هشتگ در اینستاگرام چیست

در این بخش از آموزش اینستاگرام قصد داریم تا ببینیم هشتگ در اینستاگرام چیست، بر طبق آمار پست‌های اینستاگرام که دارای حداقل یک هشتگ هستند، میزان دیده شدن آن‌ها ۱۲،۶ درصد بیشتر است و می‌تواند جذب مخاطب کند. اگر شما استفاده صحیح از هشتگ را به خوبی بدانید، با خرید فالوور ایرانی اینستاگرام از نیک فالوور می‌توانید به تعداد فالوور اینستاگرام مد نظرتان برسید.
به لطف هشتگ‌ها بازدید مخاطبان از صفحه شما بیشتر شده و می‌توانید فالوورهای بیشتری جذب کنید. با استفاده از هشتگ‌‌های مناسب و مرتبط با موضوع کاری خود، می‌توانید افرادی که به حوزه کاری شما علاقمند هستند را جذب کنید.
همچنین میزان تعامل افراد با پست‌های شما و میزان اعتبار و اعتماد فالوورها، افزایش می‌یابد. اما نباید بدون داشتن یک استراتژی حساب شده، از هشتگ‌ها به صورت بی‌رویه استفاده کنید. زیرا اگر با یک استراتژی حساب شده کار نکنید، قطعاً نتیجه عکس خواهید گرفت. در این مقاله سعی می‌کنیم در مورد کلیت هشتگ‌های اینستاگرام و استفاده از آن‌ها را توضیح دهیم.

هشتگ در اینستاگرام

تگ در اینستاگرام چه نقشی دارد و کاربرد های آن چیست؟

هشتگ در اینستاگرام برچسبی است که موضوعات خاص و پست‌ها را در شبکه‌های اجتماعی تفکیک و نماد آن نیز # می‌باشد. اگر دقت کرده باشید در قسمت سرچ اینستاگرام بخشی وجود دارد که میتوان در آن تگ‌ها را نیز جستجو کرد. به عنوان مثال با سرچ کردن کلمه‌ی لباس میتوانید لباس‌های گوناگونی را در این هشتگ‌ها مشاهده کنید.

تا اینجای کار فهمیدیم که هشتگ‌ها چه هستند و یک تعریف ساده و ابتدایی برای آن ارائه کردیم. از این به بعد قصد داریم تا کاربرد آن و چگونگی استفاده از آن را برای شما بازگو کنیم. بعد از خرید فالوور اینستاگرام ایرانی مهم است که محتوای پیج را نیز مدیریت کنید. زیرا مهمترین بخش ها محتوای استفاده شده در اکانت شما است. حتی اگر شما ۱۰ هزار فالوور واقعی نیز داشته باشید، با نداشتن محتوای کاربرد پسند نمیتوانید موفق شوید. پس بحث تولید محتوا در اینستاگرام یک بحث داغ و مهم است.

کاربرد هشتگ در اینستاگرام

مهمترین کاربرد این ویژگی منحصر به فرد در شبکه‌های اجتماعی بیشتر دیده شدن و کسب رتبه‌ی بهتر است. اگر در قسمت هشتگ‌های اینستاگرام دقت کنید مشاهده خواهید کرد که دو بخش به عنوان recent و top دارد. بخش recent یعنی اینکه پست‌های جدیدی که این هشتگ را استفاده کرده‌اند و بخش top که مهمترین بخش آن است. شما هنگامی که در این بخش قرار بگیرید می‌توانید بازدید فوق العاده زیادی کسب کنید. برای top شدن در این بخش شما باید حتما خرید لایک اینستاگرام را انجام دهید. زیرا اگر دقت کنید اکثر پست‌هایی که در آن قرار گرفته‌اند لایک‌ها و کامنت‌های بالایی دارند.

پس از قرار گرفتن در این بخش مخاطبان زیادی به صفحه شما سرازیر می‌شوند. با این کار دقیقا شما مخاطب هدف خود را پیدا می‌کنید. اما توجه کنید که رقابت در این بخش بسیار سخت است. زیرا همه‌ی کاربران مانند شما می‌خواهند در این بخش دیده شوند به همین دلیل هزینه‌های زیادی خواهند کرد. پس بهترین راه استفاده از هشتگ‌های ترکیبی است. به طور کلی هشتگ در اینستاگرام یک نعمت است که باید طرز استفاده از آن را بلد باشید.

چرا هشتگ‌های اینستاگرام مهم هستند؟

از هشتگ‌های اینستاگرام به منظور مرتب سازی اینستاگرام استفاده می‌شود. میزان عکس‌هایی که در طول روز، در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شود حدود ۹۵ میلیون است. بنابراین ارائه محتوای درست به افرادی که به کار شما علاقه‌مند هستند بسیار سخت است. در واقع هدف اصلی استفاده از هشتگ اینستاگرام، دسته‌بندی پست‌های شما است، تا فالوورهای هدف بتوانند به راحتی به پست‌های شما دسترسی داشته باشند.

استفاده درست از هشتگ در اینستاگرام

قبل از هر چیز به شما این را بگویم که حتما برای همه ی پست‌هایتان از هشتگ استفاده کنید. اگر تا الان استفاده نمی‌کردید هنوز دیر نشده. ولی یک بخش مهم از بازدید اینستاگرام را از دست داده‌اید. قبل از استفاده از هشتگ بدانید که پیجتان باید حتما پابلیک یا عمومی باشد. اگر اکانت شما قفل باشد به هیچ عنوان پست شما در هشتگ‌ها دیده نمی‌شود. پس این نکته را نیز دقت کنید. سعی کنید بین ۷ تا ۹ هشتگ استفاده کنید در هر پست که با موضوع پست هماهنگ باشد. در مطالب قبلی عرض کردیم که وقتی شما از بهترین سایت خرید فالوور اینستاگرام هم خرید کنید برای بهتر شدن بازدید پست‌ها و رفتن به اکسپلور باید از هشتگ‌ها استفاده کنید.

هوش مصنوعی اینستاگرام بسیار قدرتمند‌تر از آن است که شما فکرش را می‌کنید. پس برای پست‌هایی که قرار می‌دهید به صرف آنکه فلان هشتگ پر بازدید است از آن استفاده نکنید. مثلا اگر موضوع پست شما درباره لباس است از هشتگ پر بازدید مثل آرایش استفاده نکنید. از هشتگ‌های مرتبط مثل خرید لباس و فروشگاه اینترنتی و از قبیل هشتگ‌ها در اینستاگرام استفاده کنید. حتما کپشن در پست‌هایتان بنویسید. زیرا نداشتن کپشن خوب در اینستاگرام و استفاده از هشتگ یک کار بیهوده و غیر منطقی محسوب می‌شود. برای نوشتن کپشن می‌توانید به مقاله “کپشن خوب در اینستاگرام” مراجعه کنید.

عواقب هشتگ نادرست

همانطور که گفتیم هوش مصنوعی اینستاگرام بسیار پیشرفته است هنگامی که شما هشتگی را برای پست خود استفاده می‌کنید قصد دیده شدن بیشتر آن را دارید. پس باید هشتگی را استفاده کنید که به پست شما مربوط باشد. هشتگ اشتباه در اینستاگرام باعث اسپم شناخته شدن پیج شما خواهد شد. از این رو در استفاده مکرر از هشتگ نادرست پیج شما شادوبن که می شود هیچ، در برخی موارد دیسیبل نیز خواهید شد. پس سعی کنید از تگ‌های مربوط پست خود استفاده کنید.

به جز این موارد در برندینگ شما نیز تاثیر منفی می‌گذارد. مخاطب با دیدن هشتگ‌های غلط و نامربوط درمیباید که شما به انگیزه‌ی دیده شدن در اینستاگرام حضور پیدا کردید به همین خاطر سعی می‌کند دیگر پیج شما را مشاهده نکند. سعی کنید با مخاطب همراه باشید و در راستای علایق آن‌ها قدم بردارید. به عنوان مثال برخی هنگام خرید فالوور اینستاگرام فقط به دنبال اینکه هستند که بعد از آن دیده شوند. خیر شما باید مخاطب خود را بشناسید و برای او محتوا تولید کنید. فالووها شما را برای محتوای جذاب دنبال می‌کنند نه آنکه شما بخواهید چیزی را به آن‌ها تحمیل کنید.

راهنمای استفاده از هشتگ و رفتن به اکسپلور

شاید باور نکنید ولی این ویژگی باعث می‌شود شما در اکسپلور نیز دیده شوید. طبق گفته متخصصین اینستاگرام بر طبق یک الگوریتم منحصر به فردی چیده می‌شود که یکی از این اولیت‌ها استفاده درست از هشتگ می‌باشد. این را نیز دقت کنید حتما در همه ی پست هایتان از هشتگ استفاده کنید و برای همه‌ی آن‌ها خرید لایک اینستاگرام نیز انجام دهید. زیرا باعث بیشتر دیده شدن پست شما خواهد شد. سعی کنید مقاله قبلی ما را نیز مطالعه کنید تا بدانید استفاده درست از آن نیز چگونه است.

ما برای پیج خودمان با تولید محتوای مناسب توانستیم به بازدید ۲ میلیون ویو برای ویدئوها با ۱۰۰کا فالوور دست پیدا کنیم. زیرا اعتقاد داریم برخی ریزه‌کاری‌ها است که باعث می‌شود یک پیج بزرگ و کوچک شود. باز هم تاکید می‌کنیم از کلمات مرتبط استفاده کنید تا مخاطبان مجذوب پست‌های شما شوند. به عنوان مثال کلمه‌ی ایران بازدید بسیار بالایی دارد ولی رتبه گرفتن در آن بسیار سخت است. از این رو سعی کنید تا زمانی که لایک‌های بالای ۱۰کا ندارید از این کلمه استفاده نکنید.

سازماندهی هشتگ های اینستاگرام

با استفاده از ابزارهای تحلیلی اینستاگرام مارکتینگ یا اکسل، می‌توانید یک سیستم هشتگ موفق و کارآمد داشته باشید. یکی از مواردی که در استفاده از اکسل باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید به صورت دستی هشتگ‌های ایسنتاگرام مورد استفاده خود را بررسی کنید. با مرور زمان شما رابطه بین هشتگ‌های اینستاگرام و پست‌های محبوب خود را می‌فهمید و می‌توانید به راحتی تصمیم بگیرید که از کدام هشتگ استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

در رابطه ابزارهای آنالیز و تحلیل اینستاگرام می‌توانید به مقاله ” معرفی ابزارهای آنالیز صفحه اینستاگرام “مراجعه کنید.

استفاده از عدد جادویی

منظور از عدد جادویی چیست؟ درست حدس زده‌اید میزان هشتگ‌های استفاده شده توسط برندها، عدد جادویی می‌گویند. هر کدام از برندها تقریباً به صورت روزانه از هفت هشتگ یا کمتر استفاده می‌کنند. اما این به این معنی نیست که همه باید از این مقدار هشتگ استفاده کنند. به عنوان مثال وب سایت HubSpot از ۲۰ هشتگ در پست‌های خود استفاده می‌کند.

حال شما برای اینکه بدانید عدد جادویی شما چند است باید امتحان کنید. باید آزمون و خطا انجام دهید تا بدانید که چه تعداد هشتگ برای برند شما خوب عمل می‌کند.

محدود کردن هشتگ‌های اینستاگرام

یک نکته مهم دیگر اینکه استفاده از هشتگ‌های خاص رقابت را محدود می‌کند و هشتگ‌های خاص مفید‌ترند و بهتر عمل می‌کنند.

رقابت در هشتگ‌های معمولی بسیار زیاد است. زیرا تعداد افرادی که از این هشتگ‌ها استفاده می‌کنند بیشتر است. اگر شما از هشتگ‌های خاص استفاده نمی‌کنید، بنابراین احتمال دیده شدن پست شما بسیار پایین می‌آید.

تحقیق کردن در مورد هشتگ‌های که سایر افراد از آن استفاده می‌کنند

برای اینکه بدانید چگونه از هشتگ‌های اینستاگرام استفاده کنید، بهترین راه بررسی هشتگ‌های است که رقبایتان از آن‌ها استفاده کرده‌اند. همچنین بررسی هشتگ‌های پست‌های، افرادی که فالوور زیادی دارند و به آن‌ها اصطلاحاً افراد با نفوذ می‌گویند. بررسی هشتگ‌های این افراد به شما کمک می‌کند تا بدانید از چه هشتگ‌های برای پست‌های خود استفاده کنید. زیرا این افراد در کار خود بسیار موفق بوده‌اند.

تست‌ کردن هشتگ‌های مرتبط

همانطور که همه‌ی ما به خوبی می‌دانیم، زمانی که در نوار جستجوی اینستاگرام یک هشتگ را جستجو کنیم، سایر هشتگ‌های مرتبط نیز به نمایش گذاشته می‌شوند. این ویژگی اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک لیست کامل از هشتگ‌های مرتبط، به منظور تست و ارزیابی بدست آورید.

دنبال کردن هشتگ‌های اینستاگرام خودتان

اگر می‌خواهید در بازاریابی موفق شوید، بهتر است که هشتگ‌های که استفاده می‌کنید، را دنبال کنید. زمانی که هشتگ‌های مورد استفاده خود را دنبال می‌کنید، میزان تعامل شما با سایر افراد بیشتر می‌شود.

حرف آخر

در این مقاله به ویژگی‌های مهم هشتگ در اینستاگرام اشاره کردیم و فهمیدیم که چقدر این ویژگی کاربردی است. به همین دلیل فهمیدیم که حتما باید آن را در پست‌هایمان استفاده کنیم. اما در بالا به نکات کلی مجدد اشاره می‌کنیم که یک چک لیست مناسب برای استفاده از آن داشته باشید. امیدواریم با مطالعه این مطلب که حاصل تیم تحریره نیک فالوور است لذت برده باشید و با رعایت کردن آن بتوانید یک پیج خوب داشته باشید.