدید مثل آرایش استفاده نکنید. از هشتگ های مرتبط مثل خرید لباس و فروشگاه اینترنتی و از قبیل هشتگ ها در اینستاگرام استفاده کنید. اشتباه بسیاری از کاربران نیز این مورد است که بسیار ما تذکر می دهیم اما هیچ کس رعایت نمی کند. حتما کپشن در پست هایتان بنویسید. زیرا نداشتن کپشن خوب در اینستاگرام و استفاده از هشتگ یک کار بیهوده و غیر منطقی محسوب می شود.

عواقب هشتگ نادرست

هنگامی که شما هشتگی را برای پست خود استفاده می کنید قصد دیده شدن بیشتر آن را دارید. پس باید هشتگی را استفاده کنید که به پست شما مربوط باشد. هشتگ اشتباه در اینستاگرام باعث اسپم شناخته شدن پیج شما می شود. زیرا همانطور که گفتیم هوش مصنوعی اینستاگرام بسیار پیشرفته است. از این رو در استفاده مکرر از هشتگ نادرست پیج شما شادوبن که می شود هیچ، در برخی موارد دیسیبل نیز خواهید شد. پس سعی کنید از تگ های مربوط پست خود استفاده کنید.

به جز این موارد در برندینگ شما نیز تاثیر منفی می گذارد. مخاطب با دیدن هشتگ های غلط و نامربوط درمیباید که شما به انگیزه ی دیده شدن در اینستاگرام حضور پیدا کردید به همین خاطر سعی می کند دیگر پیج شما را مشاهده نکند. سعی کنید با مخاطب همراه باشید و در راستای علایق آنها قدم بردارید. به عنوان مثال برخی هنگام خرید فالوور اینستاگرام فقط به دنبال اینکه هستند که بعد از آن دیده شوند. خیر شما باید مخاطب خود را بشناسید و برای او مطلب تولید کنید. فالوور ها شما را برای مطلابتان دنبال می کنند نه آنکه شما بخواهید چیزی را به آنها تحمیل کنید. پس به این نکته حتما دقت لازم و کافی را داشته باشید.

هشتگ و رفتن به اکسپلور

شاید باور نکنید ولی این ویژگی باعث می شود شما در اکسپلور نیز دیده شوید. زیرا طبق گفته متخصصین اینستاگرام بر طبق یک الگوریتم منحصر به فردی چیده می شود. یکی از این اولیت ها hashtag می باشد. پس استفاده درست و به جا از آن میتواند پیج شما را زیر و رو کند. این را نیز دقت کنید حتما و حتما در همه ی پست هایتان از این ویژگی استفاده کنید و برای همه ی آنها خرید لایک اینستاگرام نیز انجام دهید. زیرا باعث بیشتر دیده شدن پست شما می شود. سعی کنید مقاله قبلی ما را نیز مطالعه کنید تا بدانید استفاده درست از آن نیز چگونه است.

شما با استفاده از این ویژگی با یک تیر دو نشان می زنید. هم امکانات را فراهم می کنید در این ویژگی منحصر به فرد دیده شوید و هم اینکه باعث می شوید در اکسپلور نیز راه پیدا کنید. ما برای پیج خودمان با تولید محتوای مناسب توانستیم به بازدید ۲ میلیون ویو برای ویدئو ها با ۱۰۰کا فالوور دست پیدا کنیم. زیرا اعتقاد داریم برخی ریزه کاری ها است که باعث می شود یک پیج بزرگ و کوچک شود. باز هم تاکید می کنیم از کلمات مرتبط استفاده کنید تا مخاطبان مجذوب پست های شما شوند. به عنوان مثال کلمه ی ایران بازدید بسیار بالایی دارد ولی رتبه گرفتن در آن بسیار سخت است. از این رو سعی کنید تا لایک های بالای ۱۰کا ندارید از این کلمه استفاده نکنید.

نتیجه گیری

در این مقاله به ویژگی های مهم هشتگ در اینستاگرام اشاره کردیم و فهمیدیم که چقدر این ویژگی کاربردی است. به همین دلیل فهمیدیم که حتما باید آن را در پست هایمان حدالامکان استاده کنیم. اما در زیر به نکات کلی مجدد اشاره می کنیم که یک چک لیست مناسب برای استفاده از آن داشته باشید.

  • بیش تر از ۷ تا ۹ استفاده نکنیم.
  • حتما پستمان کپشن داشته باشد و از hashtag خالی استفاده نکنیم.
  • بعد از پست گذاشتن لایک بخریم.
  • موارد مهم در متن پشن را هشتگ گذاری کنیم.

امیدواریم با مطالعه این مطلب که حاصل تیم تحریره نیک فالوور است لذت برده باشید و با رعایت کردن آن بتوانید یک پیج خوب داشته باشید. موفق باشید.