بازاریابی از طریق اینستاگرام چیست و چگونه انجام می شود؟

وقتی صحبت از بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی می‌شود، تعداد کسانی که اینستاگرام را پیشنهاد می‌کنند بیشتر از کسانی است که یوتیوب یا فیس بوک را پیشنهاد می‌کنند.

در این مقاله خواهیم گفت چرا اینستاگرام را انتخاب کنید و چگونه بازاریابی اینستاگرام را به بهترین نحو انجام دهید.

بازاریابی اینستاگرام

چرا اینستاگرام بستر مناسب بازاریابی است؟

اینستاگرام از بدو تأسیس خود به عنوان ابزاری قدرتمند، برای بازاریابی کسب و کارهایی که به دنبال گسترش حضور و نشان دادنمحصولاتشان بوده، اثبات شده است. در این شبکه اجتماعی فرصت‌های تبلیغات و حمایت مالی نیز وجود دارد، شروع به کار با اینستاگرام رایگان است و مشاغل می‌توانند بدون صرف هزینه‌ای، مخاطبین بسیاری را جذب کنند. ضمن اینکه هنوز فیلترینگ شامل اینستاگرام نشده است.

اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری عکس و فیلم است. کاربران می‌توانند پست‌ها را به صورت عکس یا ویدئو به اشتراک بگذارند. استوری‌های موقت که به مدت ۲۴ ساعت در پروفایل شما ظاهر می‌شوند. اشتراک گذاری به صورت آلبومی که فیلم‌های حداکثر ۱۵ ثانیه‌ای کوتاه هستند؛ فیلم‌های IGTV از قابلیت های این شبکه اجتماعی است.

اینستاگرام متعلق به شرکت فیس بوک است و بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال دارد. اگر هنوز برای پیوستن ومتقاعد شدن نیاز به دلایل بیشتر دارید، در ادامه ۱۲ دلیل اهمیت اینستاگرام برای شرکت شما را بررسی کرده‌ و چگونگی بازاریابی از این شبکه اجتماعی را توضیح داده‌ایم

۱٫ افراد بیشتری از اینستاگرام استفاده می کنند.

به گفته اینستاگرام، این شبکه اجتماعی حضور بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال را به همراه دارد . از این میلیون‌ها نفر، بیش از ۵۰۰ میلیون نفر روزانه در اینستاگرام هستند. با وجود بسیاری از کسب و کارها، هیچ موفقیتی برای کسب و کار با یک استراتژی اختصاصی بدست نیامده و هرکسی استراتژی و مخاطب خود را دارد  .

۲٫ تجارت به هر اندازه‌ای می تواند رشد کند.

اینستاگرام با توجه به انتخاب همه کاربران، مکان مهمی برای مشاغل است. حتی برای شناخته شده ترین شرکت ها نیز موفقیت یک شبه حاصل نخواهد شد، اما اگر یک تیم بازاریابی بخواهد سازمان خود را روی نقشه نشان دهد، اینستاگرام می تواند کمک کند.

مشاغل می توانند با حفظ حضور فعال و حفظ روال حداقل یک پست در روز، آگاهی از برندشان را افزایش داده و به مخاطب مورد نظر خود برسانند.

۳٫ مشاغل می توانند مستقیماً از اینستاگرام درآمد کسب کنند.

امروزه تأکید بیشتری بر کسب درآمد از طریق قرار دادن محصول در اینستاگرام وجود دارد. آخرین بروزرسانی تب Shop است که به طور برجسته در اینستاگرام قرار دارد و به کاربران امکان می دهد مستقیماً از طریق اینستاگرام از برندهای تجاری را کشف و خرید کنند. اینستاگرام همچنین پست های محصول را با هشتگ‌های مرتبط با خرید آنلاین، فروشگاه ارائه می دهد، تا کاربر را به سمت فروشگاه آنلاین سوق دهد.

۴٫ استوری‌ها باعث می شوند که کسب و کار شما قابل تکرار باشد.

شما می توانید با ارسال صحنه‎‌های زنده محل کار خود تأثیرگذار باشید. بهترین روش استفاده از استوری‌های زنده نمایش پشت صحنه شرکت شما و افرادی است که در آنجا کار می کنند. برخی از این نمونه‌ها ویدئوهایی هستند که نحوه تولید محصولات، فیلم هایی از تعامل کارمندان دفتر با یکدیگر و جلسات پرسش و پاسخ مستقیم بین شما و مخاطبان را نشان می دهند.

۵٫ می توانید با تأثیرگذاران شریک شوید.

وقتی صحبت از رسانه‌های اجتماعی می‌شود، شما کاربران منظم خود را دارید و تأثیرگذار هستید. برای کسانی که از تجارت شما اطلاع ندارند، اینفلوئنسرها یا  افراد مشهورهستند که اغلب یک برند یا محصول را تبلیغ می کنند می‌تواند به جذب مخاطب کمک کند در کنار این راه شما می‌توانی با خرید فالوور اینستاگرام نیز مخاطبان زیادی را تبدیل به مشتری کنید.

۶٫ هشتگ‌ها می‌توانند دید شما را افزایش دهند.

به عنوان یک تجارت جدید، استفاده از هشتگ ممکن است شما را از رقابت بترساند، اما با استفاده صحیح از هشتگ، می‌توانید شرکت خود را از بقیه جدا کنید. استفاده موثر از هشتگ می‌تواند معجزه کند تا تجارت شما از رقبا جدا شود.

۷٫ می‌توانید به طور موثر با مشتریان درگیر شوید.

چه چیزی بهتر از افزایش مشتری، در مورد تعامل روزانه با آن‌ها فکر کنید. واقعیت این است که مردم دوست دارند نظرات خود را اعلام کنند، خصوصاً اگر چیزی را دوست داشته باشند. اینستاگرام بستری است که کاربران می‌توانند پست‌های مورد علاقه خود را لایک کنند، در مورد آن‌ها نظر دهند و به اشتراک بگذارند. هرچه تعداد لایک و نظر شما بیشتر شود، برند شما بیشتر نمایان می شود. با گرفتن عکس‌های با کیفیت، استفاده از هشتگ‌های محلی و مشارکت با برندهای دیگر می‌توانید لایک بیشتری دریافت کنید.

۸٫ فعالیت مداوم راز موفقیت شماست.

برخلاف فیس بوک و توییتر که به عنوان سایت‌های مبتنی بر وب شروع به کار کردند، اینستاگرام از همان ابتدا به عنوان یک اپلیکیشن ایجاد شد. از آنجا که ۹۰ درصد از زمان صرف شده برای تلفن همراه صرف اینستاگرام می‌شود، شرکت شما باید از این مزیت استفاده کرده و مطالب خود را به صورت مداوم و سر ساعت مشخصی به اشتراک بگذارید.

۹٫ می‌توانید رقبا را زیر نظر داشته باشید.

شرکت شما با استفاده از اینستاگرام می تواند رقبا را تحت نظر داشته باشد و نحوه تعامل آن‌ها با فالوورها را ببیند. با دقت تماشا کنید تا بفهمید که آن‌ها هر چند وقت یکبار پستی ارسال می‌کنند، چه چیزی ارسال می‌کنند و چگونه با فالوورهای خود تعامل دارند. می‌توانید از اطلاعات جمع آوری شده برای تعریف بهتر استراتژی شخصی خود استفاده کنید.

۱۰٫ روش‌های زیادی برای خلاقیت ارائه می‌دهد.

یک مزیت بزرگ اینستاگرام خلاقیتی است که ارائه می‌دهد. در اینستاگرام، تیم بازاریابی شما می‌تواند راه‌های جدیدی را برای جلب توجه و افزودن فالوور و مشتری جدید به شما ارائه دهد. به مردم نشان دهید که برند تجاری شما دارای شخصیت است و خرید از شما با مخلوط کردن آن در مسابقات، چالش‌ها، فیلم‌های تعاملی و موارد دیگر بسیار جالب است.

۱۱٫ از طریق تبلیغات اینستاگرام به مصرف کنندگان جدید دسترسی پیدا کنید.

با تبلیغات اینستاگرام، می‌توانید به مشتریان جدید دسترسی پیدا کرده و با تبلیغات قابل پیگیری، کسب و کار خود را گسترش دهید. شما می‌توانید جمعیتی را که هدف قرار داده‌اید، به وب سایت خود پیوند داده و داده‌های ارزشمندی را که می‌تواند به شما در اطلاع رسانی سایر کمپین‌های بازاریابی شبکه های اجتماعی کمک کند، جمع آوری کنید.

۱۲٫ از Instagram Insights استفاده کنید تا استراتژی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی خود را انتخاب کنید.

اگر به تازگی استراتژی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی خود را شروع کرده‌اید، استفاده از Instagram Insights می‌تواند اطلاعات مناسب و مشخصی درباره فالوورها و نحوه عملکرد محتوا به شما ارائه دهد که می‌توانید برای بهبود سایر کمپین‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید. بقیه ابزارهای آنالیز را می‌توانید در مقاله معرفی ابزارهای آنالیز بخوانید.

حرف آخر

چیزی که این ۱۲ مزیت را با هم پیوند می‌دهد، این است که افراد بیشتری نسبت به گذشته به اینستاگرام توجه می‌کنند و شما فقط با عدم عضویت در این بستر قدرتمند، میلیون ها مشتری بالقوه را نادیده می‌گیرید. نکاتی را که در اینجا آموخته‌اید استفاده کنید و از آن‌ها برای شروع دراینستاگرام و بازاریابی استفاده کنید.