دلایل کاهش فالوور اینستاگرام

اگر فالوورهای اینستاگرام را از دست می‌دهید، دقیقاً مانند بقیه افراد هستید که از این مشکل رنج می‌برند. توجه به این که هر روز چند فالوور کمتر از قبل دارید، یا شاید 10 نفر افزایش می‌دهید تا 6 ثانیه بعد از دست بدهید، کاملا طبیعی است. این تنها بخشی از اینستاگرام و بخشی از روند رشد حساب شما است. قرار نیست همه برای همیشه محتوای شما را دوست داشته باشند، برخی از افراد ممکن است بازی‌های فالو و آنفالو انجام دهند و گاهی اوقات شما ناخودآگاه ممکن است کارهایی انجام دهید که باعث شود مردم شما را آنفالو کنند، برای کمک به شما در فهمیدن اینکه دلایل این مشکل چیست و آن‌ها را در مسیر خود متوقف کنید. ما در مقاله ترفندهای افزایش فالوور اینستاگرام به نکات مهم پرداخته‌ایم که به شما در جذب فالوور کمک شایانی می‌کند.

در زیر 10 دلیل وجود دارد که چرا ممکن است فالوورهای اینستاگرام خود را از دست بدهید و چگونه می‌توانید از وقوع آن جلوگیری کنید. اگر برای خواندن واقعی هر یک وقت بگذارید و پیشنهادات ما را در حساب خود پیاده کنید باید شاهد افزایش مداوم فالوورها باشید و آن فالوورهای مزاحم به نگرانی گذشته شما تبدیل خواهند شد. بنابراین، اگر از از دست دادن فالوورهای اینستاگرام خسته شده‌اید و می‌خواهید کمی زندگی را به فید خود تزریق کنید، به خواندن ادامه دهید.

1. از روش‌های کلاه سیاه استفاده می‌کنید و shadow banned شده‌اید.

استفاده از ربات‌ها برای تعامل خودکار با کاربران نه تنها می‌تواند فالوورهای غیرمعمول و نامعتبر را به حساب شما اضافه کند، بلکه می‌تواند شما را با مشکل مواجه کند. اگر از این خدمات اطلاعی ندارید، اساساً به آن‌ها اجازه دسترسی به اعتبار اینستاگرام خود را می‌دهید و آن‌ها به طور خودکار از طرف شما لایک می‌کنند، نظر می دهند، فالو می‌کنند و آنفالو می‌کنند. اگر راحت به نظر می‌رسد، به این دلیل است که اینطور است، اما این نرم افزارها برخلاف شرایط خدمات اینستاگرام هستند و اگر می‌خواهید از شرایط ایدهآل برخوردار باشید، باید از بات‌های جذب فالوور اجتناب کنید.

شدو بن

در 6 ماه گذشته، اینستاگرام نشانه‌هایی از سرکوب شدید خدماتی مانند این را با حذف مستقیم حساب شما، یا قرار دادن شما در shadow banned(ممنوعیت در سایه) نشان داده است که باعث می‌شود همه چیز در تئوری خوب به نظر برسد، اما در واقع پست‌های شما دیده نمی‌شوند. توسط فالوورهای شما، تصاویر شما در هشتگ‌ها دسته‌بندی نمی‌شوند و شما عملاً در پلتفرم نامرئی می‌شوید. که بدیهی است که می‌تواند به طور جدی برای رشد حساب شما مضر باشد.

در نهایت، به خاطر داشته باشید که می‌توانید shadow banned را به دلایلی غیر از استفاده از ربات‌های خودکار . به عنوان مثال، اگر حساب شما به طور مداوم توسط کاربران گزارش می‌شود، محتوای نامناسبی ارسال می‌کنید، نظرات حساس نژادی می‌گذارید، و غیره. بنابراین اگر می‌خواهید حسابتان رشد کند، از همه این موارد اجتناب کنید و بر واقعی بودن، ارائه ارزش تمرکز کنید و با مخاطبان خود به شیوه‌ای مناسب صحبت کنید.

2. کم پست می‌گذارید یا بیش از حد پست می‌کنید

اگر متوجه شده اید که بیشتر از اینکه فالوور اینستاگرام را به دست آورید، آن‌ها را از دست می دهید، برنامه ارسال پست شما قطعاً می‌تواند با آن ارتباط داشته باشد. احتمالاً قبلاً آن را شنیده‌اید و من مطمئن هستم که دوباره آن را خواهید شنید. سازگاری کلیدی است.

اگر به طور اتفاقی پست می‌گذارید، به مخاطبان خود فرصتی نمی‌دهید تا با محتوای شما در فیدهایشان عادت کنند و وقتی بالاخره ظاهر می‌شوید، ممکن است به یاد نداشته باشند که شما چه کسی هستید یا چرا آن‌ها در وهله اول دنبال کردند. از سوی دیگر، اگر بیش از حد پست می‌کنید، مثلاً 5 بار در روز، می‌توانید به سرعت و به راحتی فالوورهای خود را آزار دهید که منجر به زدن دکمه آنفالو می‌شود. برای من تعادل خوشحال کننده 1-2 پست در روز یا حداقل 5 پست در هفته است.

وقتی به طور مداوم پست می‌گذارید، مخاطبان با هر پست کمی بهتر شما را می‌شناسند. اگر محتوای شما برای مخاطب خوشایند است و کپشن‌های شما جالب هستند، آن‌ها شروع به تحسین شما می‌کنند و با دیدن پست‌های شما هیجان‌زده می‌شوند. مثل چند هفته اول قرار گذاشتن با یک فرد جدید است. شما می‌خواهید همیشه در کنار او باشید، اما همچنین باید اجازه دهید کمی دلتنگ شما شود تا ارتباط برقرار کنید

3. تاثیر اول شما ضعیف است

تاثیر اول همه چیز است. چه یک مصاحبه شغلی، یک ملاقات ساده، نامزدی یا حتی در اینجا در اینستاگرام، اولین تاثیری که بر روی یک بازدیدکننده جدید از فید خود می‌گذارید بسیار مهم است. پس مطمئن شوید که آن را به هم نریزید.

تاثیر ضعیف در اینستاگرام

علاوه بر تصاویر شما اولین چیزی که بازدیدکنندگان جدید قرار است ببینند بیوگرافی شما است. آیا تکمیل شده است؟ آیا توضیح می‌دهد که شما کی هستید یا تجارت شما چیست؟ آیا اشاره می‌کنید که چگونه ممکن است بتوانید به آن‌ها کمک کنید؟ کجا قرار دارید؟ از کجا می‌توانند بیشتر بدانند؟ و غیره. اگر این کار را انجام نداده‌اید، فرصت بزرگی را از دست داده‌اید و احتمالاً اولین برداشت شما خوب نبوده است.

4. در یک زمینه فعالیت نمی‌کنید

دقیقاً مانند بیوگرافی شما، تصاویر موجود در فید شما به مخاطبان شما یک حس از آنچه شما در مورد آن هستید و آنچه می‌توانند از شما انتظار داشته باشند، می‌دهد. اگر فید شما با تصاویر بسیار متفاوت، رنگ‌های نامتناسب و کیفیت‌های تصویر متفاوت درهم است، می‌توانید به راحتی فالوورهای احتمالی را از دست بدهید. از سوی دیگر، اگر فید شما مملو از عکس‌های باکیفیت باشد که بدون زحمت از یکی به دیگری منتقل می‌شوند، طبیعتاً تعداد فالوورهای شما افزایش می‌یابد. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام آپلود هر چیزی در حساب خود در نظر بگیرید:

  • آیا این عکس به تنهایی جالب است؟ آیا کیفیت بالایی دارد و به فوکوس اکانت شما مربوط می شود؟ این عکس آخرین عکس را چگونه تعریف می کند؟ آیا ترکیب، رنگ یا محتوای یکسانی دارد؟
  • آیا همه عکس‌های من عنصری دارند که آنها را به هم پیوند می‌دهد؟ رنگ تکرار شونده، فضای سفید ثابت، انتخاب فونت مکرر؟

این چیزی است که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم زمان خوبی را روی آن سرمایه گذاری کنید زیرا می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر دنبال کنندگان شما داشته باشد. این موضوع همچنین به طور کامل در Instagram Authority پوشش داده شده است، بنابراین اگر به کمک بیشتری نیاز دارید، برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از مشاوره اینستاگرام بهره مند شوید.

5. ارزش، سرگرمی یا آموزش ارائه نمی‌کنید

اگر می‌خواهید رشد کنید و مخاطب داشته باشید، یا کسی را که الان دارید راضی نگه دارید، باید نوعی مشکل را برای آن‌ها حل کنید. به آن‌ها نکات یا آموزش های ویدیویی ارائه دهید. آیا آن‌ها به دنبال خنده یا  فرد خنده داری هستند که بتوانند با دوستان خود به اشتراک بگذارند؟ به آن‌ها میم‌های به‌روز و خوش‌ساخت را با کپشن‌های خنده‌دار ارائه دهید. جای خالی آن‌ها را پر کنید و آن‌ها باز خواهند گشت. اگر کم کار شوید، آن‌ها صحفه‌ی شما را آنفالو می‌کنند.

6. شما از هشتگ‌ها به درستی استفاده نمی‌‎کنید

اگر اصلا از هشتگ استفاده نمی‌کنید، ضرر بزرگی را به خود می‎زنید. اگر از هشتگ‌ها استفاده می‌کنید اما در مورد هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید کاملاً مطمئن نیستید یا نمی‌توانید بگویید که آیا از آنها نتیجه می‌گیرید یا خیر.

هشتگ در اینستاگرام

شما بخشی از اکثریت اینستاگرام هستید. هشتگ ها برای هر استراتژی خوب اینستاگرام ضروری است زیرا محتوای شما را در تمام طول روز در مقابل مخاطبان جدید قرار می‌دهند. اگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، لزوماً دنبال‌کنندگان خود را از دست نمی‌دهید، اما مطمئناً دنبال‌کنندگان جدیدی به دست نخواهید آورد.

7. فعالیت عادی در صحفه خود ندارید.

شما نمی توانید به اینستاگرام بپیوندید، چند عکس ارسال کنید و انتظار داشته باشید که دنبال کننده های خود روز به روز رشد کنند. فالوور در اطراف این تلاش به شکل تعامل روزانه با مخاطبان یا مخاطبان بالقوه است. توصیه می‌کنم هر روز زمانی را برای لایک کردن و کامنت گذاشتن روی تصاویر افرادی که فکر می‌کنید به محتوای شما علاقه‌مند هستند، اختصاص دهید یا این ترتیب افراد جدید به فید شما نگاه می‌کنند. همچنین زمانی را برای تعامل با مخاطبان فعلی شما با پاسخ دادن به نظراتی که روی تصاویر شما گذاشته شده است، یا مرور کردن فید اصلی و لایک کردن شما اختصاص می‌دهند.

8. کپشن‌های شما جالب یا جذاب نیستند

تصاویر عالی می‌توانند فالوورهای شما را علاقه مند نگه دارند، اما کپشن‌های عالی باعث می شود مخاطبان شما سرمایه گذاری کنند. اگر بعد از ارسال یک تصویر متوجه شدید که فالوورهای اینستاگرام خود را از دست می‌دهید، کپشن شما می‌تواند مقصر باشد. در پست بعدی خود، برخی از موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. درباره تصویریک کپشن بنویسید.
  2. یک سوال بپرسید.(کوسچن باکس در استوری خود قرار دهید)

این ترفندهای ساده باعث می شود مخاطبان شما احساس کنند که مستقیماً با آن‌ها صحبت می‌کنید و آن‌ها را تشویق می‌کند تا با محتوای شما را بیشتر دنبال کنند. اگر چیزی که به اشتراک می‌گذارید با آن‌ها طنین انداز شد، بهتر است باور کنید که آن‌ها به بازگشت ادامه خواهند داد. اگر فقط تصاویری را بدون زمینه یا کپشن آپلود می‌کنید، به احتمال زیاد آن‌ها خسته می‌شوند و دکمه آنفالو را فشار می‌دهند. پس نوشتن کپشن خوب در اینستاگرام یه اصل مهم است.

9. شما بیش از حد اهل فروش هستید

اگر دائماً محصولات خود را بدون ارائه هیچ ارزشی تبلیغ می کنید، مخاطبان شما به سرعت خسته می‌شوند. اکنون، هیچ مشکلی در تبلیغ محصولات و خدمات شما وجود ندارد. دقیقاً به همین دلیل است که ما در اینستاگرام مخاطب ایجاد می‌کنیم اما، بین فروشندگی و فروشنده بودن تفاوت وجود دارد. اگر هر عنوانی که می‌نویسید این است: این ژاکت را با قیمت 29.99 دلار دریافت کنید.  لینک خرید در بیو وجود دارد شما در حال فروش هستید. در عوض، چیزی شبیه به این را امتحان کنید:

این یکی از ژاکت‌های مورد علاقه ما برای پوشیدن روزانه است. برای زمستان به اندازه کافی گرم است اما بافتنی درشت به آن اجازه می‌دهد در تابستان نیز نفس بکشد. می‌توانید به راحتی آن را روی یک مخزن برای دوچرخه سواری خود به ساحل بیندازید، سپس آن را به دور کمر خود ببندید تا خورشید غروب کند! اگر به ست گشاد علاقه دارید، توصیه می‌کنیم اندازه‌ای بزرگتر از حد معمول سفارش دهید. برای یافتن تناسب اندام خود، روی لینک موجود در بیو ما کلیک کنید، یا اگر سوالی دارید با ما پیام دهید.

10. شما قربانی پاکسازی اینستاگرام هستید

تا به حال درباره پاکسازی اینستاگرام شنیده اید؟ قابل توجه ترین رویداد این اتفاق در سال 2014 پاکسازی بزرگ اینستاگرام بود که اینستاگرام علیه افرادی که فالوورهای جعلی خریداری کرده بودند یا از خدمات اتوبات برای افزایش تعداد خود استفاده می‌کردند، اقدام کرد. آن‌ها به معنای واقعی کلمه میلیون‌ها کاربر را حذف کردند که نتیجه آن وضعیت شرم‌آوری برای حساب‌های افراد مشهور بود. جاستین بیبر 3.5 میلیون فالوور را یک شبه از دست داد، آکون 2.4 میلیون نفر را از دست داد و یک حساب پرطرفدار Nail بیش از 23000 فالوور را از دست داد.

در حالی که از آن زمان تاکنون پاکسازی به این بزرگی و قابل توجه نبوده است، من گمان می‌کنم که اینستاگرام همچنان اقدامات مشابهی را اغلب اجرا می‌کند مخصوصاً از آنجایی که آن‌ها برنامه‌های شخص ثالث تایید نشده را سرکوب می‌کنند بنابراین اگر زمانی شاهد کاهش فالوور شدید، ممکن است نتیجه یک پاکسازی باشد. برای جلوگیری از این، مطمئن شوید که هرگز فالوور نخرید یا از سرویس‌هایی استفاده نکنید که ادعا می‌کنند در طول شب  nمقدار فالوور به دست خواهید آورد. می‌تواند آن‌ها را هدف قرار دهد و شما را از طریق آن‌ها دنبال کند که ممکن است فالوورهای شما را افزایش دهد اما شما را مستعد پاکسازی می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق به این پست در مورد هشتگ‌ها مراجعه کنید.

نوشتهٔ پیشین
آیا بازاریابی در رسانه های اجتماعی واقعا کار می‌کند؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست